دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
آیت الله محمدی لائینی:
بالندگی ورزش مازندران در گرو امکانات زیرساختی مناسب
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در جمع نمایندگان جامعه ورزشی مازندران اظهار داشت: زمانی که در استان از امکانات زیر ساختی خوبی بهره‌مند باشیم؛ .می‌توان مدعی شد که ورزش استان بالنده است.

زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیداری که به مناسبت هفته تربیت بدنی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان و مدیران حوزه ورزش مازندران با ایشان صورت گرفت، با تبریک هفته تربیت بدنی به استعدادها و شایستگی‌های بالای مازندران در حوزه ورزش اشاره و‌ بیان کرد: ورزش مازندران همانند بخش کشاورزی این استان حرف اول را در کشور می‌زند و حقش این است که در کابینه دو وزیر در حوزه ورزش و جوانان و کشاورزی داشته باشد؛ این استعداد نشانه این نیست که ما در داشتن امکانات سرآمد همه استان‌ها هستیم بلکه از ضعف و کم و کسری‌های زیادی نیز برخورداریم.

وی به  ۲ هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار در استان مازندران اشاره کرد و از مدیر کل ورزش و جوانان استان خواست که در گرفتن امکانات ورزشی در استان تلاش مضاعفی انجام داده و کم و کسری‌های گذشته را جبران کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران شمار شهدای ورزشکار کشور را بیش از ۵ هزار شهید اعلام کرد و گفت: این یعنی نگاه فعالان حوزه ورزش در مازندران به مسائل ارزشی پررنگ‌تر از جاهای دیگر است.

وی افزود: علاوه بر شهادت، حاضر نشدن در مقابل نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی هم دیگر کار ارزشمند این حوزه است و نشان از این دارد که مسئله دیگر غیر از قهرمانی ورزشی مطرح است، یعنی تلفیق آرمان با ورزش، راهبردهایی که نمی‌گذارد ورزش به انحراف برود.

آیت‌الله لائینی بر اخلاق‌مداری، عفت‌مداری و ارزش‌مداری حوزه ورزشی تاکید کرد و ادامه داد: در ورزش‌هایی که به حوزه‌های باستانی و پهلوانی مربوط می‌شود از ویژگی روحیه ملی‌گرایی تعصب به آثار و میراث آبا و اجدادی برخوردار است و باید برای ما باید اهمیت بیشتری داشته باشد.

وی، ورزش را نیازی ضروری جامعه دانست و گفت:  ورزش باید نوعی خروجی به رفتار اجتماعی و سبک زندگی ما هم داشته باشد.

آیت‌الله لائینی افزود: در حال حاضر مصرف بنزین ما به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد، ورزش باید کاری کند تا ضمن فرهنگ‌سازی مردم بیاموزند با دوچرخه نیز می‌توان خیلی راحت ایاب و ذهاب را تسهیل کرد، مدیران ارشد باید از این وسائل نقلیه استفاده کنند تا الگوسازی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: از ورزشکارانی که در مقابل رژیم صهیونسیتی حاضر نشدند تنها نباید به تشکر و قدردانی بسنده کرد بلکه باید به مشکلات آنان نیز رسیدگی و به وعده‌های داده شده عمل کرد.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات ورزشی افزود: زمانی می‌توان مدعی شد که ورزش استان بالنده است که از امکانات زیر ساختی خوبی بهره‌مند باشد.

گفتنی است؛ در این دیدار از فیض الله نفجم یکی از قهرمانان جهان که در دوران ورزشی خود مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی قرار نگرفت، تجلیل  به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: