دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
نگاهی به هنر – صنعت ایرانی در مازندران/۲
پل «گلورد»؛ سومین پل زیرقوسی بزرگ کشور/ اتمام پل گلورد تا ۴ ماه دیگر
سد گلورد نکا چهارمین سد بزرگ مازندران و نمادی از هنر – صنعت ایرانی است، پل روی سد، سومین پل زیرقوسی بزرگ کشور است که به دست متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شد و نصب آن که از دیروز آغاز شده، قرار است تا بهمن‌ماه به پایان برسد.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: جانمایه‌ای سنگریزه‌ای دارد با رویه بتنی. ۹۹ متر از بستر رودخانه قد دارد. قرار است سالانه ۲۸.۳ میلیون مترمکعب از نیاز آب شرب شهر‌های پایین‌دست خود را تأمین کند. گردشگری را هم توسعه دهد و نیاز آبی اراضی دشت در مناطق پایین سد را نیز سالانه به میزان ۷۳.۱ میلیون مترمکعب تأمین کند و خسارت‌های ناشی از سیلاب را نیز در مناطق محدوده خود به حداقل برساند.

اینها، بخشی از مشخصات سد گلورد در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر نکا است که قرار است نیاز آب شرب و کشاورزی شهر‌های نکا، رستمکلا، بهشهر، خلیل‌شهر و گلوگاه را برطرف کند.

۱۲ آبان‌ماه سال گذشته بود که استاندار مازندران را در بازدید از این طرح بزرگ که به واقع هنر – صنعت ایرانی است، همراه شدیم. آن زمان قرار شده بود که تا تیرماه همین امسال یکی از طرح‌های این سد، یعنی پل زیرقوسی به اتمام برسد، البته آقای رحیمی پیمانکار وقت تاکید کرده بود که اگر اوضاع جوی مناسب باشد و حال مالی هم خوب باشد!

این‌ها گذشت و رسیدیم به آخر مهرماه امسال، باز هم سد مخزنی گلورد و خواستیم ببینیم از پل بزرگ روی دریاچه سد چه خبر و به کجا رسیده است؟ روی بنر نوشته شده بود آغاز عملیات نصب سازه پل سد گلورد.

یک پل زیرقوسی فلزی به طول ۲۸۸ متر که سازه‌های آن را شرکت ماشین‌سازی اراک ساخته است و تا همین دیروز از ۲ هزار و ۲۰۰ تن سازه‌ای که باید در نهایت روی پایه‌ها سوار شود و بشود پل، ۶۰۰ تن آن انتقال داده شده است.

به گفته مهندس حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی برای پایه‌های پل صورت گرفته و افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ متر نیز عملیات حفاری انجام شده است.
 
پل «گلورد»؛ سومین پل زیرقوسی بزرگ کشور/ اتمام پل گلورد تا ۴ ماه دیگر
او البته به صورت صد درصدی زمانی برای تکمیل پل اعلام نکرد، اما گفته است که پیمانکار تلاش دارد در دهه فجر آن را تحویل بدهد. مشکل خاصی وجود ندارد و در مرحله نصب سازه قرار داریم.

به گزارش خبرنگار ما، این عملیات به دستور استاندار مازندران با رمز «یا علی بن ابیطالب علیه السلام» آغاز شد و نخستین دهانه پل روی پایه نشست.

با بهره‌برداری از این پل، ارتباط ۵ روستا در بخش مرکزی و ۵۳ روستای بخش یانه‌سر بهشهر صورت می‌گیرد، علاوه بر آن راه ترددی است برای اهالی روستا‌های بخش هزارجریب نکا.

در این بازدید، تعدادی از اهالی روستا‌های حاشیه سد صحبت‌هایی با استاندار مازندران داشتند. جابجایی روستای رودبار که با آبگیری سد زیر آب می‌رفت، اقدام مهمی بود که در بیش از یک دهه گذشته صورت گرفت و البته هنوز مردم مطالباتی دارند و خواستار رفع آن هستند.

نامگذاری سد گلورد و پل روی آن نیز حواشی داشت، اهالی می‌گویند نام این سد و پل، همان «گلورد» باشد بهتر است، اما برخی معتقدند که باید نامی از نام‌آوران در آن باشد و اینکه آن نام برای بهشهر باشد یا نکا، تبعات اجتماعی ایجاد کرده است.
 
پل «گلورد»؛ سومین پل زیرقوسی بزرگ کشور/ اتمام پل گلورد تا ۴ ماه دیگر
سد گلورد که از نام روستایی به همین نام در حوزه جغرافیایی نکا گرفته شده است، بیشترین مشکلات را برای اهالی روستای رودبار در بهشهر ایجاد کرده است و برای همین فرمانداران نکا و بهشهر همواره در تلاش برای مسائل و تبعات مرتبط با ساخت این سد، اشتراکاتی داشته‌اند.

سد گلورد، چهارمین سد بزرگ استان مازندران در کنار سد‌های شهید رجایی، البرز و سد میجران است و با وارد مدار شدن آن با توجه به بعد و حجم تامین آب، بسیاری از مشکلات تامین آب کشاورزی و شرب منطقه به ویژه در مناطق دشت حل می‌شود. پل گلورد نیز سومین پل زیرقوسی بزرگ کشور و نمادی از هنر – صنعت متخصصان ایرانی است.
 
تصاویر مربوط به این خبر را در آدرس زیر دنبال کنید:
 
https://www.avayekhazar.ir/000Dmz

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها