دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
برای نخستین بار صورت گرفت
تجهیز همیاران محیط زیست به لوازم اطفای حریق/ مبارزه مسلحانه با آتش!
پیشنهاد تجهیز همیاران محیط زیست به لوازم اطفای حریق از سوی اداره کل محیط زیست مازندران نتیجه داد و حالا این حافظان طبیعت، با دست پر به جنگ آتش می‌روند.

آوای خزر- آزاده بابانژاد: مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه‌های زیستی، دو دهه‌ای است که از سوی مسوولان به طور خاص در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی عنوان می‌شود، اما اکنون از حالت شعار و گفتمان صرف به میدان عمل نزدیک شده و جای امیدواری و خرسندی است.


اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پی دست اندازی‌های سودجویان به عرصه‌های تحت حفاظت که بیشتر با آتش سوزی‌های گسترده همراه است، همچنین با توجه به اینکه این مناطق از حیث گردشگری نیز حائز اهمیت هستند و آتش سوزی‌های غیرعمدی حاصل از سهل انگاری گردشگران نیز گا‌ها رخ می‌دهد؛ پیشنهاد داد که تجهیزات اطفای حریق برای همیاران فعال محیط زیست که همواره در آتش سوزی‌ها در صف نخست امدادرسانی قرار دارند نیز تامین شود.

این پیشنهاد ضمن موافقت ریاست سازمان، ابلاغ به تمامی استان‌ها را در بر داشت و مقرر شد که همیاران فعال محیط زیست استان‌ها از تجهیزات اطفای حریق بهره‌مند شوند.

در همین راستا، امروز دوشنبه، دکتر عطاالله کاویان مدیرکل حافظت محیط زیست مازندران ابتدا نشستی با همیاران فعال محیط زیست در این استان داشت و در پایان نیز، تجهیزات تأمینی در اختیار این ناجیان طبیعت قرار گرفت.

دکتر کاویان در سخنانی با اشاره به اینکه محیط زیست بدون مشارکت جوامع محلی در برنامه‌ها و اهداف سازمانی نمی‌تواند موفق باشد، به همیاران واقعی طبیعت اشاره کرد که علاقه و دغدغه خود را با حضور به موقع در رخداد‌های غیرمترقبه نشان می‌دهند و از اینرو شایسته حمایت و توجه هستند.

او با بیان اینکه در مشارکت همگانی راه طولانی را در پیش داریم، خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در عمل به مدیریت مشارکتی گردشگری و مدیریت در قرق‌ها و شکارگاه‌های عرصه‌های زیستی و مناطق تحت حفاظت را اقدامی قابل توجه عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به تلاش‌های اخیر برای اصلاح قوانین قدیمی حوزه محیط زیست با محوریت جوامع محلی و ذینفعان، یکی از آن‌ها یعنی بحث مربوط به قرق‌های اختصاصی را مهم دانست.
 
تجهیز همیاران محیط زیست به لوازم اطفای حریق/ مبارزه مسلحانه با آتش!
او ادامه داد: البته مشارکت جوامع محلی به معنای آزادانه عمل کردن نیست بلکه هدف، مشارکت دادن مردم و ذی نفعان در حفاظت از مناطق چهارگانه است به طوری که اصل پنجاهم قانون اساسی رعایت بشود.

کاویان با اشاره به اصل پیشگیری در کاهش آسیب‌های زیستی به ویژه آتش سوزی ها، بیان کرد: در کنار اقدام و عمل، نیاز به برنامه‌های آموزشی - ترویجی داریم تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست نهادینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران البته این را هم گفت که با همه تلاش ها، اما همواره برخی با مقاصد مختلف به سمت حریق می‌روند و مواردی داشتیم که حتی بین ۱۵ تا ۲۰ روز همکاران ما و همیاران محیط زیست درگیر اطفای حریق بودیم.

او ادامه داد: موضوع برخی آتش سوزی‌ها از سطح شهرستان گرفته تا سازمانی، ملی و فراملی پیش می‌رود و با ورود فضای مجازی و اخبار ضد و نقیض که گا‌ها با بزرگنمایی اخبار منفی و دور افتادن از حقایق مواجه می‌شود به موضوعاتی امنیتی و سیاسی هم تبدیل می‌شود، لذا پیشگیری از وقوع این اتفاقات مهم است و حتما نیاز به مشارکت و آگاهی جوامع محلی دارد.

کاویان در پایان گفت: امروز با حضور روئسای واحد‌های شهرستانی و مناطق، تجهیزات اطفای حریق به جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی فعال در ۱۲ شهرستان استان مازندران شامل بهشهر، کیاسر، سوادکوه، گلوگاه، نوشهر، چالوس، ساری، تنکابن، پارک ملی پابند، آمل، نکا و نور
تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ما، تجهیزات اطفای حریق که در اختیار ۳۲ همیار محیط زیست قرار گرفت، عبارتند از: کوله حمل آب (فلکسی پک)، آتش کوب، دستکش ضدحریق، تبر بزرگ، ماسک مخصوص اطفای حریق، کفش کار، بیل فلزی و لباس ضدحریق.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها