دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
رییس سازمان بورس:
بورس به دنبال ایجاد بازار شفاف برای انواع محصولات است
معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان بورس گفت: یکی از اهداف بورس کالا در بازار سرمایه این است که بتواند بازار شفاف و منصفانه‌ای برای انواع محصولات و‌ کالا ایجاد کند از جمله این محصولات؛ محصولات کشاورزی است.

زهرا شریفی - آوای خزر: مجید عشقی چهارشنبه شب در استانداری مازندران، تشکیل سرمایه را مهم‌ترین چالش اقتصاد دانست و گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان بورس، کمک به تشکیل سرمایه و تامین مالی در بخش واقعی اقتصاد است.

وی افزود: رویکرد ما در بازار سرمایه ایجاد زمینه برای حضور فعال بخش خصوصی در بورس و تامین مالی مورد نیاز آن‌ها برای رسیدن به اهداف اقتصادی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: تشکیل سرمایه بیش از ده سال گذشته منفی بوده و این روند در بلند مدت ادامه پیدا کند باعث مستهلک شدن سرمایه، عدم توسعه و عدم رشد اقتصادی می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر مردم را به بورس تشویق کردیم بدون اینکه بازارهای لازم را در بازار سرمایه داشته باشیم و اینگونه در سال ۹۸ و ۹۹ منابع سنگین وارد بازار سرمایه شد و این منابع باعث شد حجم معاملات به شدت افزایش پیدا کرد و تنها سهم بین افراد جابجا شد و این جابجایی موجب شد تا شاخص کلی بورس در مدت زمانی پنج ماه بیش از ۵ برابر افزایش پیدا کند.

عشقی افزود: اگر آن زمان این ابزارها را داشتیم تا بخشی از این منابع به سمت اقتصاد واقعی و طرح‌ها و پروژه‌ها سوق پیدا می‌کرد، می‌توانستیم نتیجه آن‌ها را
بعد دو سال ملاحظه کنیم‌ و یا باعث افزایش تولید و سودآوری شرکت‌ها شود.

وی افزود: با وجود مشکلات موجود، در دو سال گذشته ریل‌گذاری خوبی در این زمینه صورت گرفت و منابع به بازار اولیه سوق داده شد.

عشقی، گفتگوی دو طرفه با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را از اقدامات سازمان بورس طی دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: مردم به واسطه سهام‌ عدالت تقریبا آشنایی کوتاهی با بازار سرمایه پیدا کردند اما متاسفانه فعالان اقتصادی و شرکت‌ها به ویژه در استان‌ها آشنایی چندانی با بازار سرمایه ندارند.

وی ادامه داد: این عدم آشنایی باعث شد تا نتوانند از این ابزارها استفاده کنند و ابزارها به یک سری شرکت‌های دولتی و یا ملی منحصر شد به همین دلیل با برگزاری همایش در استان‌ها بر آنیم تا با حضور کارشناسان این امر فعالان اقتصادی را روند چگونگی انجام بورس آشنا کنیم در واقع این همایش اعلام شروع مسیر جدید تامین مالی است.

عشقی با بیان اینکه این همایش اعلام شروع مسیر جدید در حوزه‌های مختلف است، افزود: وقتی اعتماد وجود داشته باشد مردم حاضر به سرمایه‌گذاری هستند و ما نیز از منابع سهامداران حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته نزدیک ۲۵ هزار تومان اوراق بدون ضامن منتشر شد؛ برخی از شرکت‌های بورسی ما از بانک‌ها اعتبار بیشتری دارند و از گردش مالی بالایی برخوردار هستند و نیاز به ضمانت ندارند همان اعتبار کافی است.

وی با اعلام همکاری برای محصولات استراتژیک مازندران، افزود: یکی از اهداف بورس کالا در بازار سرمایه این است که بتواند بازار شفاف و منصفانه‌ای برای انواع محصولات و‌ کالا ایجاد کند از جمله این محصولات؛ محصولات کشاورزی است.

وی افزود: به واسطه ترکیبات تولید کنندگان محصولات کشاورزی که معمولا به صورت خرده کشاورزان و‌خرده باغداران هستند که در اقصی نقاط کشور پراکنده هستند.

عشقی گفت: استان مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های تولید کننده محصولات کشاورزی مطرح است بورس کالا برنامه‌هایی که در این زمینه دارد بحث انبارهای محصولات است که از این طریق کشاورزان بتوانند مستقیم کالاهای خود را در این انبارها بسپارند و این انبارها تحت نظارت بورس کالا هستند.

وی افزود: از مزیت‌های این کار این است که کشاورز به‌طور مستقیم می‌تواند محصولات خود را از انبار عرضه کند و افراد هم می‌توانند مستقیم از انبار نیازهای خود را خریداری کنند و دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌هایی که اقدام به خرید برنج می‌کنند، می‌توانند بدون شرکت در مناقصه و مزایده برنج مورد نیاز را از روی تابلوی بورس خریداری کنند.

عشقی ادامه داد: وقتی کالا به صورت مستقیم عرضه شود دست دلال نیز قطع می‌شود و کشاورز محصول خود را مستقیما به دست مصرف کننده نهایی می‌رساند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در خصوص بورس برنج همه کارها انجام‌ و‌ نماد مربوطه تعریف شده است و در حال حاضر در تابلوی بورس قرار گرفته است؛ قطعا با حضور فعالان این بازار می‌تواند گسترش پیدا کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: