دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
استاندار مازندران اعلام کرد
برآورد اولیه خسارت سیل در مازندران ۲۳۰۰ میلیارد تومان است/ خسارات جانی نداشتیم
نماینده عالی دولت در مازندران با حضور در مناطق سیل‌زده غرب استان از برآورد اولیه خسارات به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خبرداد.
آوای خزر آزاده بابانژاد: بارش شدید و سیل‎آسای روز و شب گذشته به طور ویژه در غرب و مناطقی از مرکز مازندران سبب خسارات قابل توجهی به زیرساخت‌ها در شهرستان‌های عباس‌آباد، چالوس، نوشهر، نور، سوادکوه و سوادکوه شمالی و آمل شده است.

استاندار مازندران و رئیس ستاد مدیریت بحران استان نیز در نقاط مهمی از مناطق سیل‌زده حضور یافت و به گفته او در عباس‌آباد ۶ پل آسیب دید، خسارت‌هایی به اراضی کشاورزی وارد شد. برخی از مسیر‌های مواصلاتی و جاده‌ها نیز آسیب دیدند.

سید محمود حسینی‌پور همچنین از آسیب رسیدن به چند خودرو و ۲۰ منزل مسکونی گفت و اینکه خوشبختانه سیل خسارات جانی نداشت.

او با قدردانی از مسوولانی که اقدامات پیشگیرانه را به خوبی انجام دادند، افزود: براساس برآورد اولیه، میزان خسارت‌ها به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار مازندران با توجه به بازدید‌هایی که داشت و تأکید بر آسیب‌شناسی این رویداد، تصریح کرد: سازه‌های ایجاد شده در مسیر رودخانه‌ها مثل پل‌ها نشان داد که پیمانکار، طرح را نیمه‌کاره رها کرده و امروز شاهد این حوادث هستیم لذا در ساخت جدید باید این ملاحظات را رعایت کنند.

محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران نیز با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان برای روز گذشته، گفت: میزان بارندگی در شب و روز گذشته ۱۱۰ میلیمتر گزارش شده است.

او ادامه داد: به واسطه حجم سیلاب در برخی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در عباس‌آباد، چالوس، نوشهر، آمل، نور، سوادکوه و سوادکوه شمالی خسارت‌هایی را داشتیم البته اقدامات اولیه انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران بیان کرد: نشست ستاد مدیریت بحران استان را در عباس‌آباد برگزار و تمهدیدات لازم را اتخاذ کریم تا خسارات احتمالی را رفع کنیم.

محمدی ادامه داد: در عباس‌آباد دو دهنه پل خراب شد. راه دسترسی دو شهرک نیز آسیب دید، در چالوس به دلیل انحراف آب سد سردابرود که به دلیل مسدودشدن سد بر اثر تجمع درختان شکسته و افتاده رخ داد؛  دو روستای اطراف دچار خسارت شدند.

در نور هم چند روستا و ابنیه فنی، در سوادکوه شمالی تخریب ابنیه فنی و در سوادکوه – زیراب تعدادی از واحد‌های مسکونی خسارت دیدند و بخشی از شبکه‌های توزیع و فوق توزیع برق تخریب شد که با تلاش تکنسین‌ها شبکه برق را پایدار کردند.
 
احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران نیز اعلام کرد: برای امروز، هوایی ابری و خنک(در ارتفاعات مه‌آلود) با بارش پراکنده باران و وزش باد، به‌تدریج با کاهش ناپایداری و ابر، برای فردا دوشنبه 15 آبان‌ماه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: برای روز سه‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری- از بعدازظهر ابری به تدریج با رگبارباران، رعدوبرق پراکنده و وزش باد، برای روز چهارشنبه آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده به‌تدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی شده است.

اسدی گفت: برای دو روز آخر هفته جاری، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است اما از اواخر روز جمعه افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده در بیشتر نقاط استان حاکم خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها