دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
در جلسه شورای شهر مرکز مازندران تصویب شد
واگذاری حق انتفاع موزه اسناد و نسخ خطی به کنگره شهدای مازندران
اعضای شورای اسلامی شهر ساری با واگذاری حق انتفاع موزه اسناد و‌ نسخ خطی واقع در بوستان ولایت به ستاد کنگره شهدای استان موافقت کردند.

آوای خزرزهرا شریفی: هفتادوهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر امروز سه‌شنبه با حضور اعضای این شورا در صحن علنی شورا با ۵ دستور جلسه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه ضمن تسلیت شهادت جانباز «سید حبیب حسینی» از جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهرستان ساری به فجایع ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حملات وحشيانه ارتش اسرائیل به مردم غزه و انفعال مجامع بین‌المللی پیرامون نسل‌کشی و جنایت‌های بی‌امان، از وقایع مهم این روزها محسوب می‌شود.

پرویز شعبانی ضمن محکومیت این جنایت و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، افزود: جمهوری اسلامی ایران سکوت در مقابل این جنایت هولناک را محکوم کرده و همچون گذشته شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تبریک ۱۴ آبان روز مازندران و گرامیداشت هفته مازندران که در آن حضور داریم؛ از هم‌استانی‌ها خواست تا در حفظ فرهنگ غنی این استان کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه مازندران خاستگاه علویان است، گفت: این استان همواره مورد حمله معاندین فرهنگی بوده است، از این‌رو می‌طلبد مردم دیار علویان در حفظ فرهنگ غنی و سرمایه‌های فرهنگی‌ این استان کوشا باشند.

شعبانی همچنین به موضوعات شهری پرداخت و گفت: تغییر کاربری، ترافیک، بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی از نکات مهمی است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد و البته نیازمند سیاست‌های مناسب است.

وی از شهردار مرکز استان خواست تا پرداخت حقوق در چارچوب ضوابط باشد و توجه به کارکردها در پرداخت اضافه کارها لحاظ شود.

«تغییر نام بوستان خانواده» در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که سید ذوالفقار شریفی منشی اول این شورا در خصوص این دستور جلسه گفت: پیشنهاد تغییر نام‌  بوستان بانوان به‌ بوستان‌ خانواده از سوی شهرداری به رئیس شورای شهر ساری ارسال شده است. به دلیل اشرافیت مجتمع ششصد دستگاه به این بوستان، قابل استفاده برای بانوان‌ نیست و ۹۰ درصد افرادیکه در این بوستان حضور پیدا می‌کنند، خانواده هستند.

با توجه به موضوع مطروحه نامه مذکور برای بررسی بیشتر به وقت بعدی موکول شد.

اعضای شورای اسلامی شهر همچنین در این جلسه با واگذاری حق انتفاع موزه اسناد و‌ نسخ خطی به ستاد کنگره شهدای استان موافقت کردند.

بهره‌برداری از جایگاه‌های CNG شماره ۱ و ۲ واقع در کمربندی شرقی از دیگر دستور جلسه این شورا بود که با رای موافق اعضای شورای ششم برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی شورا موکول شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها