دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
امام جمعه موقت ساری:
ترویج فرهنگ کتابخوانی عامل سرآمدی در علم
امام جمعه موقت ساری گفت: اگر قرار باشد در حوزه علم سرآمد باشیم باید فرهنگ کتابخوانی را ترویج و توسعه دهیم.

زهرا شریفی - آوای خزر: حجت الاسلام و المسلمین سید حسین شفیعی دارابی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ساری به راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان اشاره و از مسئولان آموزشی و فرهنگی قدردانی کرد و گفت: ۱۳ آبان امسال دانش‌آموزان در استان مازندران خوب درخشیدند.

وی از اولیا و مربیان آموزشی و تربیتی خواست تا کنار تکریم از دانش آموزان در گام‌مثبت ۱۳ آبان؛ از امور تربیتی دانش‌آموزان و دانشجویان غافل نشوند.

حجت‌الاسلام شفیعی به ۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت توسعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاهش غیر منتظره در عرصه کتابخوانی داریم؛ اگر قرار باشد در حوزه علم سرآمد باشیم باید فرهنگ کتابخوانی را ترویج و توسعه دهیم.

وی به حرکت هنجارشکنانه در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: این شهر با وجود داشتن شهدای فراوان و شخصیت‌های معنوی اما به بهانه تجلیل از یک شخص نه تنها به انقلاب دهان‌کجی کرد بلکه به اصل دین نیز دهن‌کجی کرده است.

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان هم در آن جلسه حضور داشتند؛ ما به دنبال این نیستیم با مخالف برخورد تندی شود اما کسی که شمشیر را از رو می‌کشد، حرمت نظام و خون شهدا اقتصا می‌کند مسئولان در این مورد موضع‌گیری کنند که از همین‌جا از موضع‌گیری و واکنش نماینده ولی فقیه در مازندران نیز قدردانی می‌کنم.

وی افزود: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به واسطه تصمیم انقلابی تشکر می‌کنم و این سیره را دیگر مسئولان نیز دنبال کنند و نگذارند خون پاک شهدا پایمال شود.

حجت‌الاسلام شفیعی از حضور پرشور مردم شهرستان ساری و حومه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «حاج سید حبیب حسینی» قدردانی کرد و گفت: این حضور نشان از دلدادگی مردم به رزمندگان است.

وی به حضور پرشور مردم ایران اسلامی و استان علوی مازندران در تظاهرات ضد صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: مردم علاوه بر این با کمک‌های مالی به مردم غزه نیز خوب درخشیدند.

امام جمعه موقت ساری به هفته مازندران اشاره کرد و افزود: حکومت شیعی در سال ۲۵۰ هجری قمری قبل از تولد امام زمان(عج) توسط حسن بن زید در روستای صالحان کجور مازندران تشکیل شد.

حجت‌الاسلام شفیعی یادآور شد: مراسم تجلیل و تکریم در این هفته به واسطه حکومت شیعی بوده است اما در برخی از مراسمات ولنگاری وجود دارد که خلاف این سنت است؛ مسئولان فرهنگی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به موضوع کشاورزی پرداخت و گفت: تاخیر دریافت‌های وجوه نقدی و فروش محصولات کشاورزی از دغدغه‌های مهم در این حوزه است البته از تلاش‌های استاندار مازندران و مسئولان مربوطه قدردانی می‌شود اما باید در این زمینه اقدام بیشتری صورت گیرد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی عامل سرآمدی در علم

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه مازندران بیشترین تولید کننده برنج و مرکبات را دارد اما محصولات آن همچنان در دست کشاورز می‌ماند؛ از وزیر کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه خواست تا تدابیر درست برای این موضوع اتخاذ کنند تا در آینده نه چندان دور شاهد افت کشاورزی نباشیم.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که انتخاب می‌شوند مراقب باشند که دین، انقلاب و مذهب خود را برای گرفتن رای نفروشند و تقوای در انتخابات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه موقت ساری به سخنان تاثیر گذار سید حسن نصرالله اشاره کرد و افزود: سخنان او لرزه بر اندام دشمنان انداخته است و ترسیده و آرامش ندارند.

وی اسرائیل را شر مطلق دانست و گفت: بنا بر فرمایش امام موسی صدر بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار