دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
دکتر شاعری در اولین نطق میان دستور خود در مجلس:
نماینده مردم بهشهر ،نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس با اشاره به ظرفیت ها وامکانات منطقه شرق مازندران گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی باید برقی نمودن قطار تهران_ شمال را در اولویت های پروژه های خود قرار دهد.


به گزارش آوای خزر،نماینده مردم بهشهر ،نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس با اشاره به ظرفیت ها وامکانات منطقه شرق مازندران گفت: متاسفانه این منطقه دارای چالش ها و مشکلات مهمی است که نیازمند پیگیری جدی مسئولین در رفع مشکلات وچالش های پیش رو می باشد.
وی با اشاره به وجود 15 هزار بیکار درشرق مازندران بیان داشت:  دلیل اصلی بیکاری در منطقه به دلیل عدم رعایت عدالت و عدم رعایت شاخص های لازم برای تصمیم گیری های 5 ساله  و همچنین توسعه نیافتگی در زمینه کشاورزی ، صنعت ، گردشگری ، تجارت وبازرگانی ، آب ، انرژی وحمل ونقل می باشد .
نماینده مردم شرق مازندران در خانه ملت با اشاره  به وجود بزرگترین نیروگاه حرارتی،بندر امیرآباد به  عنوان  سومین  بندر کشور ، حوزه  اکتشافات شرکت نفت دریای خزر در این منطقه، ارقام بیکاری تاسف برانگیز است، در ادامه گفت:  بندر امیرآباد منطقه ویژه اقتصادی به دلیل ظرفیت و پتانسیل تجاری بین المللی باید به "منطقه آزاد تجاری" تبدیل شود.
شاعری بحران آب را از مشکلات مهم و عدیده شرق مازندران بیان وخطاب به مسئولین تصریح کرد: سد گلورد بعد از 20 سال باید آبگیری شده و وعده ها تحقق یابد که در این زمینه  وزارت نیرو نسبت به احداث و تکمیل کانال های آبیاری و زهکشی شبکه گلورد درسال جاری اقدامات جدی را به عمل آورد .
نماینده مردم شرق مازندران در خانه ملت  با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و رشد اقتصادی ابراز داشت: دولت و مسئولین با هدف حمایت از تولید داخل وحمایت از کشاورزان برنج کار؛ از واردات برنج به داخل جلوگیری کنند.
شاعری استقرار صنایع وابسته به کشاورزی را حمایت از کشاورز و تولید داخلی اعلام کرد و افزود: خام فروشی محصولات کشاورزی ورونق نداشتن صنایع وابسته به کشاورزی موجب شد تا کشاورزان محصولات کشاورزی خود را به صورت خام و باقیمت بسیار ارزان به واسطه ها بفروشند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز شاهد تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی هستیم، مقرون به صرف نبودن کشاورزی برای زمین داران و کشاورزان است.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی  حفاظت از جنگلها ، مراتع وآبخیزداری کشور از اولویتهای مهم منطقه برشمرد ویادآور شد: به دلیل تخریب جنگل ها ،مراتع وعدم اجرای طرح های آبخیزداری شاهد سیل های خانمان برانداز دربهشهر ونکا بوده و هستیم که توجه  ویژه منابع طبیعی به این موضوع را می طلبد.
وی با اشاره به اهمیت دامداری و دامپروری در استان به ویژه در منطقه شرق مازندران، مقابله جدی با بیماری تب برفکی که اخیرا درمنطقه شیوع پیدا کرده ودام های زیادی تلف شدند، را خواستار شد.
 شاعری سرمایه‌گذاری مرتبط با دامپروری و کشاورزی درمناطق محروم هزار جریب شرق مازندران با هدف اشتغال پایدار وجلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان را خواستار شدو تصریح نمود: حدود 70 درصد  مردم درشهر و 30 درصد در روستا زندگی می کنند که در این زمینه با وجود وسعت جغرافیایی مناطق روستایی بیش از شهر ، می توان از این  ظرفیت  برای توسعه روستا استفاده کرد.
 نماینده مردم شرق مازندران ،با اشاره به اهمیت  برقی نمودن قطار تهران- شمال گفت: متاسفانه قطار تهران شمال به دلیل قدیمی و فرسوده بودن شبکه حمل نقل ریلی، جابجایی مسافران  بیش از 12 ساعت طول می‌کشد که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی  باید برقی نمودن قطار تهران_ شمال را در اولویت های پروژه های خود قرار دهد.
 وی همچنین افزود: پیگیر بودن شرکت راه آهن در ساخت و اجرای عملیاتی راه آهن گرگان به مشهد می تواند دسترسی مردم مازندران  به آستان قدس رضوی را آسانتر و راحت تر نماید.
شاعری یکی دیگر از مهمترین مطالبات کشاورزان را پرداخت نقدی خرید گندم وجو بیان کردو گفت: خوشبختانه  امسال شاهد افزایش تولید گندم وجو هستیم که امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی با پرداخت نقدی به کشاورزان ، از کشاورزان وگندم کاران منطقه ،از این قشر زحمت کش جامعه حمایت کند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیر ساخت های مناسب گردشگری نقش مهمی  درتوسعه پایدار شرق مازندران دارد خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و مناطق بکر طبیعی ، جنگلی و کوهستانی منطقه، تاکنون سرمایه گذاری لازم برای توسعه طبیعت گردی وجذب گردشگر صورت نگرفته و به همین دلیل بخش گردشگری  سهم چندانی درحل مشکل بیکاری ورفع مشکلات اقتصادی مردم را نداشته است. 
شاعری با توجه به آلودگی محیط زیستی در منطقه، برحذف سوخت مازوت نیروگاه شهید سلیمی وجایگزین کردن سوخت گاز طبیعی با هدف رفع آلودگی محیط زیست منطقه تاکید کرد.
نماینده مردم  نکا، بهشهرو گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بر احداث روشنایی کنارگذر بهشهر و نکا، احداث بیمارستان جایگزین امام خمینی(ره) بهشهر،رفع موانع احداث پالایشگاه نفت مازندران ، تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی درمنطقه از جمله تکمیل جاده 4 خطه بهشهر به دریا ،جاده 4 خطه نکا به دریا ، ،جاده گلوگاه به دامغان  وجاده های نکا ، بهشهر وگلوگاه به هزار جریب تاکید کرد.
وی درپایان  با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر" اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل"باید با روحیه جهادی وبا برنامه ریزی جامع وعلمی با اولویت بندی مسائل ومشکلات گام های موثر برداریم  .
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها