دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری عنوان شد
پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران برای مطالعه کتاب «دولت یهود»
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در جمع نمازگزاران ساری با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین، خواندن کتاب «دولت یهود» را پیشنهاد کرد.
زهرا شریفی -  آوای خزر: سکینه خاتون مهدیان پور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی، همچنین با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: شهادت بیش از ۴ هزار کودک در غزه دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد؛ امیدواریم با اتحاد جهان اسلام شاهد نابودی رژیم صهیونسیتی باشیم و پیروزی فلسطین را در مسجدالاقصی جشن بگیریم.

وی به هفته پیش رو و روز پرستار اشاره کرد و ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی‌داشت و افزود: کتاب معجزه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است و پیامبر ما نبوت خود را با کتاب آغاز کرد و این مسئله نشان دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی است؛ جامعه‌ای که کتابخوان باشد می‌تواند پله‌های ترقی را به راحتی طی کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستیم باید به توسعه فرهنگی توجه کنیم، گفت: توسعه فرهنگی با کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود.

وی به اهمیت کتابخانه در کنار کتاب اشاره کرد و افزود: کتابخانه قدمتی به بلندای تاریخ دارد، از زمانی که خط اختراع شد و فرهنگ شفاهی به فرهنگ نوشتاری تبدیل شد در پی آن مکان‌هایی به نام کتابخانه به‌وجود آمدند و کتابداران نیز در این کتابخانه‌ها پا به عرصه ظهور گذاشتند.

مهدیان پور شمار کتابخانه‌های زیر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی را سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عنوان کرد و گفت: سهم مازندران از این میزان ۱۲۰ کتابخانه است.
 
پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران برای مطالعه کتاب «دولت یهود»
وی، تعداد کتابخانه‌های روستایی را ۳۷ واحد عنوان کرد و افزود: بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند از این رو اولویت ما توسعه کتابخانه‌های روستایی و سیار است.

مهدیان پور تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار را از جمله راهکار‌ها برای تحقق اهداف عنوان کرد و افزود: ۵۲ کتابخانه سیار در کشور فعالیت می‌کند، اما در استان مازندران کتابخانه سیار وجود ندارد با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای عدالت فرهنگی که شعار دولت سیزدهم نیز است تا پایان سال شاهد افتتاح کتابخانه سیار در استان خواهیم بود.

وی کتابخانه مرکزی ساری را مهم‌ترین پروژه در استان مازندران عنوان کرد و گفت: در سفر اول رئیس جمهور ۳۰ میلیارد تومان برای این کتابخانه اختصاص یافت و هم‌اکنون از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است؛ در سفر دوم ریاست جمهوری نیز برای کتابخانه مرکزی بودجه اختصاص پیدا می‌کند و سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به فعالیت‌های مختلف کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که می‌توانند به جامعه خدمت کنند.

مهدیان پور نقش کتابخانه‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی با برگزاری دوره‌های آموزشی موثر دانست و یادآور شد: این مرکز در راستای توسعه و رونق بخشی به کسب و کار‌های کوچک نیز نقش آفرین هستند.

وی افزود:در یک سال اخیر ۲۴ درصد اعضای کودک و نوجوان، ۴۲ درصد امانت کتاب،   ۱۷ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی روستایی استان افزایش پیدا کردند.

مهدیان پور در پایان سخنان خود نمازگزاران را به مطالعه کتاب «دولت یهود» با ترجمه ناصر پورحسن از موسسه اندیشه‌سازان نور دعوت کرد.
 
پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران برای مطالعه کتاب «دولت یهود»
انتهای پیام/۱۰۰۴ /
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها