دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
امام جمعه جدید گلوگاه:
مسلمانان جهان باید پیگیر مجازات
امام جمعه جدید گلوگاه گفت: وظیفه‌ی مهم مسلمانان جهان در این است که وجدان‌های بیدار جهان را در اینکه همه‌ی عوامل رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو و حامیانش باید تحت پیگرد دادگاه‌های بین‌المللی قرار بگیرند؛ متوجه سازند.
آوای خزرعلی اصغر فتوحی: امام جمعه جدید گلوگاه امروز در نخستین جمعه از حضورش در مصلی این شهرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» به عنوان یک اقدام مستقل و خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق ذاتی خود؛ در واقع حمله‌ای بزرگ و تاریخی به محاسبات رژیم صهیونیستی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل دماوندی تصریح کرد: پاسخ مشروع از سوی یک ملت ستمدیده در دفاع از حقوق خود و مقاومت در برابر غاصبان سرزمین و متجاوزان به یک ملت، ابتدایی‌ترین حقی است که از جانب همه‌ی انسان‌های شرافتمند و آزاده، با هر آیین و مسلک فکری و اعتقادی پذیرفته شده است.

امام جمعه گلوگاه گفت: با اقتدار کامل در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم و جنایات این روز‌های رژیم صهیونیستی در غزه را در محکوم می‌کنیم.

دماوندی اظهار کرد: وظیفه‌ی مهم مسلمانان جهان در این است که با پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست، همه‌ی وجدان‌های بیدار جهان را به این امر مهم که جنایت گسترده‌ی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این چند روز نباید بی‌مجازات بماند، معطوف کنند تا بدانند که همه‌ی عوامل رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو و حامیانش، باید تحت پیگرد دادگاه‌های بین‌المللی و مستقل قرار بگیرند و مجازات شوند.
 
مسلمانان جهان باید پیگیر مجازات
وی ادامه داد: سکوت سازمان ملل و صدور چند بیانیه، حال و روز این روز‌های غزه را عوض نمی‌کند و رفتار‌های ظالمانه و هولناک رژیم صهیونیستی که در طول چند دهه حیات غاصبانه خود، همواره مردم ستمدیده فلسطین را آشکارا در معرض قتل و جنایت و قساوت قرار داده  است در کارنامه شوم این رژیم غاصب از ابتدا تاکنون، مملو از نقض فاحش حقوق اولیه فلسطینیان، کشتار و هتک حرمت اماکن مقدس بوده که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

دماوندی در ادامه با محکومیت نسل‌کشی و قتل عام زنان و مردان مسلمان غزه و فلسطین تصریح کرد: آنچه امروز در غزه می‌گذرد حملات وحشیانه با اصابت موشک‌های  مخرب و فسفری - هدیه‌ی آمریکای جنایتکار و حامیان صهیونیست در جهان مستکبر به اسرائیل - است که خانه‌های مسکونی، تأسیسات زیربنایی، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نیرو‌های امداد را هر روز که می‌گذرد بیشتر تخریب می‌کند.

امام جمعه جدید گلوگاه مصداق بارز کشتار دسته‌جمعی و جنایت علیه بشریت اسرائیل غاصب را در طی این چهل روز قتل عام بیش از یازده هزار زن و مرد و کودک بیگناه در غزه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران گلوگاهی حاضر در مصلی امام علی (ع) به مشکلات عدیده دکل‌بندان، نبود زیرساخت‌های بنیادی اشتغالزایی و گردشگری، و حل مشکلات معیشتی مردم شهرستان گلوگاه اشاره کرد.
 
مسلمانان جهان باید پیگیر مجازات
دماوندی بیان کرد: با تمام وجود در کنار این مردم هستم و برای رفع معضل بیکاری و محرومیت شهرستان گلوگاه تلاش خواهم کرد.

وی در پایان با اشاره به اجتماع مردمی ظهر فردا در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی در شهرستان گلوگاه گفت: ما با اقتدار کامل و تأسی از فرمان مقام معظم رهبری، این جنایات وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کنیم و تا پای جان برای حمایت از مردم مظلوم غزه ایستاده‌ایم.

گفتنی است نماز جمعه این هفته گلوگاه، مدیران شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران و گلستان، سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان به همراه  داودی فرماندار شهرستان، ائمه جماعات و روحانیون، دادستان، مدیران، بخشداران و جمعی از روئسای ادارت و نهاد‌های شهرستان و جمع کثیری از مهمانان خوب "انبارآلوم" اقامه شد.
 


انتهای پیام/۱۰۰۳/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها