دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
وقتی اراده‌ای نیست؟!
غم‌نامه‌ی مسوولان مازندران در صیانت از منابع طبیعی
صیانت از منابع طبیعی، عرصه‌های ملی و محیط زیست اراده می‌خواهد، اجرای احکام اراده می‌خواهد و برخورد قاطع با متخلفان اراده می‌خواهد، مسوولان با غم‌نامه‌های خود از نبود اراده برای صیانت از اراضی ملی می‌گویند.
آوای خزر - زهرا شریفی: جلسه «قرارگاه صیانت از منابع طبیعی» عصر امروز شنبه به ریاست سردار اکبرزاده رئیس این قرارگاه و دستگاه‌های مربوطه در استانداری مازندران برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران با بیان اینکه ۹۵۳ قطعه اراضی جنگلی جلگه‌ایی در این مناطق طی سال‌های اخیر به دلایل مختلف دچار دست‌اندازی شده است، گفت: مقرر شده همه اراضی ملی که در آن ساخت و ساز شده است تخریب شوند و درخواست اجرایی برای این کار صادر شده است.

مهرداد خزایی بر حفظ مابقی اراضی تاکید و اظهار کرد: متاسفانه سال‌های گذشته ساخت و ساز‌های بی‌شماری در این اراضی اتفاق افتاده است این در حالیست که ساخت و ساز در اراضی جنگلی و ملی ممنوع است.

وی با اعلام اینکه ۲۹۸ قطعه در انتظار اجرای احکام است، ادامه داد: در ۴۰۸ قطعه از اراضی جلگه‌ای نیز طرح اجرا شده است.

خزایی گفت: برخی مناطق غرب مازندران ساخت و ساز‌ها به گونه‌ای است که حریم مناطق مسکونی با اراضی ملی مشخص نیست؛ با همکاری دستگاه قضایی استان هر هفته دو تا سه حکم قلع و قمع متصرفان اراضی جنگلی جلگه‌ای در منطقه انجام می‌شود.

جلوگیری از ساخت ۳۶۷ واحد غیرمجاز در عرصه‌های منابع ملی مازندران - ساری

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- ساری گفت:  ۶۱۵ فقره، در هشت ماهه امسال در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ این یگان در منطقه مازندران- ساری انجام شد.

وی افزود: در همین مدت ۱۱۱ هکتار اراضی و مرتع در راستای این تبصره آزاد و به بیت‌المال عودت داده شد.

ذکریایی،   خلد ید ۷۷ فقره به مساحت  ۲۰۰ هکتار اراضی و ۱۴۷ هکتار مرتع را از دیگر اقدامات این یگان در بازه زمانی هشت ماهه سال‌جاری در راستای اجرای احکام قضایی عنوان کرد و گفت: همچنین در همین مدت از احداث  ۳۶۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به مشکلات این حوزه پرداخت و این موضوع را هم متذکر شد که البته مشکلات دلیل بر این نمی‌شود که ما به وظیفه خود عمل نکنیم.
 
غم‌نامه‌ی مسوولان مازندران در صیانت از منابع طبیعی
ذکریایی گفت: ۹۰ درصد از نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- ساری؛ شرکتی هستند که از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از  مراتع و جنگل‌های این‌حوزه را حفاظت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- ساری این را هم گفت که ۲۲ نفر از محافظان منابع طبیعی طی این سال‌ها دچار آسیب‌دیدگی شده، اما متأسفانه حمایت آنچنانی نشدند.

وی نداشتن ادوات سنگین برای تخریب برخی از سازه‌ها را دیگر مشکل این حوزه عنوان کرد و خواستار حل این مشکل شد.

ذکریایی یادآور شد: برخی از شهرستان‌ها نیز برخی از دستگاه‌های اجرایی را برای پوشش ادوات سنگین همراهی نمی‌کنند و‌ما ناچاریم احکام قضایی را به صورت دستی اجرا کنیم و موضوع آنطور که باید بازدارندگی خاص را ندارد.

احکام قلع و قمع باید اجرا شود

رشید رستمی مدیر اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛ نداشتن اراده قوی و انگیزه در بین مسئولان مربوطه برای اجرای حکم جهت حفاظت از اراضی استان را از دغدغه‌هایی عنوان کرد که کسی احساس مسئولیت نمی‌کند.

وی افزود: اگر تاکنون بخشی از اراضی به هر دلیلی از بین رفت نمی‌شود کار مهمی انجام داد، اما برای آنچه که وجود دارد باید تلاش و آن‌را حفظ کنیم البته تحقق این مهم نیز اراده قوی را می‌طلبد.

مدیر اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمانی می‌توان از تغییر کاربری جلوگیری و اراضی و مراتع سرسبز را حفظ کرد که همه ید واحده باشند.

وی افزود: احکام‌باید درست اجرا شود تا آن‌هایی که قصد دست درازی به این منابع طبیعی را دارند عقب‌نشینی کرده و حساب کار دستشان آید.
 
غم‌نامه‌ی مسوولان مازندران در صیانت از منابع طبیعی
نیازمند اراده قوی برای اجرای احکام در دستگاه‌ها هستیم

محمد کریمی دادستان مرکز استان گفت: عملی که جرم است اگر با آن مقابله نشود پیشگیری نیز اتفاق نمی‌افتد.

وی داشتن اراده قوی را مهم‌ترین اصل در رسیدن به اهداف مورد نظر عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۰۰رأی در منابع طبیعی وجود دارد که هنوز اجرایی نشده است.

دادستان مرکز استان گفت: در حوزه جنگلی و جلگه‌ای در غرب استان ۱۷۲ قطعه رها شده است که هر کدام از آن‌ها ۱۰ هکتار است.

وی افزود: مشکل ما در استان این است که اراده قوی برای اجرای احکام وجود ندارد، اگر بخواهیم همینطور حرکت کنیم چیزی از منابع طبیعی در این استان باقی نمی‌ماند.

وی  بر تقویت اراده در اجرای احکام تاکید و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی درست باید جلوی زمین‌خواری و تصرف منابع طبیعی و ملی را گرفت.

جنگل‌های مازندران قانون خاص خود را می‌طلبد

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در ادامه گفت: مشکلات این حوزه بخشی مربوط به درون استان است که باید با تصمیم‌سازی ادارات و نهاد‌ها مرتفع شود و برخی مربوط به خارج از استان است که باید از طریق نشست با نمایندگان استان مرتفع کرد.

وی افزود: ما نیاز به قانون مختص استان مازندران داریم، زیرا جنگل‌های مازندران به لحاظ گستردگی، قدمت و گونه‌ها نسبت به دیگر استان‌های شمالی متمایز است.

سردار مسلمی با بیان اینکه قرارگاه صیانت از منابع طبیعی برای کمک به دستگاه‌های مربوط به این بخش آمده است، ادامه داد: در تمام دنیا این موضوع حل شده است، اما ما در کشور خودمان همچنان درگیر ابتدایی‌تربن موضوعات هستیم.

وی بر ایجاد سامانه در راستای صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: تا زمانی که نرم‌افزار یا سامانه برای این موضوع تعریف نشود نمی‌توان بر مشکلات فائق آمد.

سردار مسلمی یادآور شد: هم‌اکنون که طرح تنفس جنگل‌ها تمام شده باید تدابیر درستی برای این مهم اتخاذ کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: هر جا که نیاز باشد ما نیز پای کار هستیم.
 
غم‌نامه‌ی مسوولان مازندران در صیانت از منابع طبیعی
مصوبات جلسه صیانت از اراضی مازندران

سردار ناصر اکبرزاده که ریاست این جلسه را به عهده داشت در پایان مصوبات جلسه را اینچنین اعلام کرد:

کارگروه ساماندهی املاک در استان و کارگروه تعیین و تکلیف زمین‌ها در غرب استان تشکیل شود و همچنین ادارات راهداری و شهرسازی و شهرداری‌ها موظف به تامین دستگاه‌های سنگین و همکاری با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها