دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
اختصاصی آوای خزر/
درگیری در آشوراده بر سر اجرای طرح گردشگری + تصاویر
آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری جزیره آشوراده از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان، امروز با درگیری چند تن از مسئولان این استان با مأموران وظیفه‌شناس یگان حفاظت محیط زیست مازندران همراه بود.
آوای خزر/ آزاده بابانژاد - ابراهیم حاتمی: در آغاز این گزارش بد نیست که یادآور شویم؛ علی محمد زنگانه استاندار گلستان عصر روز سه‌شنبه هفتم آذرماه دیداری با علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تهران داشت.

محور این نشست در خصوص لایروبی خلیج گرگان و همچنین اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده توسط صندوق ملی محیط زیست در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان بوده است.

علی سلاجقه نیز با قدردانی از استاندار گلستان در عمل به تعهداتش در خصوص لایروبی خلیج گرگان، از آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده در سفر به‌زودی رئیس جمهور به استان گلستان خبر داده و این را هم گفته که در هفته‌های آتی شرکت پیمانکاری توسط صندوق ملی محیط زیست کشور به استان گلستان می‌آید و کارگاه‌ها را تجهیز می‌کند.

این خبر‌ها در حالی‌ست که سازمان حفاظت محیط زیست و شخص آقای سلاجقه می‌داند که مدیریت یکپارچه میانکاله و مجمع الجزایر آن از جمله آشوراده با استان مازندران است و باید این جلسات و تصمیم‌گیری‌ها در هر سطحی با اطلاع استانداران و مدیران مربوطه به ویژه حفاظت محیط زیست در دو استان همسایه گلستان و مازندران باشد.

همین سهل‌انگاری‌ها و در نظر گرفتن آنچه که خود سازمان حفاظت محیط زیست در مدیریت میانکاله و آشوراده تعیین کرده است، سبب شد که صبح امروز جمعه شاهد درگیری در محل عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده باشیم.
 
تصاویر در انتهای خبر
 
به گزارش آوای خزر، بحث مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با مامورین محیط زیست مازندران در جزیره آشوراده به دلیل ممانعت از عملیات طرح‌های عمرانی و زیرساختی که از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به این استان جهت توسعه گردشگری و بوم‌گردی، زیباسازی و عمرانی بوده است، جالب توجه بود.
 
درگیری در آشوراده بر سر اجرای طرح گردشگری + تصاویر
مأموران محیط زیست مازندران بر حسب وظیفه، مانع از انجام عملیات عمرانی و زیرساختی نیرو‌های عملیاتی استان گلستان در جزیره آشوراده شدند.

با ورود ساوری مدیرکل گردشگری و مسئولان بنیاد مسکن گلستان به جزیره آشورده و بحث با مأموران یگان حفاظت مازندران که چرا جلوی عملیات عمرانی گرفته شده، از درگیری لفظی به درگیری فیزیکی انجامید.

در این میان، محمدجواد ساوری مدیرکل گردشگری استان گلستان در تماس با علی‌محمد زنگانه استاندار و مسئولان قضایی استان و شهرستان گرگان و ... دستور جلب مأمورین محیط زیست مازندران را گرفت و نهایتاً عملیات عمرانی و زیرساختی ادامه یافت.

به گفته خبرنگار ما حضور عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان (غرب گلستان) در مجلس شورای اسلامی در پایان دادن به این درگیری موثر بوده است.

نکته قابل تأمل این است که اقدامات عمرانی در جزیره آشوراده به دلیل اینکه از نظر حفاظتی با محیط زیست مازندران است، نیاز به هماهنگی با مسئولان استان مازندران دارد و این هماهنگی‌ها صورت نمی‌گیرد یا در سطح پایینی است که به این قبیل درگیری‌ها می‌انجامد.
 
درگیری در آشوراده بر سر اجرای طرح گردشگری + تصاویر
امیدواریم که لایروبی خلیج میانکاله از سوی استان گلستان به عنوان یکی از طرح‌های سفر ریاست جمهوری، دستاویزی برای انجام طرح گردشگری آشوراده نباشد و ما شاهد بده - بستان‌های مدیران نباشیم. هر آنچه در آشوراده صورت بگیرد، تبعات آن بی‌تردید بر تمامی مجمع‌الجزایر میانکاله مؤثر خواهد بود.

خیلی از مسئولان پیشتر هشدار داده و تأکید کردند که سازمان حفاظت محیط زیست اولا تکلیف خود را با این منطقه روشن کند چرا که دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند. اینکه تصمیم‌ها را با استاندار و مدیران مربوطه در گلستان بگیرد و کوزه‌ها را بر سر مازندران بشکند درست نیست.
تصاویر در انتهای خبر

این نخستین‌بار نیست که شاهد چنین مسائلی هستیم، متخلفان شکار و صید نیز از راه آشوراده وارد میانکاله می‌شوند و به صید غیرمجاز دست می‌زنند و می‌گویند در حوزه جغرافیایی خودمان است و به مازندران ارتباطی ندارد.

در سال ۱۴۰۰ بود که شاهد هجوم دسته‌ای از شکارچیان غیرمجاز و نقابدار از سمت بندر ترکمن به جزیره آشوراده بودیم. متخلفان مسلح به نشانه عدم تکمین به قوانین زیست‌محیطی در فصل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر وارد پناهگاه حیات وحش میانکاله شدند و به سمت مأموران و پرنده‌ها تیراندازی می‌کردند.
 
درگیری در آشوراده بر سر اجرای طرح گردشگری + تصاویر
حتی شاهد برداشت شن از جزیره آشوراده بودیم که متخلفان بدون توجه به هشدار‌های مأموران محیط زیست در روز روشن به این کار دست می‌زدند و می‌زنند و بی‌محابا می‌گویند به هر کسی می‌خواهید زنگ بزنید ما کار خودمان را می‌کنیم، مازندران با گلستان چه کار دارد؟!

این قبیل اتفاقات اگر به درگیری‌های شدید و ضرب و جرح طرفین و یا اتفاقات بدتری منتهی شود، تبعات خوشایندی نخواهد داشت.
 
دریافت حکم جلب مأموران حفاظت محیط زیست مازندران نیز ظاهرا سوری و برای ترساندن آنها بود. 
 


انتهای پیام/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
0
با سلام
کاملا قصد و قرض نوسینده این پیام مشخص است، کاملا معلوم است یک مازندرانی این پیام را نوشته است، امروز سایه سنگین فقر و بیکاری در گلستان نشانه کارهای قبلی انجام شده بر پیکره مظلوم گلستان، از بی عدالتی های انجام شده در ان است .استانی مثل گلستان که تازه چند دهه از استان شدنش گذشته است و اکثر فرصتها و شرایطش جهت پیشرفت از نا پدری نامهربان همسایه اش از او صلب گردیده است، تا همین چندی پیش مدیران نا لایق مازندرانی که بر مسند
استانداری گلستان مینشستند و تمامی مدیران را از مازندران بر ادارات استان مستقر می کردند و تمام شرایط و منابع استان را به نفع مازندران ثبت و ضبط می کردند در واقع بزرگترین خیانت به گلستان را انجام داده اند، پر واضح است که ضرر انجام طرح های گردشگری ، تلکابین و .... و هر چه معنا گردشگری و احیا دریا و جنگل و جذب توریست دارد دود ان در چشم چه کسانی میرود که اینچنین نابخردانه تیشه به ریشه پیشرفت استان گلستان میزنند، حتما باید استان گلستان تمام قد پشت مدیرانی جهادی و انقلابی که اینچنین با دلیری و شجاعت جلوی همسایه های زیاده خواه گلستان را میگیرند بایستد و از انها حمایت کند تا اب و خاک این سرزمین به مردم همین سرزمین برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها