دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
یادداشت/ دکتر اسمعیل محمودیان
انتخاب درست؛ مجلس مقتدر
انتخاب‌های ما خوب یا بد در سرنوشت خودمان تأثیرگذار است. اسفندماه ۱۴۰۲ باز هم زمان انتخاب است، یک انتخاب درست به تشکیل یک مجلس خوب مقتدر می‌انجامد.
آوای خزردکتر اسمعیل محمودیان: مجلس در راس اموراست و عصاره ملت می‌باشد؛ حضور افرادی متعهد و متخصص و مجرب در جایگاه مهمی همچون وکالت در گرو انتخاب صحیح و منطقی و پرهیز از احساسات می‌باشد.

پس از ۴ دهه تجربه انتخابات، دیگر قابل قبول نخواهد بود که مردم شریف ایران و استان مازندران تحت تاثیر تبلیغات غالباً به دور از واقعیت به کانداید‌هایی رأی دهند که با وعده‌های آن چنانی به خانه ملت بروند و کاری را از پیش نبرند.

مجلس دو رسالت بسیار خطیر برعهده دارد: قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین. آنانی که خودشان را شایسته حضور در این مرکز مهم تصمیم گیری می‌دانند باید شرایط اولیه و لازم را داشته و باور داشته باشند که مجلس جای آزمون و خطا نیست!

امروز کشورمان در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد؛ در عرصه بین الملل نمایندگانی باید در قوه مقننه حضور داشته باشند که بهترین تصمیمات ممکن را برای سربلندی ایران عزیز در صحنه‌های منطقه‌ای و بین المللی اتخاذ نمایند؛ حال به وجدان خود رجوع کنیم و از خودمان سوال کنیم که آیا در چنین جایگاهی هستیم و دانش لازم را در این خصوص داریم؟

مردم حق دارند بهترین‌ها را انتخاب کنند؛ متاسفانه دیوار بی اعتمادی  در برخی مقاطع میان مردم و مجلس در این سال‌ها ایجاد شده و باید تلاش کنیم جایگاه رفیع مجلس در میان آحاد مردم دوباره احیاء شود.

مردم مجلسی مقتدر وهمراه ملت می‌خواهند. مجلسی که بهترین قوانین را تصویب کند و براجرای آن‌ها نظارتی دقیق داشته باشد؛ مجلسی که پاسدار خون شهدا و حافظ آرمان‌های مقدس نظام و تابع ولایت فقیه باشند و خانه ملت را برای آسایش و آرامش نخواهند.

توجه دقیق به چشم انداز توسعه؛ تلاش برای ارتقاء معیشت آحاد مردم، پرهیز از اختلافات حزبی و گروهی و توجه به منافع ملی از طریق وفاق و آشتی ملی؛ اتخاذ بهترین تصمیمات برای مهار تورم و گرانی ها؛ تلاش برای شکوفایی اقتصاد کشور و رونق تولید ملی؛ صیانت از حقوق ملی و کوشش جهت رفع مشکل بیکاری جوانان، ارتقاء هویت ملی و تلاش برای سرافرازی کشورمان درعرصه‌های بین المللی بر اساس اصول سه گانه "عزت؛ حکمت و مصلحت" حداقل انتظارات مردم شریف و نجیب ایران از نمایندگان محترمی است که قرار است در ۴ سال آینده در خانه ملت حضور به هم رسانند.

گسترش فرهنگ دینی و نهادینه شدن فضایل اخلاقی در جامعه، حفظ هویت دینی؛ برقراری امنیت و آسایش برای آحاد مردم؛ ارتقاء ضریب امنیت اجتماعی؛ تقویت بخش مردمی تعاون در جهت حل و فصل مشکلات جامعه به خصوص اشتغال جوانان؛ تلاش برای ترغیب  سرمایه گذاران داخلی وخارجی؛ ارتقاء  فرهنگ عمومی جامعه؛ گسترش نظام جامع تامین اجتماعی؛ پوشش بیمه‌ای اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار آسیب پذیر، توجه به مشکلات اقتصادی اقشار زحمتکش شامل کارمندان و کارگران و بازنشستگان؛ حمایت از تولید کنندگان در عرصه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، قطع  دست واسطه‌ها از نظام توزیع در کشور، افزایش سطح بهداشت عمومی و توجه به مقوله مهم ورزش برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و... ازجمله مطالبات بی شمار و برحق ایرانیان  مهربان و قدرشناس است  که به اعتقاد من تاکنون به برخی از آنان پاسخی مناسب داده نشده و منجر به ایجاد دیوار بی اعتمادی شده که ناشی از اجرای ناقص همین برنامه هاست.

توجه داشته باشیم افکارعمومی موجودی زنده و هشیار است و مردم؛ خالص و ناخالص را به خوبی ازهم تشخیص می‌دهند. نمی‌توان با وعده و شعار برنامه‌های ملی و منطقه‌ای و استانی را پیش برد! مازندران زیبای ما با بهترین مردمان شایسته بهترین خدمات است؛ اقشار زحمتکشی در این سرزمین برای پویایی اقتصاد کشاورزی و صنعت ایثارگری می‌کنند و هر بار با امید به پای صندوق‌های رای می‌روند؛ آنان مردان و زنان غیوری هستند که به کاندایدا‌ها اعتماد کرده و با آرای خویش آنان را به خانه ملت معرفی می‌کنند.

خدمت به این عزیزان و تلاش برای حمایت از آنان در حوزه صنعت کشاورزی و دامی با بهترین شرایط بهترین اقدامی است که می‌تواند اشتغال جوانان در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت آنان را رقم بزند.

توسعه صنایع تبدیلی و تقویت صنعت گردشگری و بوم گردی در روستا‌ها و... می‌تواند به عنوان اقدامات عاجل؛ منشاء آثار بزرگی در اقتصاد استان باشد.

مردم مازندران؛ مردمانی قدرشناس و فهیم و دارای بینش بالای سیاسی هستند و قطعاً بهترین قاضی و ناظر براعمال کارگزاران و خادمان خویش در محافل مهمی، چون مجلس هستند؛ و کلام آخر، حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای مهمترین پیام این رخداد سیاسی واجتماعی است. اگر در فرمایشات گهربار امام راحل و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات و ضرورت حضور گسترده آحاد مردم عمیق شویم، متوجه خواهیم شد که مشارکت گسترده مردم در انتخابات ضامن اقتدارمنتخبان در خانه ملت و مشت محکمی بر پیکره بدخواهان نظام و انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها