دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
استاندار مازندران:
توانمندسازی روستا‌ها گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
استاندار مازندران از مدیران استانی خواست تا در توانمندسازی روستا‌ها جهادی پای کار باشند چرا که این طرح در راستای تحقق سیاست‌های کلی در خصوص اقتصاد مقاومتی است.
زهرا شریفیآوای خزر: سید محمود حسینی‌پور عصر امروز شنبه در جلسه توانمند سازی روستا‌ها که در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان برگزار شد به موضوع «رفع تداخلات ارضی» پرداخت و گفت: اگر قرار باشد اقتصاد مازندران پویا و بالنده شود باید به سرعت برای موضوع رفع تداخلات ارضی که در دستور کار قرار دارد، چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: این موضوع از سال ۹۹ تاکنون به یک‌معضل تبدیل شده این در حالی است که ما توانمندسازی اقتصاد روستا را در استان هدف‌گذاری کردیم.

استاندار مازندران به دستگاه‌های مربوطه مأموریت داد تا تدابیر لازم برای این موضوع را اتخاذ کنند، زیرا انجام این کار مشکلات مربوط به مالکیت ارضی و دریافت مجوزات سرمایه‌گذاری در روستا‌ها را رفع خواهد کرد.

حسینی‌پور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در قالب یک تیم مدیریتی باید مشکلات مردم را رفع کنند؛ اگر قرار باشد استان رشد کرده و به توسعه‌یافتگی دست پیدا کند باید در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: با داشتن ظرفیت‌های نمایندگان در مجلس و همچنین تلاش مضاعف مدیران می‌توان با همصدایی، میزان نارضایتی‌ها را کاهش داد.

توانمندسازی روستا‌ها گامی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

استاندار مازندران به طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این طرح تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

حسینی‌پور اظهار کرد: در این طرح آموزش اولیه اعضای شورای توسعه روستا در چند دوره انجام شد و برای تامین بودجه این طرح نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی به دستگاه‌های مربوطه مأموریت داد تا ظرف ۱۰ روز مجوز‌های لازم برای روستا‌های هدف توانمندسازی را تحت عنوان پنجره واحد صادر و خدمات مورد نیاز را فراهم کنند.
 
توانمندسازی روستا‌ها گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
استاندار مازندران گفت: در این طرح پروژه‌های  کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد خواهد شد تا مردم به آینده روستا‌ها امیدوار شوند و به همان ترتیب مهاجرت معکوس صورت گیرد.

حسینی‌پور همچنین بر همکاری متولیان این حوزه از جمله منابع طبیعی، سازمان اراضی، محیط زیست و اوقاف تاکید کرد.
 
جهاد دستگاه‌های اجرایی برای توانمندسازی روستا‌ها

وی با بیان اینکه در طرح توانمندسازی روستا‌ها همه دستگاه‌های اجرایی استان جهادی پای کار باشند، ادامه داد: باید تلاش کنیم روستا‌ها مولدسازی شده و در صادرات و اشتغال پایدار جوانان روستایی نقش داشته باشند.

حسینی‌پور افزود: شالیکاران مازندران با توجه به تولید محصول برنج این ثروت عظیم غذایی نمی‌توانند بدون اخذ تسهیلات این محصول را تولید کنند این نشان از اشکال در سیاست‌گذاری‌هاست.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر استان مازندران بتواند در فاز نخست طرح توانمندسازی ۱۰۰ روستا را طی دو سال هدف‌گذاری و اقتصاد روستایی را متحول کند به‌طور حتم ۱۰۰۰ روستا با الگوگیری از این طرح آباد خواهند شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اهمیت تشکیل تعاونی روستایی پرداخت و گفت: کسانی که در صنایع دستی نیز فعالیت می‌کنند باید شرکت تعاونی تشکیل داده و محصولات خود را صادر کنند.

حسینی‌پور اظهار داشت: صدور مجوز برای ۱۰۰ روستای هدف توانمندسازی، در پنجره واحد استان باید به سهولت صورت بگیرد و هر دستگاهی نیز در مجموعه مربوط به خود تسهیل‌گری کند.
 
توانمندسازی روستا‌ها گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
ضرورت آموزش‌های تخصصی در طرح توانمندسازی روستا‌ها

فرج‌اله فتح‌اله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نیز با بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی شهرستانی و استان رقمی برای توانمندسازی روستا‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین برای اجرای این طرح شورای پیشرفت و توسعه روستا‌ها تشکیل شده است.

وی آموزش‌های تخصصی برای اجرای طرح را ضروری دانست و افزود: مجوز‌های مورد نیاز برای اجرای طرح‌های توانمندسازی احصاء شد.

بنیاد مسکن برای توانمندسازی روستا‌ها پای کار است

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه در اجرای طرح توانمند سازی ۵۰۰ روستای مازندران در فاز نخست ۱۰۰ روستا برای اجرای طرح در نظر گرفته شد، گفت: تمام دستگاه‌ها برای اجرای این طرح پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه به طور جدی به دنبال ایجاد تحول در روستا‌های استان هستیم، افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی عمرانی روستا‌ها همراه با دیگر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح تلاش می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها