دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
در جمع خبرنگاران اعلام شد
قابلیت بالای گردشگری در ۱۷ روستای بخش کلیجانرستاق ساری/ عملیات اجرایی ساری – تاکام شدت گرفت
بخشدار کلیجانرستاق شهرستان ساری به مهمترین فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این بخش ازجمله ظرفیت بالای گردشگری در ۱۷ روستا، شتاب در عملیات اجرایی ساری – تاکام، و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز اشاره کرد.
زهرا شریفی - آوای خزر: عبدالله هادیان بعدازظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به طرح «توانمندسازی روستا‌های مازندران» اشاره و بیان کرد: در فاز نخست این طرح که شامل ۱۰۰ روستای استان است؛ ۵ میلیارد تومان بابت زیرساخت‌های عمرانی و ۲۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی و رونق تولید برای روستای بالاهولار در بخش کلیجانرستاق در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه روستا‌ها همواره محل اصلی تولید محصولات مهم و اصلی هستند و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان روستایی این فرصت را ارتقاء می‌بخشد، افزود: ۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل ستاد فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی جوانان این بخش تخصیص داده شد.

بخشدار کلیجانرساق شهرستان ساری با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت بخش کلیجانرساق دارای قابلیت شکوفایی بسیار است، به برگزاری جشن ملی مازندران طی دو سال متوالی در این بخش اشاره داشت.

خانه‌های بومگردی و سایت پروازی، ظرفیت گردشگری کلیجانرستاق

هادیان همچنین وجود خانه‌های بوم‌گردی را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری کلیجانرستاق عنوان و اظهار کرد: سایت پروازی در روستای سرکت از دیگر ظرفیت‌های گردشگری است که در صورت حمایت می‌تواند در ارتقای اقتصاد این منطقه موثر باشد.

وی با بیان اینکه ۱۷ روستای این بخش از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند، این ظرفیت‌ها را شامل آببندان، چشمه، جنگل و رودخانه برشمرد.
 
قابلیت بالای گردشگری در ۱۷ روستای بخش کلیجانرستاق ساری/ عملیات اجرایی ساری – تاکام شدت گرفت
هادیان به وجود ۵ هکتار آببندان در بخش کلیجانرستاق اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح گردشگری در آببندان‌ها ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ روستاییان است.

بخشدار کلیجانرستاق شهرستان ساری به سد در دست احداث «زارم رود» در این بخش اشاره کرد و توضیح داد: این طرح علاوه بر کنترل سیلاب منطقه، برای تولید انرژی برق‌آبی، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اجرای طرح هادی در روستا‌های این بخش اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار متر مربع از معابر روستایی با مشارکت مردم زیرسازی و برای آسفالت آماده شده است که در صورت تامین قیر تهاتری وارد فاز عملیاتی می‌شود.

هادیان به اجرای ۴۰ کیلومتر جدول کانیو و کانال با مشارکت مردمی در این بخش اشاره کرد و از نوسازی ۱۲ کیلومتر لوله‌های فرسوده شبکه آب‌رسانی در این بخش خبر داد.

بخشدار کلیجانرساق که تامین رفاه و آسایش روستاییان از دغدغه‌های او محسوب می‌شود سرکشی مداوم و پیگیری مستمر بر فعالیت‌های عمرانی روستا‌ها را جزء اولویت‌ها عنوان کرد.

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در کلیجانرستاق

وی با بیان اینکه تاکنون تغییر کاربری چندانی در این بخش مشاهده نشده است، ادامه داد: از هرگونه ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

هادیان با بیان اینکه اقدامات عمرانی زیادی در حوزه‌های مختلف انجام شده است آسفالت ۶۰ کیلومتر از معابر و جاده‌های این بخش را ازجمله عملکرد‌های این بخشداری طی چند ماه گذشته اعلام کرد.

وی افزود: در همین مدت ۶۰۰ سرویس شن و ماسه برای زیرسازی معابر و خدمات رسانی بهینه به روستانشینان ارائه شد.

هادیان ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار مرکز استان گفت: با همکاری بسیج سازندگی، ستاد خاتم‌الانبیا و فرمانداری ساری تعدادی از روستا‌های بخش کلیجانرستاق پس از سال‌ها از آب شرب با انتقال شبکه آب‌رسانی برخوردار شدند.
 
قابلیت بالای گردشگری در ۱۷ روستای بخش کلیجانرستاق ساری/ عملیات اجرایی ساری – تاکام شدت گرفت
تسریع در عملیات اجرایی ساری - تاکام

وی به پروژه ساری - تاکام اشاره کرد و گفت: عزم دولت برای تکمیل این پروژه جزم شده است و این روز‌ها شاهد شتاب در عملیات اجرایی آن هستیم.

هادیان اصلاح شبکه برق، نصب دکل مخابرات، زیرسازی و آسفالت روستا‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی را از دیگر عملکرد‌های بخش کلیجانرستاق ساری عنوان کرد و افزود: انتقال آب تصفیه‌خانه مرحوم سلیم‌بهرامی به شهر هولار و روستای بالا هولار در دستور کار این بخشداری قرار دارد.

بخشدار کلیجانرساق افزود: فعالیت‌های زیادی در روستا‌های بخش کلیجانرستاق انجام شده که عمدتا دیده نشده و اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها توسط رسانه‌ها سبب امیدآفرینی در جامعه و اقشار مختلف ساکن در این بخش خواهد شد.

هادیان در پایان گفت: رضایت‌مندی روستاییان و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها مهم‌ترین هدف در انجام وظیفه بخشداری‌هاست.

بخش کلیجانرستاق بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در دو دهستان دارد و شامل ۵۴ روستا و آبادی است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار