دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
در جمع خبرنگاران اعلام شد:
کاهش ترافیک شهر نکا با افتتاح پل شورا/ رودخانه درون‌شهری؛ تهدیدی که به فرصت تبدیل شد
شهردار نکا با بیان اینکه رودخانه‌های درون‌شهری معمولا تهدیدی برای شهر‌ها محسوب می‌شوند از انجام موفق طرح‌های رودکناری در این شهر گفت و از افتتاح پل چهارم (پل شورا) بر روی رودخانه نکارود در بهمن امسال خبر داد.
آوای خزرسعید منصوری: نشست خبری مهندس موسی خلیلی شهردار نکا با هدف انتشار عمومی مهمترین و تازه‌ترین عملکرد‌های شهرداری نیکان به شهروندان امروز چهارشنبه برگزار شد.

وی با اشاره به گذشت ۴۰ ماهه از مدیریتش در شهرداری نکا، با اعلام اینکه شهرداری را با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی تحویل گرفتم و امروز پیشنهاد بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی را به شورا داده‌ایم، افزود: تا امروز از برنامه پیش‌بینی عقب نیستیم و درصدی که باید محقق می‌شد؛ تحقق پیدا کرد.

خلیلی ادامه داد: زمانی که بیشتر شهرداری‌ها در پرداخت حقوق بیمه و مالیات عقب هستند خوشبختانه ما حتی یک ماه هم عقب نیستیم.

شهردار نکا اظهار داشت: از ابتدا با پذیرش این مسوولیت، برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه‌های مختلف بعد از شناسایی مشکلات شهر تدوین شد و در چشم‌انداز برنامه ۵ ساله و ۱۰ ساله؛ برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت را با شورا در میان گذاشتیم و در خصوص پروژه‌ها تصمیمات خوبی گرفتیم

مهندس خلیلی با بیان اینکه تصمیم اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعریف پروژه‌های جدید بوده است، افزود: تمرکز بر روی تکمیل پروژه پارک جنگلی قرمرض که ۶ سال نیمه تعطیل بود طی ۶ ماه با هزینه ۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و این پروژه آبروی شهر نکاست و به عنوان نقطه گردشگری با امکانات بسیار خوب در حال ارائه خدمات است.

دریافت مجوز پارک کوهسارکنده

این مسوول شهری از دریافت مجوز پارک کوهسارکنده به مساحت ۳۲ هکتار خبر داد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جهت تعریف پروژه‌های رودکناری در نکا، این مهم را تهدیدی دانست که شهرداری آن را به فرصت تبدیل کرد به طوریکه ابتدا خطرات شناسایی شد و سپس در طول ۴ کیلومتر از کناره‌های رودخانه طرح آزادسازی، احداث بوستان و سد لاستیکی برنامه‌ریزی و انجام شد.

شهردار نکا با بیان اینکه "آزادسازی" در عملیات‌های عمرانی، از پروژه‌های بزرگ شهرداری‌های استان است، گفت: در حریم رودخانه نکارود، ۱۸۰ هکتار زمین واقع در حریم شناسایی و با همکاری شورای تامین آب منطقه‌ای و استانداری آزادسازی شد که کار بزرگی بوده است.
 
کاهش ترافیک شهر نکا با افتتاح پل شورا/ رودخانه درون‌شهری؛ تهدیدی که به فرصت تبدیل شد
افتتاح پل شورا در نکا به مناسبت دهه فجر

خلیلی همچنین از احداث پل چهارم (پل شورا) بر روی نکارود گفت که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهمن ماه امسال افتتاح و با بهره‌برداری از آن بخش مهمی از مشکل ترافیکی شهر حل می‌شود.

وی از ساماندهی آرامستان نکا گفت که سال‌ها به آن توجه نشده بود و همچنین غسالخانه‌ای که سبب نارضایتی مردم بود لذا شهرداری نکا این دو طرح را طی ۶ ماه به اتمام رساند.

شهردار نکا با اشاره به اتمام طرح میدان امام رضا علیه السلام، از آن به عنوان طرح ۲۰ و چند ساله یاد کرد که با آزادسازی ۳ هزار متر مربع و هزینه ۴۲ میلیارد تومانی در جهت توسعه مسیر شرقی نکا در کمتر از ۱۰۰ روز افتتاح شد.

پیگیری‌های اثرگذار برای ساماندهی ورودی‌های شرقی و غربی نکا

خلیلی اعلام کرد: برای ورودی شرقی و شمالی نکا که از مناطق حادثه‌خیز است؛ پیشنهاد دادیم تا تداخلات ۱۱ گانه ترافیکی را به صفر برسانیم و در این زمینه با دستوراتی که از وزیر راه گرفتیم موافقت مشارکت ۵۰ درصدی سازمان بنادر را به همراه داشت.

وی ادامه داد: به زودی شهرداری برای اجرای طرح ورودی شرقی شروع به کار خواهد کرد. در ورودی ضلع جنوبی محور گلبستان به منطقه هزار جریب طرحی پیشنهاد دادیم و از برنامه‌های آتی شهر نکا خواهد بود.
 
کاهش ترافیک شهر نکا با افتتاح پل شورا/ رودخانه درون‌شهری؛ تهدیدی که به فرصت تبدیل شد
شهردار نکا اظهار داشت: طول مبادی ورودی غربی نکا یک مسیر ۲ کیلومتری از ورودی مسکن مهر تا پل سردار طوسی در حال انجام است، کانالی به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث کردیم تا مشکل آبگرفتگی آن مناطق برطرف شود.

مهندس خلیلی با اعلام اینکه ۵۰ درصد پروژه ورودی غربی اجرا شده، گفت: ورودی‌های شرقی و غربی که از نقاط حادثه‌خیز است را در دستور کار داریم؛ محوری که در حوزه اختیارات شهرداری نبود، اما ورود پیدا، برای آن طرح تعریف کردیم و حتی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی را هم داشتیم.

همکاری شهرداری نکا با راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن مردم

شهردار نکا درباره نهضت ملی مسکن در این شهر با بیان اینکه براساس آخرین آمارها، ۷ هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند، افزود: سهمیه نکا ۴ هزار مسکن بود که در مرحله اول با حضور استاندار ساخت یک هزار واحد آغاز شد و شهرداری صدور پروانه را انجام داد.

خلیلی تصریح کرد: پیشنهاد متمم بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی به شورا از اتفاقات خوبی بود، با توجه به پر شدن سقف، بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی به زودی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار