دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
معاون اقتصادی استاندار مازندران خبرداد
سرمایه‌گذاری خارجی ۱۷۰ میلیون دلاری در مازندران/ سرمایه‌گذار عرب در رامسر دهکده سلامت می‎سازد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با اشاره به ثبت فرآیند اداری سرمایه‌گذاری خارجی ۱۷۰ میلیون دلاری در استان، یکی از مهمترین آن‌ها را سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذار عرب در رامسر نام برد.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: حسن خیریانپور امروز جمعه در نخستین همایش توسعه غرب مازندران که در مؤسسه عالی آیندگان تنکابن برگزار شد، اظهار داشت: استان مازندران از تنوع ظرفیت‌ها برخوردار است و اگر چه ممکن است برخی استان‌ها ظرفیت‌های مشابهی را داشته باشند، اما از این میزان تنوع را برخوردار نیستند.

او ادامه داد: در کنار این تنوع قطعا چالش‌های متنوعی هم داریم و باید برای آن‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد..

معاون اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مؤسسه عالی آیندگان تنکابن، گفت: همه مقدمات برای تبدیل این مرکز به دانشگاه مهیاست، چون در شرق استان گیلان و غرب استان مازندران دانشگاه به آن مفهوم نداریم و این دانشگاه بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

خیریانپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما اگر رشد اقتصادی می‌خواهیم - که می‌خواهیم – این مهم حاصل نخواهد شد مگر با دو اقدام؛ یکی توسعه‌ی سرمایه‌گذاری و دوم ارتقای بهره‌وری.

او ادامه داد: رشد سرمایه‌گذاری در دستور کار استان است و طی آن سال گذشته همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم، ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری و صنایع دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و امور زیربنایی را احصا کردیم.

معاون استاندار مازندران اعلام کرد: برای این فرصت‌های سرمایه‌گذاری  احصا شده، حدود ۹۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری لازم است که این فرصت‌ها در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی بارگذاری شد.

او با اشاره به اینکه امسال به طور جدی پیگیر سرمایه گذاری‌های خارجی بودیم، اعلام کرد: امسال ۹ سرمایه‌گذار خارجی در وزارت اقتصادی و دارایی سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۰ میلیون دلاری خود را ثبت کردند.
 
سرمایه‌گذاری خارجی ۱۷۰ میلیون دلاری در مازندران/ سرمایه‌گذار عرب در رامسر دهکده سلامت می‎سازد
معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت: یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها در رامسر به نام دهکده سلامت و تندرستی است که یک سرمایه‌گذار عرب با ۵۰ میلیون دلار سرمایه ارزی و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی آن را راه اندازی خواهد کرد.

خیریانپور بیان کرد: این سرمایه‌گذار عرب با راه‌اندازی طرح خود در غرب استان، هفته‌ای ۵ - ۶ پرواز از کشور‌های عربی را برای رامسر تدارک خواهد دید.

خیریانپور با اشاره به هدفگذاری رشد هشت درصدی در کشور اظهار داشت: ناگزیر به توسعه سرمایه‌گذاری هستیم،   تاکید به جذب و جلب سرمایه‌گذاری و تسهیل در سرمایه‌گذاری داریم.

او با اشاره به سفر اخیری که با یک هیات اقتصادی به عمان داشت، گفت:  در این سفر یکی از ظرفیت‌های مازندران یعنی گل و گیاه از یکسو مورد نیاز عمان بود و هم به عنوان صادرات مجدد برای کشور‌های هدف می‌توانیم بهره ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری مازندران بیان کرد: علاوه بر توسعه کشت گلخانه‌ای در بخش گل و گیاه، سبزیجات و صیفی‌جات، در صنایع دستی، پرورش ماهی‌های خاویاری، تولید کیوی و مرکبات و برنج سرشار از فرصت و توانمندی هستیم و در گیاهان دارویی نیز در منطقه رامسر، جنت‌رودبار و اشکورات فرصت‌های خوبی فراهم است.
 
سرمایه‌گذاری خارجی ۱۷۰ میلیون دلاری در مازندران/ سرمایه‌گذار عرب در رامسر دهکده سلامت می‎سازد
خیریانپور، یکی از مسیر‌های تجربه‌شده در ارتقای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری را استفاده از فناوری‌ها و تولید محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد که موسسه آموزش عالی آیندگان نیز قدم‌های خوبی را برای آن برداشته است.

او دو پیشنهاد داد؛  نخست اینکه حتماً از مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات مرکبات کشور در رامسر برای اصلاح بذر و اصلاح نهال استفاده کنیم و همچنین از تحقیقات در خصوص اصلاح نژاد دام و طیور و شیلات غافل نشویم.

معاون استاندار مازندران به مسوولان شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد گفت: ما ناگزیریم که توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و برند سازی و بسته بندی را داشته باشیم تا زنجیره ارزش تکمیل شود.

خیریانپور ادامه داد: در غرب استان مازندران نیروی انسانی بالنده در کنار ظرفیت گردشگری و صنایع دستی منحصر به فرد داریم که به مدد این نیرو‌های فعال باید تولیدات در مدار تجاری‌سازی قرار بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها