دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
آیت‌الله لائینی:
سازمان حج و زیارت نباید تاجر و کاروان‌دار شود/ دیواری کوتاه‌تر از کشاورز نیست!
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به گلایه‌مندی‌های مردم در بخش‌های مختلف، مشخصا به انتقاد از کاروان‌داری و تجارت سازمان حج و زیارت و زیان‌دیدن اتحادیه زراعت‌کاران در توزیع بذر گندم بی‌کیفیت اشاره کرد.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تسلیت ایام فاطمیه بر برگزاری مراسمات فاطمیه ناب و باشکوه تاکید کرد و همچنین هشدار داد که مبادا این ایام فاطمیه سوژه‌ای باشد تا ما به سمت سیاست‌هایی، چون تفرقه، تشیع انگلیسی و امثالهم که دشمن آن را طراحی کرده است، برویم.

وی به روز پژوهش و تحقیق یکی از مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: پژوهش و تحقیق یکی از بهترین نیاز‌های پیشرفت یک جامعه محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به مراکز تحقیقات کشاورزی در جهاد کشاورزی، گفت: اگر در این مراکز به ضوابط عمل شود در تقویت کشاورزی بسیار مفید است و به نظر می‌رسد آنچه که در این حوزه باید انجام شود؛ عملیاتی نمی‌شود.

آیت‌الله لائینی ادامه داد: در موضوع بذر گندم امسال هم کمبود بذر وجود داشت هم اینکه بذر‌هایی با کیفیت پایین بوده و به درستی ارزیابی نشده بودند. اتحادیه زراعت‌کاران خسارت دیدند و خسارت‌های خود را مطالبه کردند.

وی با بیان اینکه امسال نابسامانی زیادی در زمینه سلامت و تامین به موقع بذر وجود داشت از مسئولان استان خواست با مسببان این امر برخورد جدی داشته باشند و خسارت اتحادیه کشاورزان نیز جبران شود.

امام جمعه ساری گفت: گرانی افسار گریخته در حوزه اجناس وجود دارد؛ بسیاری از اجناس و کالا‌ها در روز‌های مختلف دارای قیمت‌های متفاوت هستند و به نظر می‌رسد نظارت روی قیمت‌ها وجود ندارد.

آیت‌الله لائینی با انتقاد از اقدام غیر کارشناسی آب منطقه‌ای مازندران در تعیین حریم ۱۴۰ متری برای برخی رودخانه‌ها گفت: صاحبان فن در این زمینه مورد انتقاد هستند و باید این روند متوقف شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی، مزارعی که سال‌های سال کشاورزان روی آن کار می‌کردند را به نام خود سند می‌زند و دیواری کوتاه‌تر از کشاورز پیدا نکرده است، افزود: اینگونه نمی‌توان قطب کشاورزی را مدیریت کرد.
 
سازمان حج و زیارت نباید تاجر و کاروان‌دار شود/ دیواری کوتاه‌تر از کشاورز نیست!

آیت‌الله لائینی گفت: محصولات کشاورزی مازندران همچون برنج و مرکبات در سال‌های گذشته قیمت درستی نداشتند و سبب گلایه کشاورزان شده است؛ دست‌اندازی به اراضی و مزارع کشاورزان کار نادرستی است.

خطیب نماز جمعه ساری از انتقاد و گلایه زائران عتبات عالیات از هتل‌ها و تغذیه در کربلا و نجف گفت و متذکر شد: چه کسی گفته که سازمان حج و زیارت که نقش نظارتی دارد، کاروان‌دار و تاجر شود؟!

وی یادآور شد: برخی از مجتمع‌های آب‌رسانی در روستا‌ها بیش از یک‌سال به اتمام رسیده و تنها منتظر یک کار مثل برق رسانی است، مسوولان این موضوع را هم پیگیر باشند.

آیت الله لائینی گفت: درست نیست خدمات‌رسانی به روستاییان تعلل پیدا کند.

در پایان مراسم، راهپیمایی نمازگزاران مرکز مازندران در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف؛ برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها