دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
مدیرکل اوقاف مازندرن:
فعالیت ۳۵۰ مبلغ طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اجرای سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ مبلغ مذهبی در این ایام فعالیت تبلیغی و برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و مشاوره‌ای اجرا می‌کنند.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی از ۲۲ تا ۲۸ آذرماه که مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع و امامزادگان شاخص سراسر کشور و همچنین در استان مازندران درحال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با توضیح به اینکه امسال ۳۵۰ مبلغ در نقاط مختلف استان مازندران به امر تبلیغ معارف اسلام و اهل بیت و اجرای مشاوره مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند، تصریح کرد: این مبلغان که بخشی بومی و بخشی دیگر از سوی مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف اعزام شده‌اند با توجه به آموزش‌ها و دوره‌های ویژه‌ای که دیده‌اند در امامزادگان استان مازندران و در میان مردم حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام و به ویژه فرهنگ فاطمی که الگوی ما در بحث ولایتمداری و حضور فعال بانوان با حفظ اصول با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص در سراسر استان، اجرا می‌شود و خیمه‌های معرفت در همین امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مبلغان اعزامی از قم که آموزش دیده و متخصص در حوزه های جهاد تبیین، کودک و نوجوان، خانواده و… هستند ، برپا است .

وی در پایان بیان کرد: با توجه به حضور پیکر ۱۱ شهید گمنام در استان، طوری برنامه ریزی کردیم تا در بقاع متبرکه شاخص مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور شهدای گمنام برگزار شود.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار