دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام کرد
تعطیلی بازار سیاه پرندگان وحشی در فریدونکنار
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تعطیلی بازار غیرقانونی فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار خبرداد که پس از سالها صورت گرفته است.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، پس از سالها دغدغه و نگرانی دوستداران محیط زیست و مطالبات به حق افکار عمومی و در اجرای مواد قانونی ( ماده 10-۱۲ قانون شکار و صید و 8 ایین نامه اجرایی همین قانون،ماده 8 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 680 قانون مجازات اسلامی) با پیگیری های مستمر از سوی محیط زیست استان و همراهی مسئولین و معتمدین شهرستان فریدونکنار و دستگاه قضایی،ضمن تمکین و احترام بازاریان مورد نظر و سماکان به اجرای قانون و در راستای مراقبت از حقوق عامه بازار غیرقانونی عرضه، فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار برچیده و تعطیل شده است.

دکتر عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های مستمر از سوی محیط زیست استان و شهرستان فریدونکنار و همراهی قاطعانه مسئولین محترم شهرستان فریدونکنار اعم از فرماندار، دادستان و دستگاههای امنیتی و انتظامی،معتمدین شهر،اصحاب رسانه ، مطالبه دیرینه دوستداران حیات وحش و عموم علاقمندان به محیط زیست محقق شد و بازار غیرقانونی عرضه، فروش و تجارت پرندگان وحشی برچیده و تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بازار غیرقانونی فروش پرندگان مهاجر در فریدونکنار برپا نشد، تاکید کرد: مامورین محیط زیست بصورت لحظه‌ای و مستمر در حال رصد بازار جمع شده هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ساماندهی شکار و زنده گیری پرندگان وحشی در تالاب فریدونکنار در مسیر بهره‌برداری صحیح قرار گرفته و با حذف بازار غیر قانونی سوداگری پرندگان مهاجر، بهره‌برداری به سمت و سوی استفاده پایدار قرار گرفته است.

کاویان با اشاره به حذف بازار و برچیدن روش های غیر قانونی زنده گیری پرندگان مهاجر، بهره برداری سنتی و پایدار که همان روش سنتی و پذیرفته شده "دوما" است را در منطقه ضروری دانست که موجب احیاء و امنیت زیستی برای زمستانگذرانی پرندگان مهاجر به تالاب می شود.

وی از حمایت های همه جانبه مسئولین شهرستان فریدونکنار، جوامع محلی، دامگاهداران و سماکان که در جمع آوری بازار غیر قانونی پرندگان مهاجر وحشی با مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار، همکاری و همراهی نمودند، تشکر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با احترام به حقوق ذینفعان تالاب و مجموعه دامگاهداران، بر حفاظت مشارکتی تالاب و بهره برداری معقول از منابع زیستی با اعمال روش های سنتی و پذیرفته شده "دوما" در منطقه همواره تاکید نموده و از توسعه و ترویج فعالیت های گردشگری و پرنده نگری برای بقای منطقه حمایت می کند.

لازم بذکر است؛ تالاب بین المللی فریدونکنار مشتمل بر دامگاههای سه گانه سرخرود، ازباران و لپوی فریدونکنار دارای حدود دویست بهره بردار است، که در دو دهه اخیر بدلیل تغییر روش برداشت شکار سنتی از دوما به روش غیر مجاز و صید تجاری "کرس " چالش های زیادی در حفاظت و مدیریت تالاب و حیات وحش ایجاد نمود و عده ای سودجو و زیاده خواه نیز در به انحراف کشاندن شیوه سنتی مدیریت و مشارکت حفاظت تالاب در این فرآیند نقش داشته و از این رو عمده دامگاهداران زحمتکش را ناخواسته در مسیری که در تقابل با اهداف و برنامه حفاظت از محیط زیست بود را قرار دادند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها