دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:
هدفگذاری ۱۵ هزار بازدید دانش‌آموزی از موزه دفاع مقدس مازندران
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از هدفگذاری برای ۱۵ هزار بازدید دانش‌آموزی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در ساری خبرداد که تا پایان سال انجام می‌شود. ‌
زهرا شریفیآوای خزر: سرهنگ محمد حسن سلامی شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران گفت: تجلیل از ۶۰ هزار بانوی ایثارگر مازندران تا پایان سال پیش‌بینی شده است که بخش عمده‌ی آن‌ها در هفته زن تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان مازندران ۳۴۷ شهید در کربلای چهار، و ۶۹۷ شهید در کربلای پنج تقدیم اسلام کرده است، افزود: عزت، امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون پاکی است که برای تداوم انقلاب اسلامی ریخته شد تا ما در امنیت زندگی کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به میزبانی استان مازندران از ۱۳ آلاله خوشنام در ایام فاطمیه و وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰۰ محفل وداع مردمی و ده‌ها استقبال مردمی در این استان علوی برگزار شد.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰۰ برنامه برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیش‌بینی شده است، افزود: امسال ۱۵ هزار بازدید دانش‌آموزی از این مرکز فرهنگی هدف‌گذاری شد که فقط در آبان ماه هفت‌هزار دانش‌آموز، دانشجو و مردم از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

سلامی با بیان اینکه بازدید کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: بنا داریم با افزایش ضریب امنیت حجم و سطح بازدید‌ها را افزایش دهیم بنابراین ساماندهی دیواره رودخانه تجن با کمک آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی در مرحله اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار سلیمانی و روز مقاومت می‌طلبد فضاسازی فرهنگی و تبلیغی با «مفاهیم انقلاب اسلامی و مقاومت» در ورودی و خروجی شهر و همچنین جاده‌ها صورت گیرد.

سلامی مستندسازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس را ضرورت دانست و افزود: تدوین دانشنامه مازندران در دفاع مقدس نیز از دیگر الزامات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم ۹۰۰ مقاله باید تنظیم شود که تاکنون ۴۵۰ مقاله تنظیم و مابقی نیز باید انجام شود از دانشگاه‌های استان خواست با جدیت و پشتوانه علمی به این موضوع ورود پیدا کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خواستار شد: دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کنند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز استان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و موزه در کشور پرداخت و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای تکمیل این پروژه فرهنگی در مرکز مازندران شد.

سلامی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مرکز فرهنگی و  موزه دفاع مقدس مازندران را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش داریم تا رییس جمهور در سفر استانی به مازندران از این مرکز فرهنگی بازدید داشته باشد.

وی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت مردم دیار علویان در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل این طرح بزرگ، جهادی پای کار باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها