دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
رئیس ستاد انتخابات مازندران خبرداد
آخرین وضعیت آماری کاندیداهای خبرگان و مجلس در مازندران/ تأیید نیمی از داوطلبان مجلس دوازدهم در مازندران
رئیس ستاد انتخابات مازندران و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به بیان آخرین وضعیت آماری شرکت‌کنندگان مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی استان پرداخت.

زهرا شریفی - آوای خزر: قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت برگزار شد به فرایند انتخابات مازندران اشاره کرد و گفت: ۱۴۵۳ نفر در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجالس نام‌نویسی کردند که از این تعداد در مرحله ثبت نام اصلی تعداد ۷۴۸ نفر داوطلب اقدام به ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد: از این تعداد، صلاحیت ۳۷۷ نفر یعنی معادل بیش از ۵۰ درصد ثبت‌نامی‌های مجلس شورای اسلامی تایید شد. ۳۲ نفر انصراف دادند. ۲۱۸ نفر معادل ۲۹ درصد توسط هیات نظارت تایید نشدند و ۱۵ درصد نیز عدم احراز یا عدم شرایط یا عدم شکایت داوطلب داشتیم.

این مسوول بیان کرد: افرادی که رد صلاحیت شدند؛ در صورت شکایت، براساس بند ب ماده شصت و سه قانون اساسی، حداکثر سه روز پس از ابلاغ می‌توانند شکایت خود را به صورت مجازی از طریق سامانه انتخابات ارسال کنند.

وی افزود: ثبت نام نهایی برای آقایان ۶۹۰ نفر با ۹۲.۲۵ درصد فراوانی بوده که این میزان نسبت به دوره قبل ۷۱.۶۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ثبت نام نهایی برای بانوان ۵۸ نفر با ۷.۷۵ فراوانی است که این میزان نسبت به دوره قبل ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی به بررسی صلاحیتی داوطلبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی بر اساس بند الف ماده ۶۳ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۴۸ نفر، ۵۲۲ نفر مورد تأیید هیات اجرایی ۶۹.۷۸ درصد از مجموع، ۸۴ نفر عدم تأیید هیات اجرایی ۱۱.۲۳ درصد از مجموع، ۱۱۰ نفر عدم احراز در هیات اجرایی ۱۴.۷۱ درصد از مجموع و ۳۲ نفر انصرافی ۴.۲۸ درصد از مجموع بوده است.

رئیس ستاد انتخاباتی مازندران گفت: تعداد ۳ هزار و ۲۰۹ شعبه اخذ رای در استان ثبت شده است که نسبت به دوره گذشته تعداد ۱۲۸ شعبه افزایش داشته است.

عزیز زاده گرجی با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۵ شعبه ثابت و ۶۳۳ شعبه سیار است، افزود: ۱۴۶۶ شعبه مربوط به حوزه شهری و ۱ هزار و ۷۴۲ شعبه مربوط به حوزه‌ روستایی است.

داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در مازندران

وی افزود: در استان مازندران تعداد ۲۲ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که یک نفر از داوطلبین انصراف داده است.

عزیز زاده گرجی ادامه داد: از بین ۲۱ نفر داوطلب ثبت نامی در رقابت برای شرکت تعداد ۴ نفر دارای سابقه نمایندگی، ۱۸ نفر سابقه ایثارگری و ۱۳ نفر هم سابقه داوطلبی در ادوار گذشته را دارند.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور ۱۵ مرداد ماه به دستور وزارت کشور در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان آغاز شد که با تعیین ۹ کمیته‌ ستاد، افتتاح ستاد انتخابات و جلسات مستمر ادامه دارد.

آخرین وضعیت آماری کاندیداهای خبرگان و مجلس در مازندران

عزیز زاده گرجی، انتخاب معتمدین هیات‌های اجرایی در سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به تعداد ۹۴۴ نفر، تعیین شعب اخذ رای انتخابات در حوزه‌های ۵۹ گانه اصلی و فرعی استان به تعداد ۳ هزار و ۲۰۹ شعبه و تعیین و ثبت مشخصات عوامل اجرایی مستقر در شعب اخذ رأی استان را از فرایند آرایی انتخابات عنوان کرد.

وی افزود: نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پیش رو ۱۴ دی ماه اعلام و وضعیت هر یک از داوطلبان در آن زمان از این حیث تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: داوطلبانی که اعتراض داشتند در این مرحله ۵۰ روزه هم اعتراض‌ها و هم بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت استان انجام می‌شود.

۱۱ اسفند ماه سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: