دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
چالش‌های اقتصاد دریامحور
بخش خصوصی مازندران خواستار عملیاتی‌شدن تصمیمات در تجارت دریایی شد + فیلم
رئیس بخش خصوصی مازندران از استاندار خواست که جلسات و تصمیم‌گیری‌ها در تجارت از مسیر دریا عملیاتی پیش برود و در این زمینه مدیر پایانه صادراتی روماک نیز دو خواسته‌ی شفاف از حسینی‌پور داشت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: طول سواحل جمهوری اسلامی ایران در شمال و جنوب ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است و از این میزان، ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال واقع است.

آمار جسته گریخته‌ای از طول سواحل در استان‌های شمالی در جلسات عنوان می‌شود. چه خوب است که مسوولان استانی در گزارشات خود طول دقیق سواحل استان خود ر اعلام کنند.

نزدیکترین و واقعی‌ترین آمار از طول سواحل شمالی عبارت است از: مازندران ۴۸۲ کیلومتر، گیلان ۲۷۰ کیلومتر و گلستان نیز ۱۳۱ کیلومتر.

بدیهی است که در برنامه‌ریزی، تصمیمات و مباحث توسعه‌ای، آمار مبنای عمل است و بدین جهت باید به طور دقیق و شفاف و حتی بدون اعلام "حدود" یا "بیش"، عنوان شود.

با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که ۱۶ آبان‌ماه امسال از سوی مقام معظم رهبری به طور خلاصه و روشن در ۹ بند آمده است، فصل جدیدی از تلاش برای تحقق این مهم آغاز شده است.

مازندران با داشتن بیشترین طول سواحل و نقش مهمی که به واسطه بندر استراتژیک و نسل سه بندرامیرآباد در ترانزیت و صادرات و واردات کالا دارد به عنوان دبیرخانه توسعه دریامحور در شمال معین شد.

دانشگاه نوشیروانی بابل نیز با محققان و پژوهشگران خود برنامه‌ای راهبردی را تدوین کرده است که چراغ راه توسعه از مسیر دریا خواهد بود.
 
بخش خصوصی مازندران خواستار عملیاتی‌شدن تصمیمات در تجارت دریایی شد + فیلم
جلسات رنگ عملیاتی بگیرد

در این میان، نقش بخش خصوصی حائز اهمیت است. اما این بخش درخواست‌هایی دارد. در جلسه اقتصاد و توسعه دریایی مازندران رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تأکید دارد که برگزاری جلسات، نتیجه عملیاتی داشته باشد.

علی تقی پور عنوان کرد که بخش خصوصی حتما با استان‌های ساحلی نشست خواهد داشت، اعزام توریست‌های اقتصادی، هیأت‌های تجاری و بازرگانی را خواهد داشت.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی نیاز به حمایت دارند، از پیامک‌هایی مبنی بر اختصاص حق شهروندی ۲۵۰ هزار دلاری از سوی کشور‌های اروپایی برای فعالان اقتصادی گفت.

رئیس اتاق مازندران ادامه داد:، اما سرمایه‌گذاران ما در همین کشور کار می‌کنند و حق آن‌ها نیست که با هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور، با عدم حمایت‌های دولتی مواجه شوند و در واقع خودتحریمی کنیم و مشکلاتی را برای بخش خصوصی به وجود بیاوریم.
 

مدیر روماک و ۲ درخواست شفاف از استاندار مازندران

خلیل قلی‌زاده مدیر پایانه صادراتی روماک گستر که محموله‌هایی از مرکبات و کیوی را از طریق بندر امیرآباد به بنادر ماخاچ کالا و سالیانکا در روسیه صادر کرده است نیز مشکلاتی در مسیر دریایی داشته است به طوری که ۴۸ ساعت بار او معطل بارگیری بوده است تا بالاخره پس از رایزنی‌های فراوان، این مشکل حل شد.

او با بیان اینکه در هفته جاری و آینده نیز محموله‌هایی را برای صادرات به دو بندر روسیه داریم؛ دو خواسته مهم از استاندار مازندران در خصوص توسعه از مسیر دریا داشت؛ یکی کشتیرانی منظم و دیگر اینکه قیمت رقابتی حمل و نقل در اختیار صادرکننده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ما با توجه به تدوین طرح توسعه دریامحور توسط تیم پژوهشی دانشگاه نوشیروانی بابل، استاندار مازندران از معاون اقتصادی خود تقاضا کرد که سیاست‌های اجرایی این طرح پژوهشی ظرف ۱۵ روز آینده در کارگروه مشترکی متشکل از بخش دولتی و خصوصی به یک جمعبندی برسد و اعلام شود.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها