دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
حسینی‌پور خبرداد
قرارگرفتن مازندران در رتبه‌های برتر امنیت و جذابیت سرمایه‌گذاری
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: این استان در رتبه‌های برتر کشور به لحاظ امنیت و جذابیت سرمایه‌گذاری قرار دارد و همین موضوع به تسهیل در تجارت نیز کمک می‌کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: اختتامیه نخستین رویداد جام رسانه‌ای امید مازندران روز چهارشنبه با حضور سید محمود حسینی‌پور استاندار و تعدادی از مدیران کل استان در تالار جمشید ساری با استقبال اهالی رسانه سراسر مازندران برگزار شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه نخستین دغدغه مردم استان مازندران در حوزه اقتصادی بوده و به همین دلیل نیز ابتدا ستاد عالی رشد اقتصادی را تشکیل دادیم، اظهار داشت: نتیجه پیگیری‌های این ستاد، رسیدن رشد اقتصادی استان مازندران به عدد ۴.۱ درصد بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: تقسیم ۲۲ شهرستان به ۷ منطقه اقتصادی در مرکز، غرب و شرق استان جهت برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، راهکاری برای احصا توانمندی‌ها بود و توانستیم هزار و دویست فرصت سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مازندران مرکز ثقل راهگذر شمالی – جنوبی است به ظرفیت‌های کم‌نظیر امیرآباد در تجارت ترکیبی اشاره و تصریح کرد: این بندر یک بندر نسل سوم و پیشرو است و در بنادر شمال، از طریق رو – رو کالا‌های خود را از بندر به کشتی و از کشتی به بندر جابجا می‌کند.

استاندار مازندران همچنین از جایگاه استراتژیک استان در تبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر گفت و عنوان کرد: برنامه‌های راهبردی برای به حرکت درآوردن رشد اقتصادی را به پیش بردیم و با تجربه‌ای که در سال گذشته به دست آوردیم، برای امسال رشد هشت درصدی را برنامه‌ریزی کردیم و اگر نتایج آن را برای هر دوره‌ای بخواهیم در نظر بگیریم قابل قیاس است.

او بیان کرد: نیازمند یک دیپلماسی فعال با سایر کشور‌ها بودیم و در سال اول بیش از ۱۴ کشور اکو مهمترین اجلاس را در مازندران برگزار کردند و برای نخستین‌بار مازندران با روسیه به ویژه در مسکو سه قرارداد به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار به امضا برسانیم.  

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: این در حالی بود که در ادوار گذشته ۲۳ تفاهمنامه با کشور‌های همسایه برقرار شد و در همین حد باقی ماند، اما در دولت سیزدهم برای نخستین بار به واسطه‌ی هیأتی که به مسکو اعزام شد، شاهد انعقاد قرارداد‌های مثبتی بودیم.
 
قرارگرفتن مازندران در رتبه‌های برتر امنیت و جذابیت سرمایه‌گذاری
حسینی‌پور از مستقل شدن شرکت کشتیرانی مازندران خبرداد و گفته که در طول ۴۴ سال پس از انقلاب مازندران از نظر کشتیرانی وابسته به گیلان بود، اما برای مستقل شدن آن پیگیری کردیم و در نتیجه و در بندر امیرآباد مستقر شد.

او همچنین اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم در رشد اقتصادی استان اثر بیشتری را بگذاریم پا را فراتر از سرمایه‌گذاری گذاشتیم و نخستین فاینانس را با چین به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منعقد کردیم که یکی از پروژه‌های مهم برای برق مازندران است و امسال اثر خود را خواهد گذاشت.

حسینی‌پور با اشاره به ثبت منطقه آزاد تجاری مازندران اظهار داشت: موانع زیادی وجود داشت، اما همه آن‌ها را حل کردیم و حتی در آخرین مرحله با رأی قاطع به تصویب رسید.

او با بیان اینکه بستر مناسبی برای تسهیل تجارت در استان ایجاد شده است، گفت: در امنیت و جذابیت سرمایه‌گذاری در رتبه‌های برتر کشور قرار داریم و این برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود با قدردانی از رسانه‌های استان در پوشش اخبار امیدآفرین به جامعه، بیان کرد: رسانه‌های مازندران انصافاً پای کار و با دغدغه هستند، نقش خود را هم در بیان، و هم در دفاع و هم در نقد عملکرد دولت در استان به‌خوبی ایفا کردند و ما شرمنده آن‌ها هستیم.

#پیشرفت_ایران

#پیشرفت_مازندران

#اخبار_امید

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها