دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
فنی و حرفه‌ای همواره پویاست
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه/ فنی و حرفه‌ای فرصتی برای کسب مهارت‌های کاربردی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز (۲۵ دی‌ماه) آموزش به بیش از ۲ هزار و ۵۷۷ نفر در دوره آموزشی صنایع و اصناف شرکت کرده‌اند این آموزش‌ها را در بخش‌های صنعت، ایمنی و بهداشت، امور مالی و بازرگانی، برق و... عنوان کرد.
به گزارش آوای خزر، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بار‌ها و بار‌ها آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در راستای توانمندسازی مهارتی نیرو‌های کار خود اعلام کرده است و علاوه بر آن فرصت‌هایی را برای مهارت‌آموزی به جوانان جویای کار و شاغلان فراهم آورده است.

کمتر جوانی را می‌بینیم که از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شده، اما بیکار باشد، چه اینکه او از یک سو دارای مهارت تجربی و قابل ارائه است که می‌تواند مدتی را به عنوان شاگرد در کنار استاد کار کند و از سوی دیگر با مدرک معتبری که در دست دارد می‌تواند تسهیلات خوبی را دریافت کند و برای خود به عنوان یک استاد با بکارگیری یک یا چند شاگرد، فعالیت داشته باشد.

برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز باوجود اینکه در یکی از رشته‌ها و زیرشاخه‌های فنی و مهارتی تحصیل کرده‌اند، اما به صورت تجربی نمی‌توانند دانش آکادمیک خود را ارائه بدهند، فنی و حرفه‌ای از این دست مهارت‌آموزان نیز استقبال می‌کند چرا که به کارگیری آن‌ها تقاضای بسیاری از صنایع و واحد‌های تولیدی است.

برای افراد شاغل در صنوف به ویژه صنعتی نیز چیزی بهتر از آموزش‌های مهارتیِ ضمن کار نیست، چرا که با دانش روز و خلاقیت‌ها و تجارب چندین ساله خود می‌توانند کارایی بهتری در محیط کسب و کار داشته باشند.
 
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه
 
گاهی از سوی مدیران شرکت‌ها در جلسات و همایش‌ها می‌شنویم که در تأمین نیروی بومی و مهارتی در استان به مشکل برمی‌خوردند و ناچارند از سایر استان‌ها درخواست و یا خط تولید خود را تا بکارگیری نیروی ماهر متوقف کنند، کارفرمایان از فقر مهارتی و فنی نیروی کار و تئوری بودن آن‌ها می‌گویند و در اینجاست که گاهی توپ را به زمین سازمان‌هایی چون فنی و حرفه‌ای می‌اندازند که در این زمینه کوتاهی کرده است.
 
اما واقعیت چیز دیگری است؛ بی‌تردید از خانواده گرفته تا موسسات آموزش عالی در این زمینه باید به رسالت بنیادین خود عمل کنند و آموزش فنی و حرفه‌ای نیز بخشی از این زنجیره آموزشی و تأمین نیروی انسانی مهارتی در اجتماع بزرگتر را عهده‌دار است و بخشی دیگر را مجموعه‌هایی چون صنعت، معدن، تجارت، بخش خصوصی و اصناف برعهده دارند.

از اینرو، آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش‌های فنی و مهارتی به جوانان و نیروی کار غیرآکادمیک، خرسند است که نیرو‌های تحصلیکرده نیز از این فرصت استفاده کنند و با رشته‌های تازه‌ای که وارد لیست آموزش‌ها شده است، شغل و حرفه‌ای درخور بیایند.   

از این منظر به سراغ استان خودمان مازندران می‌رویم تا ببینیم فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در چه وضعیتی قرار دارد و عملکرد آن به ویژه در قبال نیروی کار صنایع چگونه بوده است.
 
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه
 
به گفته سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران، امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی تعداد مشاغل نوظهور چند برابر شده است؛ در همین راستا نیاز به نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مهارتی جدید بسیار بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد.

این مسوول ادامه داد: به دلیل جدید بودن مشاغل، این نیاز از طریق نیرو‌های با تجربه و کارکشته گذشته رفع نمی‌شود، زیرا مهارت این نیروی کار متناسب با صنعت گذشته است؛ بنابراین صنایع و اصناف در حال رشد به نیرو‌های جوان، تازه نفس و متخصص نیاز دارد. از همین رو حضور در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از گذشته اهمیت دارد.
 
او معتقد است که فقر فرهنگ کار و همچنین فقر فرهنگ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی عامل بی‌توجهی و بی‌رغبتی جوانان به ویژه دانش‌آموختگان شده است، در حالی که آموختن و داشتن حداقل یک مهارت برای هر فرد از الزامات است و نه تنها در اشتغال بلکه در زندگی شخصی نیز به‌نحوی کارایی دارد. 

درویشی اظهار داشت: در این راستا اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران به عنوان متولی اصلی آموزش‌های مهارتی می‌تواند نقش موثری در توانمندسازی نیرو‌های انسانی از طریق اجرای آموزش‌های فنی و مهارتی مطابق با نیاز واقعی جامعه هدف داشته باشد.
 
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه با وجود مکاتبات فراوان برای همکاری دستگاه‌ها در خصوص آموزش، ادامه داد: اما این امکانات به جهت موازی‌کاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، عدم تامین اعتبارات لازم و سایر منابع موجب می‌شود تا این مقدار از مهارت‌آموزی آنچنان قادر به پاسخگویی واحد‌های پذیرنده اشتغال در جهت تامین کارگران ماهر نباشد.

او تأکید کرد: در راستای اجرای قانون مولدسازی و استفاده از ظرفیت حداکثر منابع دولتی، همچنین حمایت از بخش خصوصی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی با تخصیص فضا‌های مازاد کارگاه‌های آموزشی (فاقد مربی) این اداره‌کل با کاربری آموزشی به بخش خصوصی با اولویت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای واگذار شده است.

درویشی ادامه داد: به همین جهت سیاست‌گذاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌ها، ادامه یافته است.
 
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه/ فنی و حرفه‌ای فرصتی برای کسب مهارت‌های کاربردی
 
او از صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد جهت جلب سرمایه‌گذار، صدور مجوز بیش از ۱۴۰ مرکز جوار کارگاهی و کارخانه، صدور بیش از ۲۷ مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها، تمایل به جذب و جلب مشارکت اجتماعی اعم از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این اداره کل شامل آموزش اداره کل صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و گردشگری و همچنین بنگاه‌های اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، خانه صنعت، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون را ازجمله این سیاست‌ها عنوان کرد که در راستای کمک به اشتغال و تولید است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: بی‌تردید استفاده صحیح از مدل‌های آموزشی متعدد و قابل اجرا با صدور مجوز برای هر یک از جامعه هدف و با رویکرد آموزش در محیط کار واقعی که نیازمند به مشارکت حداکثری است، می‌تواند در تامین نیرو‌های کار مورد نیاز اثرگذار باشد، موضوع اشتغال و کار عزم همگانی دستگاه‌های اجرایی و صاحبان تولید را می‌طلبد.

او با عنایت به اینکه خدمات خیرین می‌تواند به مدد آموزش، اشتغال و تولید درآید، تصریح کرد: در این راستا به جهت تامین بخشی از منابع و اعتبار با تصویب قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مازندران به عنوان دومین استان در کشور اساسنامه این مجمع را به تصویب رساند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهم اقدامات آموزشی صورت گرفته در بخش صنایع از سوی این اداره‌کل در سال جاری پرداخت.
 
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه
او اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز آموزش به بیش از ۲ هزار ۵۷۷ نفر معادل ۴۷۰ هزار  و ۸۶۰ نفر- ساعت در قالب ۳۸۶ دوره آموزشی در صنایع و اصناف استان مازندران اجرا شده است.

درویشی تصریح کرد: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف صنعت ازجمله ایمنی و بهداشت، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، برق، اتوماسیون صنعتی، حمل و نقل، مکانیک، عمران، تأسیسات و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران ادامه داد: حرفه آموزشی به شاغلین نیز در بیش از ۱ هزار و ۲۴۶ واحد صنعتی و صنوف ارائه شده است که از این آموزش‌ها ۶۰۶ نفر معادل ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ نفر - ساعت، در بخش صنایع ضمن کار، ۹۱۲ نفر معادل ۱۵۶ هزار و ۸۱  نفر- ساعت، همچنین در بخش بین کارگاهی و جوار کارگاهی نیز ۶۹۷ نفر معادل ۱۵۴ هزار و ۹۲۶ نفر- ساعت اجرا شده است.

او در پایان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش تاثیرگذاری در دنیای کسب وکار، صنعت، سطح نیازمندی‌ها و مهارت دارد، اعلام کرد: نظربه تسریع صدور مجوز در دولت سیزدهم، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با کوتاه کردن زمان و مسیر دستیابی به مجوز‌های کسب و کار از ۱۱ مرکز جوار کارگاهی در دو سال گذشته به ۱۵۹ مرکز جوار در سالجاری رسیده است.
 
شرکت ۲۵۷۷ مازندرانی در دوره آموزش صنایع و اصناف طی ۱۰ ماه
 
بنا بر اعلام روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، آموزش‌های فنی و مهارتی در این استان از طریق ۲۰ مرکز دولتی و خصوصی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فعال ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها