دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
منظور:
تقویت و جبران اعتبارات تملک و جاری مازندران در سال آینده
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به مازندران اظهار داشت: اعتبارات ملی و استانی نیاز به تقویت دارد و بنا داریم در سال آینده اعتبارات این استان در بخش تملک و جاری را جبران کنیم.

زهرا شریفی - آوای خزر: داوود منظور پنج‌شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را جزء اولویت‌های اصلی دولت دانست و گفت: تمام تلاش ما در این دولت رفع مشکلات مردم و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است.

وی افزود: ارائه خدمات بهینه به هم‌وطنان و خدمات در حوزه زیربنایی، درمان و بهداشت از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور یادآورشد: البته کشور در یک دهه با بی‌عملی و رشد کم مواجه بود، دولت تلاش دارد تا این فرصت‌های از دست رفته را جبران کند.

منظور، افزود: اعتقاد داریم با توجه جدیتی که در رئیس جمهور و مدیران ملی و استانی وجود دارد؛ بتوانیم این عقب ماندگی‌های را جبران کنیم. البته شاهد هستیم که کشور هم‌اکنون به کارگاه سازندگی تبدیل شده است و هم‌زمان به دنبال حل موضوع بیکاری هستند.

وی به نرخ پایین بیکاری در ۱۰ سال گذشته عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری در دولت سیزدهم به ۷ درصد کاهش رسید و این موضوع در مازندران و دیگر استان‌ها مشهود بوده که همه اینها حاصل زحمات مردم و دولتمردان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه استان مازندران سال قبل ۵ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی داشت این میزان را در سال‌جاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان محقق و مابقی در دست تحقق است.

تقویت و جبران اعتبارات تملک و جاری مازندران در سال آینده

منظور، با بیان اینکه اعتبارات تملکات استان مازندران ۳۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: اعتبارات ملی و استانی نیاز به تقویت دارد و بنا داریم در سال آینده اعتبارات این استان در بخش تملک و جاری را جبران کنیم.

وی به فعالیت بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: امروز صنعت نساجی در مازندران در حال رشد و توسعه است؛ البته در حوزه کشاورزی نیز باید با استفاده از روش های نوین و فناوری‌های جدید پیشگام باشد.

منظور، استفاده از بذر اصلاح شده در حوزه کشاورزی را از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: سالانه ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد می کنیم در حالی که سه استان شمالی به تنهایی کل نیاز کشور را تامین می‌کنند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تلاش داریم با هدایت اعتبار و حل مسائل نهاده‌ها و ترانه‌های هدفمند کشاورزی رونق پیدا کند.

تقویت و جبران اعتبارات تملک و جاری مازندران در سال آینده

وی موضوع برنج را جدی دانست و گفت: نباید برنج کشاورزان در انبارها دپو شود کشاورز باید با اعتماد به اینکه بازار فروش برای محصول او وجود دارد کشت کند.

منظور، ایجاد زیرساخت‌ها، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، ساماندهی رودخانه‌ها، احداث و تکمیل سدها را از جمله برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: مازندران از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است اما نباید زیر ساخت های استان در میان این مواهب نادیده گرفته شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا مازندران به استان نمونه در اقتصاد ملی ایفای نقش کند.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها