دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
معاون رئیس جمهور در ساری:
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی شده است که ۸۱ طرح و کلان‌پروژه در مازندران به بهره‌برداری برسد، افزود: به همین منظور ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در طول امسال و سال آینده به این استان تزریق می‌شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به استان مازندران نیازمند انجام اقداماتی است و یکی از آنها پیگیری وضعیت اجرایی مصوباتی است که در سفر اول روی کاغذ آمده بود. برای هر کدام از آنها نیز زمانی برای تکمیل در نظر گرفته شد که به همین جهت وزیران مختلف و معاونان او سفرهایی را برای بازدید میدانی از این طرح‌ها دارند تا مشکلات را رفع کنند.
 
در همین راستا دکتر داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، روز پنج‌شنبه سفری به مازندران داشت، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، افتتاح سد تنظیمی و بازدید از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در تنکابن، افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی پارک‌موزه دفاع مقدس در ساری، افتتاح فاز توسعه‌ای شرکت ساوین‌تاب قائمشهر، افتتاح همزمان ۱۲۵ گلخانه در خرماکلا قائمشهر، و شرکت در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از برنامه‌های او در این سفر بود.

دکتر منظور پنج‌شنبه شب در جمع مدیران عضو شورای برنامه‌ریزی، رئیس و تعدادی از فعالان اقتصادی مازندران اظهار داشت: امسال سال تولید و کنترل تورم است و آنچه تا به امروز انجام دادیم نتایج خوبی داده، اما کافی نیست و هنوز راه زیادی داریم. ما حتماً باید تلاش کنیم تا به تورم تک‌رقمی برسیم که در سیاست‌های کلی برنامه هفتم مقام معظم رهبری پیگیر بودند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در نظام پولی، نظام بانکی و سیاست‌گذاری ارزی و مدیریت بازار ارز باید ثبات داشته باشیم و نماد آن تورم پایین است، یادآور شد: البته تورم نقطه به نقطه در ماه‌های اول سال به ۱۱۰ درصد و امروز به مرز ۳۹ درصد رسیده و در حال آینده باید به ۲۵ و حداکثر ۳۰ درصد برسیم تا به آرامی در پایان برنامه هفتم به  تورم تک‌رقمی برسیم.
 
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
نیازمندی‌های سرمایه در گردش مازندران اعلام شود

او با اشاره به بازدید‌هایی که از واحد‌های اقتصادی داشت، گفت: واحد‌هایی که شدیداً به سرمایه در گردش نیاز دارند، فهرست آن‌ها و مبلغ نیاز آنها، به سازمان برنامه و بودجه ارائه تا به طور ویژه پیگیری شود یعنی اگر نیاز باشد که با این اعتبار مشکل آن‌ها حل شود، حتماً این کار را انجام می‌دهیم.

دکتر منظور با بیان اینکه تلاش داریم تا بخش غیردولتی پیشگام در تولید باشد و رشد اقتصادی را تداوم ببخشد، گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد را باید مردم اداره کنند بنابراین دولت باید سهام خودش را در شرکت‌ها واگذار و میدان را برای بخش غیردولتی باز کند.

معان رئیس جمهور بیان اظهار داشت: الان به جایی رسیدیم که بخش خصوصی توانمند است و قطعاً این وضعیت قابل مقایسه با ۲۰ سال پیش نیست و اکنون در فناوری بالا و هایتک از دولت بالاتر است و تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان افتخار کشور هستند.
 
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
بیمارستان تنکابن نمونه‌ای از تلاش دولت در تکمیل نیمه‌تمام‌ها

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در مازندران به دنبال این هستیم که طرح‌های زیرساختی را با سرعت انجام بدهیم، گفت: به هیچ وجه علاقه‌ای برای کلنگ‌زنی یا آغاز طرح جدید مگر در مواقع اضطرار نداریم. به همین جهت نیز حتی همکاران ما نیز گلایه‌مند هستند که چرا مجوز برای طرح‌های جدید یا ماده ۲۳ نمی‌دهیم.

این مسوول تصریح کرد: امروز (پنج‌شنبه) بیمارستانی کاملا مدرن را در تنکابن بازدید کردیم که ۹۹ درصد پیشرفت کرده، ساخت آن به اتمام رسیده و تا چند ماه آینده پس از تجهیز به بهره‌برداری می‌رسد و حداقل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری این بیمارستان است.

منظور ادامه داد: ساخت بیمارستان امام تنکابن در سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و تا ابتدای این دولت در حد ۴۰ درصد پیشرفت کرده و رها شده بود، در ابتدای دولت با پیگیری مسوولان استان و تزریق منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه تکمیل شد.

معاون رییس جمهور اعلام کرد: بیمارستان بزرگ ساری نیز در سفر رییس جمهور به مازندران افتتاح خواهد شد.
 
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
طرح‌های آب و فاضلاب در اولویت برنامه و بودجه

او در خصوص دیگر طرح‌های استان بیان کرد: سد گلورد نکا یکی از سد‌های معظم کشور است، مشکلات سد هراز آمل هم با همکاری محیط زیست و وزارت نیرو در مدیریت شیرابه‌ها باید حل شود و هر چه زودتر مورد استفاده قرار بگیرد، سد‌های لاستیکی، بند‌های انحرافی استان هم به همین شکل با تزریق اعتبارات تکمیل می‌شوند.

منظور اعلام کرد: یک سد تنظیمی را در تنکابن افتتاح کردیم. آبی که تبدیل به سیلاب می‌شد تبدیل به آب مهار شده‌ای شده است که برای توسعه آب کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در بخش آببندان‌ها، سد‌های لاستیکی، و سد‌های تنظیمی مازندران اعتقاد داریم که به لحاظ مهار آب‌های سطحی مازندران عقب‌افتادگی بالایی دارد.

او ادامه داد: در استانی با حجم بالایی از آب سطحی و رودخانه نباید مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی داشته باشیم، حتما کوتاهی‌هایی شده؛ بنابراین همکاران ما در آب منطقه‌ای تلاش می‌کنند بتوانیم این طرح‌ها را هر چه زودتر تکمیل کنیم و این اولویت ما در استان است.
 
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر رودخانه‌ها را ساماندهی نکنیم سیلاب‌ها سبب آسیب به تأسیسات شهری و روستایی و آسیب به کشاورزان می‌شود، گفت: حتما باید نسبت به ساماندهی بستر رودخانه، کناره‌های رودخانه‌ها، لایروبی و اقداماتی که به مهار آب‌ها کمک می‌کند، اقدام شود.

منظور با بیان اینکه آب یک مسئله جدی است، و فاضلاب مسئله دوم ماست، بیان کرد: در استان مازندران در خصوص فاضلاب از متوسط کشور عقب هستیم؛ باید طرح‌های فاضلاب - که به راحتی هم به آن‌ها ماده ۲۳ را می‌دهیم – و شهر‌هایی که فاقد فاضلاب هستند مطالعاتشان سریعاً تهیه و شروع شود، چون طرح فاضلاب هم آب‌های تصفیه‌شده و پسماند آب را که در کشاورزی استفاده می‌شود و هم از آلوده‌شدن سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

او ادامه داد: علاوه بر فاضلاب، طرح‌های آبرسانی هم در اولویت ماست و کمک می‌کنیم که زودتر به اتمام برسند.
 
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تا پایان سال آینده، ۸۱ طرح و کلان‌پروژه را در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسانیم و منابع آن را نیز پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: تا آخر همین امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع را به استان اختصاص خواهیم داد و برای سال آینده نیز ۷ هزار میلیارد تومان را در نظر گرفتیم که با ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، این ۸۱ کلان‌پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

منظور تشریح کرد: ازجمله این طرح‌ها، ۸ مورد مربوط به فصل آب است، ۱۲ پروژه مربوط به حمل و نقل، ۷ طرح آموزش عالی، ۷ طرح آموزش و پرورش، ۱۴ طرح امور قضایی عمومی، و ۷ طرح در بخش ورزش و تفریح است.

او با اشاره به اینکه در سفر به مازندران فاز نخست مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس این استان که یک کار ارزشمند است افتتاح شده، گفت: با این کار بزرگ ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جدید و نسل‌های آینده نشان خواهیم داد که چه فداکاری‌هایی برای حفظ کشور صورت گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نیروگاه زباله‌سوز ساری، آبرسانی به بابل، بابلسر و فریدونکنار، بهسازی راه اصلی هراز، تکمیل پل سفید، کمربندی‌ها، زیرگذر‌ها و کنارگذر‌های استان، بهسازی راه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از مسائل مهمی هستند که برای آن‌ها اعتبارات در نظر گرفته شده است.
 
بهره‌برداری از ۸۱ کلان‌پروژه در مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ تزریق ۹.۴ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیمه‌تمام‌ها در مازندران
عزم دولت برای رفع مشکلات زیرساختی برق و گاز

منظور با بیان اینکه ظرفیت تأمین برق ما به گونه‌ای است که در اغلب فصول سال مشکل نداریم، افزود: این را اگر با سه - چهار سال پیش مقایسه کنیم می‌بینیم که چه حجمی از تولید، توزیع و انتقال را در دولت سیزدهم داشتیم.

او اظهار داشت: در خصوص گازرسانی به روستا‌ها نیز اقدامات خوبی در مازندران صورت گرفت؛ اغلب روستا‌ها از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، در بازدید از شهرک گلخانه‌ای خرماکلا قائمشهر هم دیدیم که سیستم گرمایشی دارند و محصولات آن‌ها صادراتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حوزه دریا نیز رایزنی‌های خوبی از سوی استاندار مازندران صورت گرفته است، گفت: با وجود کشور‌های حاشیه خزر فرصت ممتازی برای صادرات داریم و نیاز به این است که کشاورزی مازندران به روش مدرن پیش برود لذا جهاد کشاورزی باید در حوزه ترویج و آموزش روش‌های بهتری را انجام بدهد.

به گزارش خبرنگار ما، در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعدادی از فعالان صنعتی مازندران نیز به بیان مسائل و مشکلات خود در خصوص افزایش ۴۰۰ درصدی بهای گاز و برق، اختصاص سرمایه در گردش، فراهم آوردن زیرساخت‌های صادراتی در حمل و نقل جاده‌ای و به ویژه حمل و نقل دریایی پرداختند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها