دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
چه کسانی بخت نشستن بر کرسی سبز بهارستان را دارند؟
تحلیلی بر انتخابات حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا
تقریبا اکثر کارشناسان سیاسی و انتخاباتی این حوزه بر این باورند که انتخابات مجلس دوازدهم به طور ویژه در برخی استان ها کاملا غیر قابل پیش بینی و پیچیده است، در استان گلستان، پنجاه درصد از کارشناسان بر این باورند که انتخابات حوزه انتخابیه مرکز استان به دور دوم می کشد.

آوای خزر- ابراهیم حاتمی: ترکمن ها به عنوان یکی از اقطاب انتخابات مرکز استان گلستان منسجم تر از سایر گروه‌ها به میدان آمده اند، حضور تک کاندیدای آزمون پس داده به همراه آرزوی چندین ساله برای حضور در مجلس چپ و راست، آق قلا را دور هم گرد آورده است.

البته آنها بر سر گزینه دوم به مشکل خورده اند، طیف روشنفکر معتقد است که در کنار یک ترکمن از یک فارس حمایت کنند تا از ظرفیت دو نماینده استفاده شود اما طیفی دیگر معتقد است این کار ریسک است و شاید بر ضرر گزینه ترکمن تمام شود.

سیستانی ها اما زیرپوستی عمل می کنند، با تایید صلاحیت "عظیم هدایت پور" حالا یک مثلث قوی شکل گرفته: "خمر" ، "آب شناس" و "هدایت پور".

هر یک از اینها در انتخابات‌های قبلی پر رای ظاهر شده اند. این روند، رسیدن سیستانی ها به تک گزینه را مشکل کرده، آنها اگر تگ گزینه نشوند شانسی در این حوزه نخواهند داشت.

در اردوگاه اصولگرایان شورای ائتلاف همچنان سردرگم است و فرایند مصاحبه و صلاحیت سنجی کاندیداها انجام نشده و خود کاندیداها نیز به دلیل مشخص نبودن وضعیت شان نگران اند، شورای وحدت هم وضعیت مشابهی دارد.

تایید صلاحیت "ابوذر فردوسی" تکنوکرات مذهبی و تئوریسین مسائل اقتصادی باعث شور و نشاط در این حوزه انتخابیه شد، کاندیدایی که با گفتمان نو و جذاب آرای خاموش بالای شهر خصوصا جوانان و دانشگاهیان را با خود همراه کرده است، تقریبا چهره های سیاسی، اقتصادی و رسانه ای اصولگرا به او نزدیک شده اند، او مورد قبول اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان است.

"منتظری" و "حجتی" نیز همچنان محکم در صحنه ایستاده اند، این دو کاندیدای اصولگرا کار سختی پیش رو دارند، بخشی از بدنه اجتماعی دوره گذشته هر دو جذب ستادهای دیگر شده اند، "مجید محمدنژاد" و "حامد رضایی" شورای ائتلافی های سابق هم فعالیت‌های خود را زیر پوستی انجام می دهند، به فعالین این طیف "شعبان کابلی" را نیز می توان اضافه کرد.

در اردوگاه اصلاح طلبان با تایید صلاحیت "قدمنان" کور سوی امیدی روشن شد، عمده عقبه قدمنان اتحادیه انجمن های اسلامی با محوریت "کلاتی - علی اصغری" است ، در کنار قدمنان ، "قدرت نظری"، "قربان طاشی" و "کامران میرمحمدی" هم هستند که می خواهند وارد لیست اصلاح طلبان شوند اما آیا شرایط اعتماد به چهره های جدید وجود دارد؟

"نبی هزارجریبی" اما با فشار تندروهای اصلاح طلب و طیف نزدیک به فتنه ۸۸ به دلیل پیش بيني نادرست نداشتن رای دعوت به کناره گیری شده و البته خودش معتقد است که رای دارد و باید بماند اما نبی در انتخابات سال ۹۴ هم در شرایطی که در لحظات آخر تایید شد باز هم توانست موج ایجاد کند، او این توان را دارد و نمی توان به تحلیل های فعلی خوش بین بود و او را کنار زد.

برخی چهره ها هم مستقل وارد عرصه شده اند که شاخص تربن آنها "رمضان سنگدوینی" است، هواداران او معتقدند او رای اول است و بقیه باید برای رای دوم تلاش کنند، حرفی که نگارنده کاملا با آن مخالف است و انتخابات این دوره را کاملا رقابتی و غیر قابل پیش بینی می داند.

"عسگر ساوری" هم تحرکش را بیشتر کرده و نشست های خوبی در نقاط مختلف شهر و روستا برگزار کرده است، "بهرام سیاه بالایی" از چهره های جوان دانشگاهی نیز مدعی این دوره است.

انتخابات این دوره گرگان یک "ناصر گرزین" و یک "علی نصیبی" را کم دارد، این دو هم‌بیایند دیگر هیچ گروه و حزبی نمی تواند مدعی باشد گزینه ندارد و به نظر انتخابات کاملا رقابتی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها