دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
سردار مسلمی خبرداد
افتتاح ۲۲۹ پروژه عمرانی در دهه فجر توسط سپاه کربلا
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: ۲۲۹ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که شامل راه‌روستایی، آب‌رسانی، جاده بین‌مزارع، احداث مخزن، برق‌رسانی و لایروبی رودخانه‌هاست.

زهرا شریفیآوای خزر: سردار سیاوش مسلمی امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با محوریت ایام الله دهه فجر و تشریح برنامه‌های و دستاوردهای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی بسیج و سپاه کربلا در سال ۱۴۰۲، گفت: ۵۴ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، هری، بصیرتی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با ۱۱ هزار و ۶۶۹ برنامه اجرایی در سطح استان مازندران برگزار می‌شود.

وی عینیت ‌بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، ‌بزرگداشت ایام الله دهه فجر و تببین، ترویج ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، ترویج وحدت ملی با نمایش اتحاد با انسجام مردمی در تحقق انقلاب و تعمیق، نهادینه سازی و تقویت گفتمان اسلامی برای آحاد جامعه و نسل جوان و نوجوان را از اهداف مهم برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه منویات امامین انقلاب اسلامی در همه برنامه‌ها وجود دارد، گفت: افزایش مشارکت زنان و جوانان در فعالیت‌های خلاقانه اجتماعی و فرهنگی از رویکردهای برنامه‌های دهه فجر است.

وی افزود: ایجاد آگاهی‌افزایی برای ترویج مشارکت مردم در انتخابات، ترویج نقش اقشار برجسته در پیروزی انقلاب اسلامی، الهام ‌بخشی و‌ توسعه تفکر اسلامی از زندگی آینده مبتنی بر ارزش‌های اسلامی از جمله راهبردهای برنامه‌های دهه فجر است.

مسلمی گفت: شعار محوری برنامه‌های دهه فجر امسال با عنوان «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» است و باید با همراهی اقشار مردم و مسئولان بسیار باشکوه برگزار شود.

وی، اجرای ۲۳۶ سرود انقلابی در سطح استان، برگزاری ۴۲۷ مراسم و بزرگداشت شهدا، اجرای ۱۲۷۰ فرهنگی، ورزشی و علمی و ۲۵۵ پویش فرهنگی را از جمله برنامه‌های هفته دهه فجر عنوان کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از برپایی ۲۵۸ میز خدمت در سطح استان خبر داد و افزود: نمایشگاه علمی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

مسلمی با بیان اینکه کاروان سیار شورآفرینی انقلاب در ۵۳ نقطه مازندران مستقر می‌شوند، از برگزاری ۱۵۶ اردوی جهادی و فرهنگی و پیشرفت در سطح استان خبر داد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه برگزاری ۱۲۹ برنامه فرهنگی و پیشرفت از دیگر عناوین برنامه‌های دهه فجر است، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب و سرکشی از ۶۹۸ ایثارگر را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه در ایام الله دهه فجر از ۳۶۰ خانواده شهدای انقلاب تجلیل و تکریم می‌شود، ادامه داد: همچنین در این مدت، ایستگاه صلواتی و‌ موکب‌های فرهنگی در ۲۶۵ نقطه استان برپا می‌شود.

افتتاح ۲۲۹ پروژه عمرانی در دهه فجر توسط سپاه کربلا

مسلمی در ادامه به فعالیت‌های بسیج سازندگی از روز نخست تاکنون اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴ هزار و ۴۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان در استان مازندران اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۹۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۳ هزار و ۳۰۲ میلیون تومان در دست اجرا قرار دارد، افزود: ۴ هزار و ۹۶۵ متقاضی بر اساس ماده ۱۸ به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

مسلمی افزود: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۳۷ با اعتبار هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان خدمت به مردم استان ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه ۲۲۹ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود این پروژه‌ها را شامل راه‌روستایی، آب‌رسانی، جاده بین‌مزارع، احداث مخزن، برق‌رسانی و لایروبی رودخانه‌ها است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: در ایام دهه فجر  ۳۰ خانه محرومان افتتاح و ۲ گلزار شهدا ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها