دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:
کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری - کارفرمایی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در این استان از ۵۴ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.
زهرا شریفی آوای خزر: علی باقری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۳۰ برنامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ایام الله دهه فجر اشاره کرد.

وی با بیان استان مازندران در ایام دهه فجر میزبان مسابقات کشتی کارگران کشور است، افزود: این مسابقات با حضور ۱۵۰ تا ۲۰۰ کشتی‌گیر جامعه کارگری به مدت ۳ روز در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

این مسوول گفت: المپیاد ورزشی کشور در ۲۰ رشته در شهرستان بابل به مدت سه روز برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برپایی میز خدمت در مصلای‌های سراسر استان را از دیگر برنامه‌ها نام برد و گفت: میز ارتباط مردمی با هدف پاسخگویی به درخواست‌های مردمی روزانه در محل اداره کل تعاون و ۱۰ دستگاه ادغامی با حضور مدیران عضو شورای هماهنگی رفاه استان برگزار می‌شود.

باقری، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگری و تجلیل از کارگران نمونه در واحد‌های تولیدی را از دیگر عناوین برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد.

وی به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در مدیریت روابط کار و خدمت صادقانه به مردم اشاره کرد و افزود: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در این اداره کل از ۱۲۰ روز به ۵۰ روز کاهش پیدا کرده است.

باقری به افزایش دو برابری صلاحیت شرکت‌های خدمات نیروی انسانی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی اشاره کرد که از ۱۶۰ فقره به ۳۲۰ فقره در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به افزایش دستمزد کارگران با تصمیم شورای عالی کار اشاره کرد و افزود: دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت.

وی همچنین گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در این استان از ۵۴ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.

باقری افزود: رشد قابل توجه‌ای در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را داشتیم که در سال ۹۹، ۱۵۰ طرح و در سال‌جاری ۳۰۰ طرح در راستای اجرای عدالت مزدی برای کارگران شریف به اجرا درآمد.

وی به افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر در راستای پیشگیری حوادث ناشی از آسیب‌های شغلی اشاره کرد و ادامه داد: این بازدید از دو هزار و ۴۸۰ مورد در سال ۹۹ به  ۴۶۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد.
 
کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری - کارفرمایی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، افزایش نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار را از دیگر عملکرد‌های این اداره کل برشمرد که از ۱۵ هزار ۸۹۵ مورد به ۱۷ هزار و ۵۲۵ مورد نظارت افزایش یافت.

وی به حوزه اشتغال و کارآفرینی به‌عنوان مهم‌ترین بخش این اداره کل اشاره کرد و گفت: کمترین نرخ بیکاری در استان مازندران وجود دارد بدین ترتیب که

رشد اقتصادی در سال گذشته ۴۴ درصد و نرخ بیکاری ۷/۵ درصد بود، در سال‌جاری رشد اقتصادی به ۴۶ درصد افزایش و نرخ بیکاری به ۶/۴ درصد کاهش پیدا کرد.

باقری به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در محل بند ب تبصره ۱۶ اشاره کرد و افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان منابع اعتباری در سطح استان توزیع شد؛ همچنین امسال از جز ۴ بند ب تبصره ۱۸، هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی ابلاغ شد.

وی همچنین گفت: افزایش بی‌سابقه اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ دو سال قبل ۴۹۰ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این رقم به هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

باقری از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل بر بستر فضای مجازی در راستای پل ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان در استان مازندران خبر داد و افزود: در این سامانه کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، گفت: با سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و با تلاش‌های صورت گرفته، مدت زمان صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در این استان به سه روز کاهش یافته است.
 
کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری - کارفرمایی
وی به افزایش ۲۵ برابری توزیع منابع اعتباری مشاغل خانگی اشاره کرد و میزان منابع اعتباری مشاغل خانگی در سال ۹۸ را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در سال‌جاری به ۵۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که این موضوع منجر به کاهش بیکاری و اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان جویای کار شد.

باقری در خصوص افزایش صدور مجوز مشاغل خانگی گفت: در سال ۹۹ هزار و ۲۱۷ مجوز مشاغل خانگی صادر شد که این میزان در سال ۱۴۰۰ به هفت هزار و ۴۰۰ مجوز افزایش یافت.

وی به اهمیت مردمی سازی اقتصاد تعاون پرداخت و افزود: دولت مردمی سیزدهم در اقدامی جهادی با ابلاغ سند توسعه بخش تعاون بعد از ۱۳ سال، گام بزرگی را برای تحقق افزایش سهم این تشکل‌های مردمی در اقتصاد کشور و مازندران برداشته است.

باقری به تشکیل ۵۴ تعاونی در سال قبل اشاره کرد و افزود: قالب این تعاونی‌ها در روستا‌ها و مناطق محروم در راستای اجرای طرح توانمند سازی ۵۰۰ روستای استان تشکیل شده است.

وی از تشکیل ۳۰ تعاونی جدید در ده ماهه امسال خبر داد و گفت: همچنین آموزش به تعاون‌گران از ۲۰ هزار نفر به ۳۴ هزار نفر افزایش یافت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به افزایش صادرات دربخش تعاون، میزان صادرات تعاونی‌ها در سال گذشته را ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ میلیون دلار محصولات تعاونی‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس و ترکیه، افغانستان، آذربایجان و پاکستان، بحرین، روسیه و امارات صادر شد.

باقری در خصوص پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها،گفت: سال گذشته  ۲۱۰ میلیارد تومان و امسال ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در بین تعاون‌گران استان توزیع شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها