دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
پای صحبت‌های تماشاگران جشنواره/۱
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
۳۱ فیلم سینمایی از چهل و دومین جشنواره فجر برای نمایش مردمی انتخاب شد و سهم مازندران ۱۶ فیلم بود که مردم در نقد‌های خود گفتند که انتظار داشتند تعداد فیلم‌های اختصاصی کم، ولی باکیفیت بود.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: در حاشیه اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش ملی که مازندران و سینما سپهر ساری یکی از مراکز اکران بوده است، به سراغ تعدادی از تماشاگران رفتیم و جویای نظرات آن‌ها شدیم.

معصومه احمدی یکی از بیننده‌ها بود که می‌گفت با همسرم آمدم و قرر بود فیلم سینمایی ویلای ساحلی را ببینم، اما مشتاق شدیم که ببینیم در جشنواره فجر چه می‌گذرد، به همین دلیل هم پای فیلم مجنون نشستیم و لذت بردیم و حالا آمدیم تا تابستان همان‌سال را به پیشنهاد یکی از دوستانمان ببینیم.

او ادامه داد: مجنون فیلم خوبی بود، کمتر فیلم جنگی می‎دیدم، ولی مجنون را با دقت نگاه کردم امیدوارم در اختتامیه بتواند رتبه‌های خوبی به دست بیاورد، چون صحنه‌های این فیلم برایم جالب توجه بود.

احمدی از اینکه آثار جشنواره‌ای در ساری هم به نمایش درآمد اظهار خرسندی کرد، اما از اینکه شنیده است کارگردانان و عوامل این فیلم‌ها هیچ‌کدامشان به مازندران نیامدند، گفت: خوشحال می‌شدیم که تعدادی از بازیگران و عوامل فیلم را می‌دیدیم. (خندید و گفت: هیجان دارد دیگر، با آن‌ها عکس می‌گیریم)
 
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
میلاد خداشناس یکی از نوجوان‌ها بود که به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر آمد. او اظهار داشت که در جشنواره فجر سال گذشته هم شرکت کرده است. از فیلم‌های امسال هم تا کنون به تماشای چهار اثر نشسته است.

میلاد می‌گوید: نوع بازی در "تابستان همان سال" و کارگردانی این فیلم را دوست داشتم. "مهران مدیری" یکی از بازیگران آن بود که گرچه نقش کمی در بازی داشت، ولی درخشان ظاهر شد.

او اظهار داشت: ریتم کند این فیلم هم برایم جالب بود و امیدوارم اثر موفقی باشد.
 
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
کمال رستمعلی فرماندار جویبار هم در این جشنواره شرکت کرد و گفت: فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها ایجاد شد و از این فرصت استفاده کردم.

او ادامه داد: برخی از آثار در قامت کارگردان ظاهر نشدند؛ مثلا "آغوش باز" شعیبی چیزی که فکر می‌کردم نبود و از این اثر متعجب شدم.

رستمعلی گفت: فیلم مجنون، اما خوب ساخته شد و به ابعاد تازه‌ای از جنگ پرداخت، برشی از فعالیت‌های حماسه‎گونه شهید زین‌الدین بود و می‌توانست بهتر از این هم باشد.

فرماندار جویبار اظهار امیدواری کرد که همه بتوانند از محصولات فرهنگی بهره‌مند شوند، به هر حال فیلمساز و تهیه‌کننده هم شرایط خاص خود را برای اکران دارند و همین که همزمان با تهران در مراکز استان‌ها نیز آثار جشنواره‌ای را به تماشا نشستیم خوب بود و جای قدردانی از همه دست‌اندرکاران دارد.
 
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
علیرضا سعیدی کیاسری یکی از منتقدان و نویسندگان است و می‌گوید: انتظار این بود که فیلم‌های بهتری در استان‌ها به نمایش گذاشته می‌شد یا این اجازه را می‌دادند که با توجه به وسعت مازندران در یکی دو شهر دیگر نیز فیلم‌ها اکران می‌شد.

او بیان کرد: فیلم‌های خیلی خوبی به جشنواره نیامد و در مازندران هم انتظار داشتیم فیلم‌های بهتری اجازه پخش داشته باشند، هیچ کارگردان و بازیگری هم به جشنواره نیامد و چه خوب بود که حداقل یک جلسه نقد و بررسی با حضور عوامل یکی از فیلم‌ها برگزار می‌شد، چون مخاطب بیشتری جذب می‌کرد.
 
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
فرنام پارسائیان یکی دیگر از نوجوان‌هایی بود که پای فیلم‌های جشنواره فجر نشست، او اظهار داشت که فیلم "احمد" ساخته امیرعباس ربیعی برایش جالب توجه بود و گفت که احمد شخصیت اصلی داستان است که به ریاست فرودگاه بم منصوب شد و در همان روز نخست، شاهد زلزله‌ی بم بود.

فرنام ادامه داد: احمد توانست اوضاع زلزله‌زدگان و مجروحان را در مدت ۲۴ ساعت با تلاش و کوشش زیاد سر و سامان دادن بدهد و موفق شد که تمامی آسیب‌دیدگان را به مراکز درمانی منتقل کند.

او اظهار داشت: احمد یک فیلم احساسی و خوبی بود و مورد توجهم قرار گرفت.
 
سعید داوری یکی دیگر از تماشاگران جشنواره که عجله داشت برای دیدن فیلم "معجزه پروین" و از او پرسیدم فیلم‌هایی که دیدی چطور بود؟ گفت: عاشق مجنونم! بنویس استقبال کم بود.
 
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران نیز یکی از معدود مسوولانی بود که طی شب‌های جشنواره فجر به سینما سپهر ساری آمد، مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران شنبه‌شب در حاشیه اکران فیلم سینمایی "آسمان غرب" در سینما سپهر ساری، با تشکر از عوامل برگزاری جشنواره فجر در ساری که تلاش کردند فیلم‌های فجر در این استان هم نمایش داده شود؛ قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه نفس برگزاری جشنواره خیلی خوب است به این دلیل که فرصت خوبی برای دسترسی مردم به فیلم‌های جشنواره و تمرکززدایی از مرکز کشور است، افزود:، اما برای اینکه مخاطبان و استقبال بیشتری داشته باشیم نیاز به یک سری راهکار در نشست‌های برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی نسبت به کیفیت برگزاری جشنواره است و باید به آن فکر شود.

رییس حوزه هنری مازندران با اظهار امیدواری از اینکه سال‌های دیگر توجه ویژه‌ای به کیفیت اجرای درست جشنواره صورت بگیرد، تصریح کرد: البته عواملی بوده که شاید استقبال کم شده و باید یک بحث بر آن تحلیلی داشت؛ ولی در مجموع اگر سال بعد با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جلسات متعدد با استفاده از کارشناسان فرهنگی این جشنواره برگزار شود، حتماً بهتر خواهد بود.

معصومی گرجی گفت: در مازندرانی هستیم با مردم فرهنگ‌دوست و هنردوست و مهمانپذیر، و علاقمندیم این رویداد‌های بزرگ فرهنگی - هنری در استان ما برگزار شود و همه باید تلاش کنیم که خودمان هم تولید خوبی داشته باشیم و حیف است که مازندران یک فیلم سینمایی در جشنواره فجر ندارد.
 
چند نقد خودمانی به فیلم‌های فجر در ساری
وی ادامه داد: سالهاست در فکر این اتفاق هستیم که یک فیلم از استان مازندران تولید شود؛ ما اینهمه تاریخ و فرهنگی غنی داریم و اگر به این پژوهش‌ها رجوع شود جای فیلم سینمایی درجه یک جهت معرفی استان ما در تمام بخش‌ها می‌تواند باشد، چون برای این استان موضوعات و محتوا‌ها خیلی زیاد است.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه مسوولان ارشد استان به این مسئله مهم باید توجه کنند که ما هنوز نتوانستیم در این سال‌ها یک فیلم سینمایی بسازیم و این به نظرم خیلی آسیب است، گفت: در مورد شهید کشوری و شهید شیرودی در جای دیگری فیلم تولید می‌کنند، چرا استان نتواند بودجه‌ای برای ساخت فیلم تخصیص بدهد. محتوا و فیلمنامه هست و تنها نیاز به حمایت داریم.

اکران آثار چهل و دومین جشنواره فیلم‌های فجر در مازندران امشب با نمایش فیلم "نبودنت" اثر کاوه سجادی حسینی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها