دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
حسینی پور:
انحصار فروش اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم شکسته شد
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه انحصار فروش اینترنت پرسرعت در کشور را تنها یکی دو شرکت در دست داشتند، از شکسته شدن این روند در دولت سیزدهم گفت به طوری که اکنون ۸ – ۹ اپراتور فعالیت دارند.
آزاده بابانژادآوای خزر: مراسم بهره برداری از پوشش کامل فیبر نوری در بابل و سایر پروژه‌های ارتباطی ایرانسل در مازندران امروز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این مراسم، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران اظهار داشت: تا کنون برنامه‌های خوب و متنوعی از اپراتورهای طرف قرارداد ازجمله ایرانسل در استان انجام شد.

وی بیان کرد: آنچه در دولت‌های گذشته شعار توسعه داده شد، در دولت مردمی به صورت عملی شکل گرفت و یکی از آن‌ها توسعه فیبر نوری بوده است.

حسینی پور، مازندران را به مقیاس کل ایران توصیف کرد که جدای از منازل دومی که در استان دارند، سالانه ۴۰ میلیون گردشگر در این استان تردد می کنند.

وی با اشاره به دیگر زیرساخت‌های مهم کشاورزی، صنعت و توسعه صادرات و مهمتر نیز موضوع کسب و کار در استان،    توسعه شبکه زیرساخت فیبر نوری برای این بخش‌ها مهم است.

حسینی پور بیان کرد: در حال حاضر، ۱۰۶ کیلومتر فیبر نوری در بابل انجام شده است و ضریب اطمینان شبکه هم بالا رفته است.

وی ادامه داد:  بعد از هر بارش در استان شاهد اختلال در خطوط ارتباطی بودیم، اما با حضور یک وزیر خاموش، ولی پرکار،   این مشکلات رفع شد.

استاندار مازندران بیان کرد: مردم باید بدانند که شاید اکنون این اقدامات چندان مورد توجه قرار نگیرد، اما در آینده کارایی و تاثیر خود را می‌گذارد.

۹۸ درصد روستا‌های مازندران به اینترنت پرسرعت متصل شدند

حسینی پور گفت: مازندران با توجه به پراکندگی روستا‌ها و گسترش بومگردی و حضور گردشگرانی از حاشیه خلیج فارس، نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی در عمق روستا‌ها دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه رقابت برای سرمایه گذاری اپراتور‌ها در این استان بالاست، افزود: توسعه شبکه فیبر نوری در استان با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های مربوطه شدت گرفته و امیدواریم نخستین استان سبز در این زمینه باشیم.

وی اظهار داشت: خروجی این امکانات در شرایطی که شاید برخی دولت‌ها وارد این مقوله نشوند، حتما به آرامش اقتصادی و اجتماعی و رونق کسب و کار‌های نوین به ویژه برای جوانان منتج می‌شود.

استاندار مازندران با قدردانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور‌های ارتباطی، با توجه به گستردگی روستا‌ها خواستار توجه بیشتر اپراتور‌ها به توسعه شبکه و سرمایه گذاری در این مناطق شد.

وی یادآور شد که ۹۸ درصد روستا‌های مازندران از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند و تلاش داریم که نخستین استان هوشمند کشور باشیم.

شکسته‌شدن انحصار فروش اینترنت پرسرعت در دولت مردمی

حسینی پور همچنین عصر امروز در نشست شورای اداری استان، مازندران را شناورترین استان کشور عنوان کرد که سالانه محل تردد ۴۰ میلیون گردشگر و مسافر است.

وی با اشاره به رشد پهنای باند، توسعه فیبر نوری و دیگر زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان، این موارد را از شاخص‌های توسعه در استان اعلام کرد که هر چه می‌گذرد خدمات جدیدتری وارد استان می‌شود.

استاندار مازندران گفت: به دنبال این هستیم که بسته‌های فناوری را با دانش بنیان‌ها جهت هوشمندسازی فعالیت‌های استان دنبال کنیم.

حسینی پور اظهار داشت: باوجود محدودیت ها، اما اپراتور‌ها معدل خوبی را کسب کردند و همکاری خوبی دارند.

وی ادامه داد: شهرداری‌هایی که هنوز قرارداد نبستند باید سعی کنند که عقب نمانند و تا پیش از هفته دولت، مازندران به استان سبز ارتباطی تبدیل شود.

 نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد:  توسعه ارتباط نسل پنجم نیز امروز درچند شهر افتتاح شده است و توسعه این اقدامات با مردمی سازی کردن به سمت اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برود.

استاندار مازندران گفت: سیستم فیبر نوری مقدمه توسعه اصلی استان خواهد بود و از اینکه به مازندران در این زمینه اولویت داده شده است، حائز اهمیت است.

حسینی پور اظهار داشت: انحصار فروش اینترنت پر سرعت در اختیار یکی دو اپراتور بود، اما اکنون به ۸-۹ اپراتور رسیده است.

به گزارش خبرنگار ما، در این نشست برخی از مدیران اپراتور‌ها گزارش فعالیت خود در مازندران را ارائه دادند، همچنین ارتباط وبیناری با روستای آببندان کش ساری برای افتتاح دکل مخابراتی، بابلسر برای افتتاح فیبر نوری و نکا برای افتتاح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین امروز بازدیدی از طرح فیبر نوری در آمل و ساری داشت و با حضور ایشان فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در بابل به صورت متمرکز همراه با تست سرعت بهره برداری شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها