دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
مازندران؛ پیشرو در اتصال به شبکه فیبر نوری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امکان اتصال به شبکه فیبر نوری در همه شهر‌ها فراهم نیست، مازندران را یکی از استان‌های پیشرو در اتصال به این شبکه معرفی کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح پوشش کامل فیبر نوری در بابل و سایر پروژه‌های ارتباطی ایرانسل که در کتابخانه عمومی آیت الله روحانی، برگزار شد، اظهار داشت که این پروژه‌ها تا دهه‌ها می‌تواند اینترنت پر سرعت را برای مردم تامین کند.

عیسی زارع پور بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع، یک پروژه ده ساله را سه ساله انجام می‌دهیم و رقابت هم بین اپراتور‌ها انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: به همین دلیل ۱٠ اپراتور را بسیج کردیم و در استان مازندران پنج اپراتور طرف قرارداد برای انجام فیبر نوری هستند.

زارع پور گفت: اپراتور‌های فعال در مازندران آسیاتک، مبین نت، همراه اول،   شاتل، و ایرانسل هستند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که برای اتصال به این شبکه باید به اپراتور درخواست بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتور‌ها خواست که هزینه‌ها را منطقی کنند تا همه مردم با هزینه بسیار کم، اینترنت با سرعت چندین برابری را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: قدم اول را برداشتیم و پوشش ایجاد شد و اکنون باید این ظرفیت بالقوه بالفعل شود.

زارع پور اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت سیزدهم تمامی مناطق مازندران به شبکه اینترنت پر سرعت متصل شود.

وی با بیان اینکه امکان اتصال به این شبکه در همه شهر‌ها فراهم نیست، مازندران را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اتصال به شبکه فیبر نوری عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتور‌های فعال خواست که با هم رقابت و رفاقت کنند و شاهد تخریب روحی و روانی آن‌ها نباشیم، چون گاهی از تخریب فیزیکی هم خبر می‌رسد. تلاش‌ها باید این باشد که هم مردم و هم اپراتور‌ها ثمره آن را ببینند.

وی ادامه داد: بیش از ۶ میلیون نفر می‌توانند این امکانات را تا پایان سال دریافت کنند و تا پایان دولت سیزدهم نیز به پوشش ۲۰ میلیون نفر برسد.

زارع پور گفت: وسعت جغرافیایی و گستردگی استان مازندران بالاست، همدلی و همراهی در مازندران باید بیش از سایر استان‌ها باشد.

وی گفت: طرح فیبر نوری در هشت شهر مازندران تمام شده، هشت شهر در دست اجراست و برای هشت شهر دیگر نیز امروز تفاهمنامه می‌بندیم.

کشور‌های بدون دارایی دیجیتال امروز، مستعمره‌های فردای دیجیتال هستند

زارع پور همچنین شامگاه امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم  آینده کشور، شبکه ملی اطلاعات است که قصه پرغصه‌ای دارد که بعضا مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این شبکه طی یک دهه ۲۳ درصد و در کمتر از سه سال گذشته به ۶۰ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هفت زیرساخت برای شبکه ملی تعریف شده است، آن‌ها را شامل زیرساخت ارتباطی، اطلاعاتی، خدمات پایه، مزیت بخشی و مدل اقتصادی، استقلال و مدیریت پذیری، ارتقای امنیت، سالمسازی، بومی سازی تجهیزات و سامانه‌های امنیتی، عنوان کرد.

زارع پور با اشاره به سختی‌های فیبر نوری که ۱۴۴۰ شهر درگیر آن می‌شوند،   اظهار داشت:  در پنج سال آینده فیبر نوری در کشور به پایان می‌رسد و برای دهه‌های متمادی کاربرد دارد و نیازی به حفاری حداقل تا نیم قرن آینده ندارد.

وی از شهرداران خواست که مطابق با قانون بودجه در خصوص صدور مجوز حفاری برای فیبر نوری طی دو هفته، در این زمینه مقاومت نکنند و اجازه بدهند که با اتمام این طرح ها،   سرعت اینترنت به چندصد مگابیت بر ثانیه برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رکوردشکنی سرعت اینترنت در بازی ایران و قطر گفت که به ۷/۵ ترابیت بر ثانیه رسبده است.

زارع پور با بیان اینکه «پلتفرم ها» آینده هر کشور را در دست می‌گیرند،   تصریح کرد:  کشور‌هایی که «دارایی دیجیتال» نداشته باشند، در آینده مستعمره دیجیتال می‌شوند، یعنی آنچه که در استعمار کهن بوده است.

وی با بیان اینکه پلتفرم‌ها باید آنقدر قوی شوند که قابلیت رقابت داشته باشند،   افزود: مدتی در این زمینه ضعف داشتیم، اما همکاران ما در مهر و آبان تلاش کردند تا از این تکرار تلخ جلوگیری کنند.

زارع پور گفت: اکنون بیش از ۴۵ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی عضو هستند،   ایتا حدود ۳۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیش از ۳ هزار خدمت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار داشت: تاکنون از این طریق ۳۸ میلیون نفر احراز هویت کردند و حدود ۱۰ درصد خدمات دولت فعلا از درگاه خدمات دولت هوشمند است و تا سال ۱۴۰۶ باید صد درصد خدمات دولت هوشمند شود.

در پایان این جلسه از مدیران و شهرداران فعال در خصوص توسعه فیبر نوری در مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها