دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
آملی لاریجانی:
تأثیر منطقه آزاد مازندران فراگیر است
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب منطقه آزاد مازندران در سه نقطه از این استان و فراگیری تأثیر آن در داخل و خارج، گفت: کمک برای رسیدن به این مهم برای تعصب به مازندران نیست بلکه برای مصلحت کشور است.
آزاده بابانژادآوای خزر: آیت‌الله صادق اردشیر لاریجانی معروف به آملی لاریجانی در جمع پرسنل صنایع چوب و کاغذ مازندران، اظهار داشت: در فضای تحریم و در شرایطی که دشمنان با همه ابزار و توان برای کشورمان محدودیت ایجاد می‌کنند و فعالان اقتصادی در تأمین قطعات برای کارخانه و دستگاه‌ها و مواد اولیه دچار مشکل هستند، در چنین ظرف و بستری تأمین کاغذ تحریر کشور مصداق جهاد است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر استقلال در تولید خصوصا استفاده فرزندان‌مان از کاغذ ایرانی برای کتاب‎های درسی تأکید داشتند، افزود: انتظار داریم که با کمک مجلس و دستگاه‌های اجرایی مشکلات ارزی و مواد اولیه حل شود و این مجموعه‌ها در مسیر توسعه قرار بگیرند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: با اینکه مسئولیت اجرایی ندارم، ولی می‌توانم از موقعیتی که وجود دارد برای پیشبرد برخی از اهداف صنایع چوب و کاغذ کمک کنم.

مازندران خالی از سرمایه‌گذاری کلان

آملی لاریجانی گفت: استان مازندران استعداد برای شکوفایی بیشتری را دارد؛ وضعیت فعلی استان مطلوب نیست. معمولاً کسانی که از دور نگاه می‌کنند فضا‌های سرسبز و جنگل را می‌بینند و می‌گویند یک منطقه شکوفایی است در حالی که سرمایه‌گذاری نشده است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که سرمایه‌گذاری در مازندران فقط محدود به این استان نیست بلکه برای کل کشور است کما اینکه در برخی مناطق مثل یزد که اورانیوم پیدا شده، تأثیر آن برای کل کشور است؛ بنابراین اگر به بحث گردشگری مازندران توجه شود؛ سرریز آن برای کشور و البته برای ارتقای رشد اقتصادی استان است.
 
تأثیر منطقه آزاد مازندران فراگیر است
تأثیر فراگیر منطقه آزاد مازندران

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای منطقه آزاد مازندران نیز اقدام کردیم، اشاره‌ای به نشست خبری روز گذشته در مازندران و شیطنت خبری داشت که در توضیح آن اظهار داشت: سه منطقه در مجلس مصوب شده بود و تلاش کردیم انجام شود. دیروز عرض کردم که با تلاش و یک مقداری فشار ریاستی این کار را حل کردیم، اما برخی خبرگزاری‌ها عنوان کردند که «فلانی گفته با زور ریاستی بوده»، در حالی که مکرر گفته بودم که برای تعصب مازندران نبود و نیست و برای مصلحت کشور است.

آملی لاریجانی ادامه داد: واقعا برای مصحلت کشور است که استعداد‌های استان‌ها به کار گرفته شود، بحث منطقه آزاد، بحث مهمی است گرچه تجربه ما در جنوب به دلیل عدم اجرای صحیح موفق نبود، منطقه آزاد برای صادرات است، اما تبدیل به منطقه واردات شد.

وی با بیان اینکه اگر منطقه آزاد که در سه نقطه مازندران مصوب شده است به درستی اجرا شود، من فکر می‌کنم که توسعه قابل توجهی پیش خواهد آمد، تصریح کرد: خصوصا اینکه کشور‌های خزر نیازمند مازندران هستند؛ هم به خاطر محصولاتش و هم برای ترانزیت کالا‌های خود؛ بنابراین منطقه آزاد در مازندران یک سرمایه‌گذاری کاملا موفق خواهد بود.

مشکل صادرات محصولات باغی

رییس مجمع تشخص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز تولید مرکبات مازندران دچار مشکل بوده و با ضرر همراه است، افزود: عده زیادی از باغداران گلایه‌مند هستند چرا که در وقت برداشت، محصول آن‌ها خریدار ندارد، اما اگر بحث صادرات راه بیفتد و کیفیت محصول هم با کمک جهاد کشاورزی بالا برود حتما در تولید بیشتر و استفاده از ارزش افزوده موثر است.

هدر رفت آب شیرین سطحی در مازندران

آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه باید تدبیر‌های معقول در یک جا صورت بگیرد، اشاره‌ای به استفاده از تنها ۱۵ درصد آب‌های سطحی در مازندران داشت و گفت:  دیروز گزارشی راجع به این موضوع داشتم که هیچ جا به این وسعت آب روان قابل استفاده روی زمین ندارد، اما بخش قبل توجهی از آب شیرین که از سرمایه‌های کشور است آن را رها کردیم، هدر می‌رود و از دسترسی ایران خارج می‌شود.
 
تأثیر منطقه آزاد مازندران فراگیر است
استفاده ۳۱۳ ناشر ایرانی از کاغذ تولید داخل در محصولات نمایشگاه کتاب

به گزارش آوای خزر، امید نیک‌نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز در سخنانی با اعلام نیاز کشور به تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن کاغذ، اظهار داشت: اگر این صنعت در مازندران حمایت شود، ۳۰ درصد تولید کاغذ کشور را به تنهایی تولید می‌کند.

وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید، ۱۷۵ میلیون جلد کتاب برای ۱۴ میلیون دانش‌آموز ایرانی با کاغذ تحریر ایرانی تأمین شد که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و کمک دولت سیزدهم بود.

این مسئول اعلام کرد: در سایه حمایت‌ها دولت، تولید کاغذ را از ۳۲ هزار به ۴۵ هزار تن رساندیم و تا پایان سالجاری نیز به ۵۰ هزار تن می‌رسد.

نیک‌نژاد با بیان اینکه شاید محصول تولیدی در چوب و کاغذ مازندران سودی ندارد، اما بهایی است که این مجموعه به تولید داخل داده است تا مجموعه‌های دیگر نیز در همین زمینه همت به خرج بدهند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به وقوع حوادث و بلایای طبیعی ازجمله سیل در جنگل‌های شمال که بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب تنها در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری درخت‌های شکسته و افتاده وجود دارد که حجم عظیمی از سرمایه برای کارخانجات چوب و کاغذ هستند؛ از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که کمک کنند تا به دلیل نیازی که صنایع چوب کشور دارد، در برنامه هفتم توسعه اجازه برداشت از این درختان داده شود.
 
تأثیر منطقه آزاد مازندران فراگیر است
 
افزایش ظرفیت تولید چوب و کاغذ مازندران به ۶۵  هزار تن در سال آینده

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای تولید کاغذ ایرانی در دولت، اظهار داشت: در دولت‌های گذشته چنین اهتمامی نبود، تاکید مقام معظم رهبری سالهاست که عنوان می‌شود، اما این دولت پای تولید کاغذ ایرانی ایستاد و برای سال آینده اگر وضعیت انرژی اجازه بدهد ظرفیت تولید به بیش از ۶۵ هزار تن خواهد رسید و یک سوم نیاز کشور به کاغذ را تأمین خواهد کرد.

نیک‌نژاد گفت: ۳۱۳ ناشر در سراسر کشور امسال از کاغذ ایرانی استفاده کردند و با توجه به افزایش تولید، در نمایشگاه اردیبهشت ۱۴۰۲ حتما این تعداد بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران یکی از مشکلات شرکت را تأمین برق و گاز مورد نیاز عنوان کرد به طوری‌که در تابستان و زمستان نیاز جدی به برق و گاز دارند، با این همه در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشته است که در سه ماه تابستان یک خط تولید قطع باشد، و سه ماه زمستان نیز کارخانه در تأمین گاز در مضیقه باشد، اما تولید را متوقف نکند.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۶ محصول سود ده را می‌توانیم در شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید کنیم، گفت: شاید محصول تولیدی یعنی کاغذ با حاشیه سود کم و بدون سود باشد، اما بهایی است که متخصصان این شرکت برای خودکفایی کشور انجام می‌دهند.

به گزارش آوای خزر، آیت‌الله آملی لاریجانی پس از نشست با پرسنل صنایع چوب و کاغذ مازندران، از واحد‌های مختلف این مجموعه تولیدی بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها