دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
حسینی‌پور:
هدف‌گذاری صادرات ۵ میلیارد دلاری به روسیه
استاندار مازندران گفت: اگر صادرات ۵ میلیارد دلاری به روسیه را برنامه‌ریزی و آن را محقق کنیم؛ اتفاق بزرگی در اقتصاد استان می‌افتد.
به گزارش آوای خزر از ساری، سید محمود حسینی‌پور امروز در همایش فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هفت منطقه از مازندران، رویداد امروز را چکیده‌ای از معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با حضور بهترین‌های استان عنوان کرد.

وی با توجه به فرصت‌هایی که مازندران با وجود استعداد‌ها و توانمندی‌ها دارد، اعلام کرد که در نظر داریم در سال آینده تعاملات با کشور‌های حاشیه خزر را با قدرت بیشتری دنبال کنیم گرچه شروع خوبی را با صادرات به روسیه آغاز کردیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در عمل حامی واقعی سرمایه‌گذاران هستیم، اظهار داشت: تکمیل زنجیره زیربنا‌های اقتصادی مازندران را دنبال می‌کنیم و در عین حال برای سال آینده برنامه داریم که یک همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را با دعوت از سرمایه‌گذاران مازندران در کشور‌های مختلف برگزار کنیم.

گفتمان‌سازی در توسعه دریامحور

حسینی‌پور ادامه داد: در بخشی از زنجیره زیربنا‌های اقتصادی، منطقه آزاد تجاری در مازندران را داریم و نمی‌خواهیم مانند برخی جا‌ها به بیراهه برویم بلکه می‌خواهیم حداکثر استفاده را ببریم، چون در واقع بخشی از سرزمین‌های اصلی ما برای تجارت آزاد محسوب می‌شود.

وی همچنین از آمادگی برای تشکیل هیأت‌مدیره منطقه آزاد در مازندران گفت که در بهار سال آینده فعالیت‌های آن آغاز شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار رسانه، گریزی به موضوع توسعه دریامحور زد و گفت: اگر قرار است امروز کار فاخری در دنیا انجام شود، بیشتر از آنچه که بر روی آن وقت گذاشته می‌شود باید در گفتمان‌سازی آن کار شود، لذا باید در توسعه دریایی گفتمان‌سازی کنیم.

وی با طرح این موضوع که چرا تا کنون نتوانستیم از این فرصت عظیم خدادادی استفاده کنیم در حالی‌که بیشترین مرز دریایی و بیشترین حضور دستگاه‌های متولی در امر دریا را در مازندران داریم، اما اقتصاد دریای ما عقب مانده است، دلیل آن را نبود در یک گفتمان واحد عنوان کرد.

استاندار مازندران از همه دانشگاه‌هیان اعم از اساتید و دانشجویان و اساتید برجسته در حوزه‌های علمیه استان که در بخش اقتصاد صاحبنظر هستند خواست تا بیایند و درباره اقتصاد دریا در استان اظهار نظر کنند.

حسینی‌پور گفت: ما اول راه هستیم؛ اگر اقتصاد دریای مازندران به حرکت دربیاید ثروت و درآمد پایدار برای مردم از همین جا شکل خواهد گرفت.
 
هدف‌گذاری صادرات ۵ میلیارد دلاری به روسیه
هدفگذاری برای صادرات ۵ میلیارد دلاری به روسیه

وی با اشاره به نیاز  ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه، اظهار داشت: در حال حاضر سهم ما از این بازار بسیار اندک است؛ اگر صادرات ۵ میلیارد دلاری به روسیه را برنامه‌ریزی و آن را محقق کنیم؛ اتفاق بزرگی در اقتصاد استان می‌افتد.

استاندار مازندران گفت: البته ما دست از تلاش برنداشتیم و در مسیر توسعه اقتصاد دریامحور، ساخت ۵ کشتی را با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان با تشکیل شرکت کشتیرانی مستقل مازندران در بندرامیرآباد، آغاز کردیم که دو کشتی آن قابلیت حمل از مسیر اسکله رو-رو ریلی را دارند.

حسینی‌پور در پایان گفت: کشتیرانی، شیلات و حمل و نقل ترکیبی از مواردی است که طی سال‌ها در مازندران مورد غفلت واقع شد، اما در دولت سیزدهم به سمت تقویت فضای مشارکتی و تعاملی بین دستگاه‌ها رفتیم تا نتیجه آن افزایش ثروت مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ما، نمایشگاه فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، گل و گیاه، امنیت غذایی و صنایع دستی در ۵۰ غرفه تخصصی از برنامه‌های جنبی همایش امروز بود که استاندار مازندران بیش از دو‌ساعت برای بازدید از آن‌ها وقت گذاشت.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها