دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
کد ۱۹۷ انتخابات مجلس در حوزه ساری و میاندورود:
کار نماینده‌ی مجلس وضع قوانین به نفع مردم است
یکی از کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود گفت: کار یک نماینده‌ی مجلس ساختن پل و آسفالت‌کردن نیست بلکه وضع قوانین در سطح ملی برای رفع مشکلات مردم است.
به گزارش آوای خزر از ساری، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانند دوره‌های پیشین، این‌روز‌ها و با آغاز علنی تبلیغات به دور تند رسیده است و کاندیدا‌های مطرح و جدید هر کدام به شیوه‌های خاص وارد این رقابت سیاسی شدند.

در حوزه ساری و میاندورود، تا این لحظه ۷۳ نفر در میدان انتخابات باقی ماندند گرچه ممکن است بعد از انتشار خبر، این آمار ریزش داشته باشد، اما باز هم عدد قابل توجهی است.

ستاد مرکزی یکی از کاندیدا‌های جوان و مطرح امشب افتتاح و رقابت وارد دور جدیدی شد. برخی کاندیدا‌ها برای نخستین‌بار آمده‌اند و مردم شناختی نسبت به آن‌ها نداشته و یا شناخت کمی دارند، برخی نیز از چهره‌های سیاسی و اجتماعی فرهنگی و یا تکرار دوره‌های قبل و قبل‌تر هستند.

شب گذشته در مجتمع نورالهدی شهرستان ساری، برنامه‌ای به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور خانواده‌های قرآنی برگزار شد و دو سخنران داشت؛ یکی امیرسرتیپ نیکزاد از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی و دیگری دکتر حسن سلطان‌پناه کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی.

سرتیپ نیکزاد در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی، عقیدتی، فرهنگی و حضور در جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی که آقای سلطان‌پناه داشته، وی را یکی از رزمندگانی دانست که مانند بسیاری دیگر از هم‌قطاران خود در آن روز‌های سخت، زن و فرزند را به خدا سپرد و برای دفاع از وطن عازم مناطق عملیاتی شد و یکی از فرماندهان خوش‌فکر ارتش بود.
 
کار نماینده‌ی مجلس وضع قوانین به نفع مردم است
دکتر حسن سلطان‌پناه گرچه برای تمامی اهالی ساری و میاندورود شناخته‌شده نیست، اما فرد خاصی است که بیشتر خانواده‌های قرآنی و ارتشی استان او را می‌شناسند و یا با دیدن عکسی از او، به یادش می‌آورند.
 
این عضو جامعه قرآنی، مهندسین و نظامی هدف از حضور خود در عرصه انتخابات را احساس تکلیف عنوان و اعلام کرد که اگر انتخاب نشوم؛ قطعا سجده شکر می‌گذارم چون راهی بود که انتخاب کردم و تلاشم را در حد توان به کار گرفتم.

وی در سخنانی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری، از کسانی که سعی کردند تا این شعار را به مهار تولید و رشد تورم تبدیل کنند انتقاد کرد و گفت: دلیل این کار، انتخاب بد، غلط، سفارشی و فامیلی است؛ آنکسی که با ناجوانمردی و هزینه‌کردن بیت‌المال و با زد و بند به مجلس می‌رود همانی است که با "کاترین اشتون" عکس یادگاری می‌اندازد، زیر گوش سرباز می‌زند و در جمع فرهیختگان جامعه لم می‌دهد و با ناخن دندانش را تمیز می‌کند!

دکتر سلطان‌پناه ادامه داد: انتخاب غلط در واقع ادامه انتخابی است که عمروعاص نماینده شد و در نهایت نیز معاویه را بر خلافت نشاند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شخصی در انتخاب همسر اشتباه کند نهایتا یک زندگی بد خواهد داشت و اگر دوست بد انتخاب کند روزگار بد، اگر نماینده بد انتخاب کنیم؛ قانون بد تنظیم می‌شود و قوانین به نفع خواص و مافیای ثروت و قدرت است و جامعه به فنا خواهد رفت.
 
کار نماینده‌ی مجلس وضع قوانین به نفع مردم است
وی با بیان اینکه برای انتخاب نماینده حتی نباید به سفارش یا رزومه اکتفا کرد، تصریح کرد: عضویت – عضویت‌ها فایده‌ای ندارد باید ببینید سابقه‌ی افراد چیست و در این باره تحقیق کنید یا از افراد مطمئن جویا شوید.

دکتر سلطان‌پناه اظهار داشت: به من گفتند که مازندرانی نیستی. گفتم: افتخار می‌کنم آذری‌زبان و اهل اردبیل هستم. با یک مازندرانی ازدواج کردم و سال ۱۳۶۱ در زمان جنگ، همسر و فرزندانم را برای ادای تکلیف در جبهه به خدا سپردم، اما شما آقای یقه‌بسته، آقای کت و شلواری چه کردید؟

دارنده کد ۱۹۷ دوازدهمین دوره انتخابات حوزه ساری و میاندورود ادامه داد: گول ظواهر را نخورید، ببینید کدام کاندیدا‌ها بریز و بپاش دارند؛ مانند نماینده‌ای که روزی چهارصد پرس اطعام‌دهی می‌کند و یا نماینده‌ای که دعای ندبه به راه می‌اندازد و آنهایی که برای رسیدن به صندلی مجلس پا روی خون شهدا می‌گذارند و آنوقت قضاوت کنید.

دکتر سلطان‌پناه با اشاره به نداشتن اطلاعات ساده توسط برخی نمایندگان مجلس، یادآور شد: نماینده‌ای که شخص اول ورزش کشورش را نمی‌شناسد، کار با گوشی را نمی‌داند و ... او را چه کسی به مجلس راه داده؟!

وی اظهار داشت: کار نماینده‌ی مجلس ساختن پل و آسفالت‌کردن نیست، وظیفه او وضع قوانین در سطح ملی و نظارت بر قوانین است، آنکسی که می‌گوید برق و جاده و ... را آورده، دروغ می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این برنامه که با مداحی و سرود هم همراه بود؛ به قید قرعه به ۱۲ نفر از حضار جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها