دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
مردم پای عهدشان ماندند
شور انتخاباتی در روستای
شهر‌ها و روستا‌های مازندران امروز با حضور در انتخابات پای عهدشان ماندند، حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در صدر مشارکت‌های مردمی در انتخابات است. "نیالا" یکی از روستا‌های پرجمعیت در بخش کوهستانی است که باوجود هوای سرد، مردم حضور در انتخابات را فراموش نکردند.
آوای خزرفرزانه حسنی: امروز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در روستای توریستی نیالا با وجود سرمای هوا و بارش برف، اهالی این روستا با شور و حرارت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا بار دیگر مهر تأیید بر شناسنامه این انقلاب حک کنند.

شایان ذکر است تا این لحظه از مرد و زن، پیرزن و پیرمرد عصا به دست تا جوانان و نوجوان رای اولی، بچه‌هایی که در آغوش پدران خود بودند آمدند تا بار دیگر با هدف مشترک پای در میدان دفاع از انقلاب بگذارند و حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

سرهنگ حسنعلی زاده فرمانده سپاه ناحیه گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دو فاکتور امنیت در هر کشور، قدرت سخت افزاری و قدرت نرم افزاری است که همان حضور میدانی مردم در صحنه‌ها است.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم در صحنه‌هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، نمادی از قدرت نرم افزاری جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که اثر گذارتر از قدرت سخت افزاری است، فلذا مشارکت همه آحاد مردم در انتخابات نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی است و تضمین آینده درخشان کشور است.

فرمانده سپاه ناحیه گلوگاه بیان کرد: حضور دانش آموزان رای اولی در کنار سایر اقشار مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف همچون انتخابات برای کشور امنیت آور و باعث بازدارندگی در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمن است و قطعا قطار پیشرفت کشور در همه ابعاد سرعت خواهد گرفت.

حاجیه خانم ریاحی ۸٠ ساله‌ای است که از پا درد رنج می‌برد و به اتفاق همسر و نوه اش آمده بود تا در انتخابات شرکت کند. او به خبرنگار ما گفت: شرکت در انتخابات سن و سال نمی‌شناسد و همه ما در قبال کشور عزیزمان ایران وظیفه داریم.

پسر رای اولی به نام حکیمی در پای صندوق آراء به خبرنگار ما گفت: به عشق رهبر بهتر از جانمان آمدم و با این برگ رای، مشت محکمی بر دهان دشمن میزنم.

آقای ریاحی یکی از بسیجیان است که در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امت حزب الله روستای نیالا با حضور حماسی خود برگ زرینی از مجاهدت را رقم زدند و مردم ما علی رغم یاوه سرایی‌های رسانه‌های استکبار، خوشبختانه با همدلی و دلدادگی بر ولایت با اعتقاد به اینکه هر رأی ما نه یک گلوله بلکه هزاران گلوله به قلب صهیونیزم بین الملل و انتقام سخت از خون شهیدان، چون سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است، با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای این مهم را به اثبات رسانده اند.

کمیل قلی نژاد رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه و نماینده فرماندار در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از مهمترین رویداد‌های سیاسی و اجتماعی کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: امروز هر برگ رأی که در صندوق ریخته می‌شود مشت محکمی بر دهان دشمنان است و این امر نشان دهنده عزم مردم در حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه در ادامه با بیان اینکه انتخابات امروز قطع بر یقین صحنه شکوه، عظمت و همدلی مردم با نظام و انقلاب خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و این مردم بودند که پای آن ایستادند و آن‌ها خوب می‌دانند که در این برهه حساس، باید دین خود را به شهدا ادا و از انقلاب پاسداری کنند.
 

انتهای پیام/۱۰۰۲/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها