دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
سردار مسلمی خبرداد
پیش‌‎بینی اعزام حدود ۱۷ هزار مازندرانی به اردوی راهیان نور
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار اعزام به مناطق عملیاتی جنوب در قالب راهیان نور داشتیم، پیش‌بینی کرد که این میزان تا پایان امسال به حدود ۱۷ هزار نفر برسد.
آزاده بابانژاد آوای خزر: سردار سیاوش مسلمی با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور با اشاره به حال و هوای وصف ناشدنی در این منطقه، اظهار داشت: جوانان آینده ساز کشور در این مناطق با شور و نشاط حضور پیدا کردند تا از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

وی افزود: از همه دست اندرکاران برگزارکننده راهیان نور به ویژه استاندار، فرمانداران، شهرداران، دهیاران، بخشداران، فرماندهان نواحی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت، روسای دانشگاه ها، مدیران کل آموزش و پرورش و همه عزیزانی که کمک کردند و دست به دست هم دادند که یک کار بسیار خوب و ارزشمندی امسال اتفاق بیفتد. قدردانی می‎کنم.

فرمانده سپاه کربلا از آمار افراد اعزامی به مناطق جنوب کشور خبرداد و گفت: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار نفر اعزام به مناطق راهیان نور داشتیم و این تعداد تا به امروز حدود ۱۳ هزار نفر اعزام رسیده است که تا پایان ۱۹ اسفندماه به حدود ۱۷ هزار نفر می‌رسد.

سردار مسلمی که به همراه سرهنگ مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با خادمین شهدای اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در اندیمشک خوزستان دیداری صمیمی داشت از تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه آن‌ها نیز تقدیر کرد.
 
پیش‌‎بینی اعزام حدود ۱۷ هزار مازندرانی به اردوی راهیان نور
 
وجود شهدا؛ شفابخش و سامان‌دهنده

وی اظهار داشت: امروز هیچ اکسیر و دارویی شفابخش‌تر از وجود شهدا نیست که بتواند جامعه ما را سامان ببخشد.

فرمانده سپاه کربلا یکی از مهم‌ترین دلایل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و انسانی را دورشدن از ارزش‌های دینی و فرهنگ ناب ایثار و شهادت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هر کسی با شهدا انس بگیرد برنده واقعی در این دنیاست و خوشا به سعادت خانواده شهدا که کسی را دارند تا در آخرت شفاعتشان کند.

سردار مسلمی با بیان اینکه حضور در این مکان ارزشمند و معنوی به جز طلبیدن شهدا چیزی نیست، افزود: شهید سلیمانی از خدا خواسته بود که آنقدر درگیرش کند که حتی فکر گناه هم نکند شما قدر خودتان را بدانید که اینجا دائما مشغول خدمت هستید و اصلا فکر گناه نمی‌افتید چه برسد به اینکه گناه کنید.
 
پیش‌‎بینی اعزام حدود ۱۷ هزار مازندرانی به اردوی راهیان نور
راهیان نور؛ مقابله با هجمه‌های دشمن

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا نیز در جمع خادمین شهدای اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک گفت: از همه خواهران و برادران که از آسایش خودشان گذشتند و به زائرین شهدا خدمت کردند تشکر می‌کنم.

سرهنگ عسکر مجیدی اظهار داشت: راهیان نور از چند منظر اهمیت دارد در وهله اول ما فرهنگ ایثار و شهادت را احیا و ترویج می‌کنیم. ما در قرآن آیات متعددی در خصوص تبلیغ جهاد و ایثار داریم و راهیان نور یکی از ابزار‌هایی است که می‌شود این فرهنگ را ترویج کرد.

وی بخش مهم سفر راهیان نور را مقابله با دشمن دانست و گفت: مقابله با تهاجم دشمن مایه افتخار است، همه ما می‌دانیم که دشمن همه ابزار رسانه را در اختیار گرفته تا فرهنگ ما را استحاله کند و دین و اعتقادات و باور و به ویژه در بحث ائمه معصومین و انقلاب را از ما بگیرد، اما ما موضع مقابله با هجمه‌ها را از همین راهیان نور‌ها در پیش گرفتیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در پایان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و اظهار داشت: فرهنگ راهیان نور با دشمن مقابله می‌کند و در واقع این یک نوع جهاد است. مقام معظم رهبری فرمودند: «هر اقدامی که در مقابل دشمن انجام بگیرد یک جهاد است».
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها