دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
اختصاصی آوای خزر/
چالش‌های عالیه!
حضور یک زن از مازندران در رأس امور تقنینی فرصت‌ها و چالش‌هایی را با خود به همراه خواهد داشت که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
چالش‌های عالیه!آوای خزر – یادداشت روز: عالیه زمانی نخستین بانوی استان مازندران است که بعد از انقلاب به کرسی بهارستان تکیه می‌زند. او متخصص بیهوشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران است.

«زمانی» در دو دوره‌ی گذشته نیز پا به عرصه انتخابات گذاشته بود که موفق نشد، در دوره سوم، اما پیروز رقابت شد، دومین نفر از حیث جمع‌آوری آرای مردمی. رای اول مازندران اتفاقا در سبد یک پزشک است. حسن حسن‌نتاج بابلی! باقرزاده نماینده بابلسر و فریدون‌کنار هم همکار سرخانم است. جمع پزشکان جمع است!

فقط جای محسنی بندپی نبود؟! اما حضور این بانو در بین مردان و جامعه مردسالار کار را قدری سخت خواهد کرد. عده‌ای پیشاپیش منتظر یک لغزش هستند تا کاسه‌کوزه‌ها را سر او بشکنند، بگویند «بفرمایید، این هم نماینده زن، تحویل بگیرید!» در صورتی که  واقف هستید اوضاع کشور همین الان اصلا خوب نیست، اما ما ایرانی جماعت مردمی هستیم که دنبال یک نفر به عنوان مقصر می‌گردیم، چه کسی ضعیف‌تر از یک زن، هر چه بخواهیم توی سرش می‌زنیم!

این را در رفتارمان با خانم‌ها در رانندگی، پشت دخل، توی بانک و ده‌ها نهاد اداری و بخش خصوصی نشان دادیم.

اما چالش مهم بعد از انتخابات تقسیم غنایم است. کسانی که در طول دوره تبلیغات دور و اطراف نامزد حاضر بودند، الان بلاشک دنبال سهم‌خواهی هستند. از اقوام درجه یک گرفته تا آدم‌های بی‌ربط که هر روز به یک ستاد سر می‌زدند و الان این موفقیت را به نام خودشان سند زدند.

زمانی آیا می‌تواند به برادر، خواهر، داماد یا سایر اقوام نه بگوید؟! بله، اگر توان نه گفتن داشته باشد یک حسن دارد، ولی اگر نتواند ده عیب!

موضوع دیگر برقرای تعادل بین مطالبه قشر روشنفکر و مردم کوچه بازار است. نمی‌توانی این‌ها را با هم جمع کنی، مرتبا از حرف مردم را بزنی پیگیر معاش آن‌ها باشی اقشار خاص از شما ناراحت می‌شوند. اگر پشت همکاران پزشک در بیایی معلوم است مردم عادی شما را پس خواهند زد. انتظاری که از زمانی می‌رود به نظر از کل حاکمیت نمی‌رود، میگویند تو رفتی که مشکلات را رفع کنی! بنابراین جمع کردن این موضوعات هنر می‌خواهد.

دکتر زمانی تا حدود زیادی اخلاق‌مدار و قایل به رعایت اصول و قواعد اخلاقی است. در حالی که عالم سیاست پر از بداخلاقی‌ها و دوز و کلک است. این نماینده زن آیا می‌تواند در مقابل دخالت در عزل و نصب‌ها سکوت کند؟ یا نکند مثل ۱۱ تا همکار مرد بی‌پروا به این وزارت‌خانه آن وزارت‌خانه فشار می‌آورد که فلان آدم را این‌جا که من گفتم بکار؟!

زمانی در حوزه ارتباط با رسانه‌ها طی ایام تبلیغات نسبتا ضعیف عمل کرد، کافی است یک خال مو توی ماست پیدا کنند مگر دست از سرش بر می‌دارند، او باید یاد بگیرید درگیر حواشی نشود. با رسانه باید راه تعامل را در پیش بگیرد نه تقابل. در مجموع کار برای یک نماینده زن سخت‌تر از مرد است.

در خصوص پیگیری موضوعات، ارتباط با وزرا و دولت‌مردان باید اهل لابی و ارتباط‌های پشت پرده باشی. شخصیت مستقلی مثل عالیه زمانی در این خصوص هم به مشکل می‌خورد. اما چاره کار او مشورت با اصحاب کارکشته سیاست و همکاران در طول دوره نمایندگی است. زمانی پتانسیل انتخاب مجدد را دارد اگر...

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها