دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
سردار مفخمی‌شهرستانی در پاسخ به آوای خزر:
اجرای طرح پابند الکترونیکی در مازندران از ۱۴۰۳
فرمانده انتظامی استان مازندران اعلام کرد: تاکنون سه استان کشور استفاده از پابند الکترونیکی را اجرا کردند و انشاالله برای بعد از عید مازندران هم آن را اجرایی می‌کند
سعید منصوری - آوای خزر: سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز در جمع خبرنگاران یکی از ماموریت‌های عملیاتی پلیس را ارائه خدمات انتظامی در بخش مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ عنوان و اظهار کرد: امسال بیش از ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی برقرار شد که یک میلیون و ۱۷۱ هزار تماس عملیاتی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برنامه پلیس مازندران برای کنترل سارقین سابقه‌دار در ایام نوروز چیست و آیا استفاده از پابند الکترونیکی هم در دستور کار است یا خیر؟ تصریح کرد: وقوع سرقت‌ها دغدغه جدی مردم و مسئولان استان بود به همین دلیل با تلاش پلیس تخصصی در استان و انتظامی شهرستان‌ها شاهد کاهش وقوع سرقت‌ها در حوزه‌های سرقت منزل، سرقت احشام، سرقت مغازه و سرقت خودرو بوده‌ایم.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: تاکنون سه استان کشور استفاده از پابند الکترونیکی را اجرا کردند و انشاالله برای بعد از عید مازندران هم آن را اجرایی می‌کند، در حال آماده‌سازی زیربنای آن بوده و به دنبال این هستیم که سارقان حرفه‌ای را شناسایی کنیم.

وی اظهار داشت: با دستگاه قضایی هماهنگ کردیم که مجرمان سابقه‌دار را آزاد نکنند و آن دسته از سارقانی که در عید آزادی موقت دارند از آن‌ها تعهد گرفتیم که اگر جرمی مرتکب شوند، برخورد پلیس قاطع‌تر خواهد بود.

فرمانده انتظامی مازندران در ادامه با اشاره به تعریف کمربندی امنیتی برای پیشگیری از سرقت سارقان غیر بومی طلاجات در استان، اظهار داشت: با اقدام هوشمندانه پلیس در سطح استان خیلی از باند‌ها قبل از ورود به استان شناسایی و دستگیر شدند که یکی از مهمترین این اقدامات شناسایی و انهدام باند سارقان مسلح در درگیری با ماموران پلیس در شهرستان نکا بوده است.

کشف ۴۴۷ خودروی سرقتی در سال ۱۴۰۲

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به کاهش ۹ درصدی سرقت خودرو در استان، گفت: بیشتر خودر‌هایی که مورد سرقت قرار می‌گیرند خودرو‌های مدل پایین، موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی است که از ایمنی کافی برخوردار نیستند ضمن این که با تعریف کمربند امنیتی ایجاد شده ۴۴۷ خودروی سرقتی در سال جاری در سطح استان کشف شده است.

وی کاهش ۳۰ درصدی سرقت مغازه و کاهش ۱۵ درصدی سرقت احشام را از دیگر موضوعات قابل توجه در مهار سرقت‌ها عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت کشف به وقوع سرقت‌ها ۳۶ درصد افزایش داشته است و تلاش ما بیشتر بر این است که اموال سرقت شده به دست صاحبان آن برسد.

فرمانده انتظامی مازندران از بازگشت اموال مسروقه به بیش از ۱ هزار و ۸۸۱ مالباخته در سال جاری خبر داد و افزود: بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۳ سارق در حوزه سرقت‌های مهمه شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شدند.

این مسئول ارشد انتظامی در مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد افزایش ۱۶ درصدی قتل‌ها در استان بوده‌ایم، گفت:، اما عاملان همه قتل‌های به وقوع پیوسته در استان با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شدند.

این مقام انتظامی همچنین به ارائه خدمات پلیس آگاهی به شهروندان در حوزه‌های مختلف سوء پیشینه، احراز اصالت خودرو و موتورسیکلت، بررسی صحنه جرم، بررسی ادله الکترونیک، اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۳ هزار خدمت در این حوزه‌ها به مردم استان ارائه شد.

افزایش ۶۰ درصدی اعمال قانون در محور‌های برون‌شهری مازندران

سردار مفخمی شهرستانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان مازندران مقصد سفر اغلب گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات نوروز و در روز‌های پایانی هفته در طول سال از اقصی نقاط کشور است، افزود: در طول سال جاری بیش از ۵۸۶ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی و بین شهری استان توسط دوربین‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی از کاهش ۲ درصدی فوتی‌ها و ۱۳ درصدی مجروحین در حوادث رانندگی برون‌شهری خبر داد و افزود: در طی این مدت شاهد افزایش ۶۰ درصدی اعمال قانون در محور‌های برون شهری هستیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران خطاب به معدود افرادی که قصد هنجارشکنی و تخلفات حادثه ساز در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را دارند، هشدار داد: در صورت بروز هرگونه تخلفات حادثه ساز و هنجارشکنی در جاده ها، خودرو‌ها به دو صورت ساعتی و یا تا پایان تعطیلات توقیف خواهند شد.

وی اضافه کرد: در حوزه درون شهری نیز شاهد کاهش ۵ درصدی فوتی‌ها و افزایش ۲ درصدی مجروحین حوادث رانندگی هستیم.

تعیین تکلیف ۱۲ هزار خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های مازندران

سردار مفخمی همچنین به افزایش خدمات پلیس راهور استان در حوزه‌های مختلف خدماتی اعم خدمات شماره گذاری و نقل و انتقال خودروها، صدور گواهینامه، تعویض پلاک خودرو‌های مزایده‌ای و وارداتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده در پارکینگ‌ها و ۲ هزار خودرو تعیین تکلیف شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه ۱۷۴ جلد گواهینامه به علت حد نصاب نمره منفی ضبط شد، افزود: در همین ارتباط بیش از ۸۵۱ جلد گواهینامه رانندگی افرادی که از موادمخدر و دارو‌های روانگردان استفاده کرده اند، ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به ماموریت و رسالت معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس به عنوان پل ارتباطی مردم و پلیس و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی به شهروندان در راستای پیشگیری از جرایم، اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیر گذار در معاونت اجتماعی مراکز مشاوره و مددکاری و ارائه خدمات مشاروه‌ای به مراجعه کنندگان است.

وی از مراجعه ۴ هزار و ۲۱۶ نفر به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: بیش از ۴۰ هزار و ۸۷۳ فقره پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها ارجاع شد که ۷۹ درصد منجر به مصالحه و سازش شد.

سردار مفخمی افزود: بیش از ۴۹۲ جلسه آموزش همگانی در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، ۹۱ نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و ۱ هزار و ۲۸۵ جلسه تعاملی با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد در حوزه نظم و امنیت برگزار شد.

تشدید برخورد با معتادان متجاهر

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف ۳ تن و ۵۲۵ کیلو گرم نواع موادمخدر از انهدام ۵۹ باند تهیه و توزیع موادمخدر خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۲۴۸ خرده فروش موادمخدر، ۱۵ هزار و ۷۱۰ متهم به موادمخدر، ۶ هزار و ۷۲۴ معتاد متجاهر در حوزه ماده ۱۵ و ۲ هزار و ۱۵۴ معتاد متجاهر در حوزه ماده ۱۶ دستگیر و جمع آوری شدند.

سردار مفخمی با اشاره به عملیات ضربتی پلیس در شهرستان نکا از کشف بیش از ۱۰۰ کیلو گرم تریاک و هلاکت قاچاقچی موادمخدر در درگیری با ماموران پلیس خبر داد و افزود: موادمخدر خط قرمز پلیس بوده و پلیس با سوداگران مرگ برابر قانون مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

افزایش ۶۲ درصدی برداشت‌های غیرمجاز بانکی در مازندران

وی با اشاره به افزایش ۷ درصدی جرایم سایبری در سطح استان از افزایش ۶۲ درصدی وقوع برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در استان در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در حوزه کشفیات جرایم سایبری نیز شاهد افزایش ۱۰۸ درصدی و دستگیری ۱ هزار و ۵۷۳ متهم در این حوزه هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران از بازدید ۷۴ هزار و ۸۷۸ واحد صنفی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در حوزه اخطار پلمب ۲۱۸ درصد، در حوزه پلمب واحد‌های صنفی متخلف ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته ایم.

سردار مفخمی همچنین به تماس ۶۱ هزار و ۱۰۰ تماس با دفتر نظارت همگانی پلیس ۱۹۷ در طول سال جاری خبر داد و افزود: تماس‌ها در حوزه مشاوره و راهنمایی، انتقاد، پیشنهاد و درخواست، شکایت و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از پرونده‌ها کشف و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جرایم مختلف اقتصادی اعم از پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، احتکار، زمین‌خواری و ... شاهد افزایش ۱۰ درصدی دستگیری‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی قاچاق، افزود: در طول سال جاری ۱ هزار و ۹۹۰ تن انواع چوب آلات جنگلی کشف شد و ۳ باند که در قطع درختان و قاچاق چوب آلات فعالیت داشته اند، منهدم شدند.

سردار مفخمی از اجرای حکم جلب و دستگیری ۴۹ هزار و ۵۲۷ متهم از سوی پلیس پیشگیری استان خبر داد و افزود: طرح امنیت محله محور از جمله طرح‌های پلیس در سطح شهرستان‌های استان بوده که نقش مهمی در ارتقای امنیت عمومی جامعه دارد.

خدمت مشمولان غائب خودمعرف در استان محل زندگی

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به شناسایی و معرفی مشمولان غائب و فراری از سوی پلیس، عنوان داشت: چنانچه این افراد اگر بخواهند از پلیس خدمات بگیرند شناسایی و تحویل مراجع قضائی خواهند شد.

سردار مفخمی خطاب به این دسته از افراد، گفت: اگر مشمولان غائب به صورت خود معرف خود را به مراکز پلیس معرفی کنند، این قول را می‌دهم که در همین استان تحت آموزش قرار گرفته و ادامه خدمت آنان نیز در این استان باشد.

تشکیل ۲۰۰ هزار پرونده انتظامی در مازندران طی یک سال

وی از تشکیل بیش از ۲۰۰ هزار پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: در پاسخ به استعلام پزشکی قانونی ۳۸ هزار مکاتبه ارسال و ۳۳ هزار مکاتبه دریافت شد. سردار مفخمی شهرستانی از ارائه خدمات بدرقه متهمان و زندانیان به میزان ۶۱ هزار نفر خبر داد و افزود: ماموران پلیس پیشگیری سارقان مامورنما را که با البسه پلیس و با استفاده از سلاح و تجهیزات پلیسی از مردم اخاذی و سرقت می‌کردند شناسایی و یکی از این افراد را به هلاکت رسانده و دو نفر دیگر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تاکید بر حفظ حرمت این ماه عزیز از سوی شهروندان، به اعمال مقررات و قوانین مرتبط با این ماه در حوزه اماکن عمومی اشاره کرد و افزود: مراکز پذیرایی که قصد فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان را دارند باید مجوز‌های لازم را از اماکن اخذ کنند.
 
گزارش تصویری ابراهیم فلاح:
 

انتهای پیام/۱۰۰۰/
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها