دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
طرحی نو دراندازیم
تأکید استاندار مازندران بر مردمی‌شدن کنگره شهدا
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به در پیش بودن دومین کنگره شهدای مازندران، بر مردمی‌شدن این رویداد تأکید کرد و از مدیران کمیته‌ها خواست تا از مشارکت طیف‌های مختلف در برگزاری باشکوه کنگره بهره ببرند.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: سید محمود حسینی‌پور در نخستین نشست کنگره سرداران و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران در سال جدید که عصر امروز سه‌شنبه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به گزارش کار کمیته‌ها، اظهار داشت: زمان زیادی از دست رفته و کمتر از ۶ ماه دیگر وقت داریم لذا باید کار‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد و بتوانیم در کنگره حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او از مدیران و دبیران کمیته‌ها خواست تا با توجه به اهمیت این رویداد، اگر احیاناً توانایی ادامه کار را در خود نمی‌بینند اعلام کنند تا جایگزین معرفی کنیم و اگر قصد دارند ادامه بدهند، این مهم در اولویت کاری آن‌ها باشد.

استاندار مازندران گفت که اقدامات کمیته‌ها قانع‌کننده نیست چرا که کنگره هر ۱۰ سال یکبار برگزار می‌شود و مورد توجه عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبری است و تاکنون باید درصد فعالیت‌های ارائه‌شده بالاتر از عدد فعلی بود.

حسینی‌پور همچنین از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا کنگره را به سمت مردمی‌سازی ببرند و از مشارکت و ظرفیت طیف‌های مختلف در برگزاری آن بهره ببرند چه اینکه باید کنگره‌ای عظیم و در شأن شهدای بزرگوار استان – که ۳۵۰ تن از آن‌ها سردار شهید بوده‌اند- داشته باشیم.

او همچنین اعلام کرد که محیطُ مدیریتی استان باید متأثر از این کنگره شود تا مسئولان در کوران کار‌های اجرایی از شهدا غافل نشوند و پیام، منش، سبک زندگی عادی و جهادی شهدا در این رویداد تبیین و ترویج داده شود.

استاندار مازندران گفت: شهدای ما شبانه‌روز در خدمت مردم بودند و تا سر حد تقدیم جان پیش رفتند؛ اقدامات ما برای گرامیداشت یاد آن‌ها باید با تمام وجود و اخلاص باشد.
 
تأکید استاندار مازندران بر مردمی‌شدن کنگره شهدا
برگزاری کنگره شهدای مازندران در مهرماه ۱۴۰۳

سردار سیاوش مسلمی دبیرکل دومین کنگره سرداران و شهدای مازندران نیز اعلام کرد که پیش کنگره در شهریورماه و کنگره اصلی در نیمه نخست مهرماه در ساری برگزار خواهد شد و از اینرو زمان زیادی تا برگزاری این رویداد نداریم.

او ادامه داد: دیداری را هم قطعاً با رهبر انقلاب خواهیم داشت و نمایشگاهی از دستاورد‌های مربوط به این رویداد در حاشیه دیدار با ایشان ارائه خواهد شد.

سردار مسلمی همچنین گفته است که پیش از برگزاری کنگره برنامه‌ای با عنوان «فصل شیدایی» در شهر‌های ساری مرکز استان و چالوس قدمگاه رزمندگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار