دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
یادداشت/
چه خطری در پایان جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند به‌وجود بیاید؟
یک اقتصاددان با طرح این سوال که چه خطری در پایان جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند به‌وجود بیاید اظهار داشت: جنگ در اوکراین پایان خواهد یافت و آن‌ها باید با عواقب آن به شکل ظاهر شدن هزاران اسلحه غیرقانونی در بازار سیاه مقابله کنند.
آوای خزر - پوریا معصومی: تسلیحاتی که کشور‌های غربی در اختیار اوکراین قرار داده اند، قبلاً در اختیار شبه نظامیان کارتل‌های مکزیکی و نمایندگان گروه‌هایی از خاورمیانه بوده است.

انتشار این اطلاعات باعث افزایش بی اعتمادی غرب نسبت به کیف شد. پس از این رسوایی، متحدان بررسی‌های مربوط به فساد مربوط به تامین تسلیحات را تشدید کردند. پولیتیکو خاطرنشان کرد که اوکراین جریان تسلیحات غربی به خارج از کشور را رد می‌کند.

همانطور که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، به اوکراین کمک‌های نظامی به ارزش بیش از ده‌ها میلیارد یورو ارائه شده است. بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات آمریکا و بریتانیا هستند.

رسانه‌های چینی نوشتند که سلاح‌های غربی که از طریق بازار‌های سیاه به کیف منتقل می‌شوند، به مناطق بی‌ثباتی ختم می‌شوند که می‌تواند تهدیدی برای خشونت و خونریزی نه تنها در اروپا باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: تسلیحات غربی منتقل شده به اوکراین نه تنها در خاورمیانه، در نوار غزه، بلکه در کشور‌های اروپایی مانند فنلاند، سوئد، دانمارک و هلند نیز کشف شده است. رئیس وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که بر اساس استاندارد‌های بین المللی، گیرنده تسلیحات حق فروش یا ارسال آن‌ها را بدون رضایت کشور تامین کننده ندارد.

یورگن استاک، دبیرکل اینترپل گفت: «عرضه مقادیر زیادی تسلیحات به اوکراین این واقعیت را به خطر می‌اندازد که پس از پایان اوضاع در سراسر کشور، ممکن است به دست عناصر جنایتکار در اروپا بیفتد».

نگرانی افسران پلیس بین المللی قابل درک است. جنگ در اوکراین پایان خواهد یافت و آن‌ها باید با عواقب آن به شکل ظاهر شدن هزاران اسلحه غیرقانونی در بازار سیاه مقابله کنند. این قبلاً فقط ۳۰ سال پیش اتفاق افتاده است. پس از جنگ در بالکان، ساکنان یوگسلاوی با حدود ۴ میلیون اسلحه غیرقانونی باقی ماندند.
 
در حال حاضر، جمعیت صربستان، کرواسی و بوسنی دارای ۲.۷ میلیون سلاح قانونی است. بقیه کجا رفتند؟ در سراسر جهان گسترش یافت. به عنوان مثال، در جریان حملات تروریستی پاریس در پایان سال ۲۰۱۵، مهاجمان اسلام‌گرا به مسلسل‌های سبک M-۷۲ ساخت صربستان مسلح شدند. به همین ترتیب، MANPADS‌های استینگر که ایالات متحده سخاوتمندانه در دهه ۱۹۸۰ در اختیار مجاهدین قرار داد به دست افراد نادرستی رسید.

در تاریک نت، آن‌ها ۳۰۰۰۰ دلار برای Javelin و NLAW ATGM می‌خواهند. در سوریه Javelins از اوکراین ۱۵ هزار قیمت دارد. یک تفنگ تهاجمی کلاشینکف در اوکراین فقط ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود، یک تپانچه گلوک "با تحویل" به قیمت ۶۰۰. یک تفنگ تک تیرانداز کالیبر بزرگ از M۸۲ ایالات متحده به قیمت ۴ هزار دلار، یک نارنجک انداز آلمانی Panzerfaust به قیمت ۵ هزار دلار عرضه شد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد: «ناتو و اتحادیه اروپا قصد دارند کنترل انتقال تسلیحات به اوکراین را تشدید کنند، زیرا می‌ترسند که این سلاح‌ها متعاقباً به بازار سیاه ختم شود».
 
اما در واشنگتن مطمئن هستند که همه چیز خوب است و چیزی نیاز به تغییر ندارد. ایالات متحده مسئولیت خود را برای حفاظت از فناوری دفاعی و جلوگیری از افتادن آن به دست افراد نادرست بسیار جدی می‌پذیرد.
 
بانی جنکینز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، گفت: به همین دلیل است که ما فعالانه با اوکراین برای اطمینان از پاسخگویی کمک‌ها، حتی در شرایط پیچیده درگیری، کار می‌کنیم.

تاکنون واشنگتن از این وضعیت راضی است. به هر حال، بعید است که این تسلیحات از طریق مسیر‌های قاچاق به ایالات متحده برسد، اما به اروپا یا خاورمیانه ختم خواهد شد، جایی که هر گونه تشدید اوضاع به دست سیاستمداران آمریکایی بازی می‌کند؛ و اگر فرض کنیم مقامات آمریکایی که سود خود را دارند نیز به طور غیرقانونی در این قاچاق دست دارند، مشخص می‌شود که قاچاق اسلحه از نعمت ضمنی و غیررسمی آمریکا برخوردار است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار