دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران خبرداد
تصویب تبدیل بندر فریدونکنار به منطقه ویژه اقتصادی در شورای برنامه‌ریزی مازندران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اعلام کرد که یکی از نخستین مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان در سال جاری، تصویب طرح تبدیل بندر فریدونکنار به منطقه ویژه اقتصادی با قید شروط، بوده است.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: دکتر فرج‌الله فتح‌الله پور امروز در حاشیه برگزاری نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استان مازندران در سال ۱۴۰۳، به خبرنگاران گفت: سال گذشته در حوزه‌ی عمرانی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب استان بود که چیزی در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تقریبا ۶۱ درصد تخصیص اعتبارات در این حوزه بوده است.

او با اشاره به گزارشی که در حوزه‌ی اعتبارات هزینه‌ای ارایه شد، گفت: این اعتبارات به صورت صد درصد تخصیص یافت و تاکید شد که در ارتباط با طرح‌های عمرانی بایستی قبل از اینکه جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تشکیل شود، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مجوز طرح‌هایی که نیازمند ایجاد ردیف هستند و به عنوان پروژه‌های جدید محسوب می‌شوند را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخذ کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران بیان کرد: دستور بعدی جلسه در ارتباط با هدایت سرمایه‌گذاری در موضوعات کلان استان شامل مباحث حوزه‌ی کشاورزی، گردشگری، صنعت و موضوعات مختلفی است که بایستی در دستور کار استان قرار بگیرد.

فتح‌الله پور اظهار داشت: موضوع بعدی در ارتباط با تبدیل تصویب بندر فریدونکنار به منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بود که سال قبل یک بار مطرح شد و امروز مجددا مطرح کردیم که نهایتاً با قید شروطی به تصویب رسید.
 
آوای خزر: در همین زمینه، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران تصریح کرد: موضوع منطقه ویژه اقتصادی بندرفریدونکنار از  گذشته مورد تقاضا بود و امروز در صحن شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عنوان شد و با مجموعه ادله‌هایی که به میان آمد، نهایتا به تصویب شورا رسید و امیدواریم با پیگیری‌ها بتوانیم مصوبه دولت را هم بگیریم.

فتح‌الله پور ادامه داد: موضوع بعدی در ارتباط با تعیین کاربری طرح‌های سرمایه‌گذاری است که حدود ۵۰ طرح بود و در جلسه‌ی امروز تصویب شد و  در ارتباط با این موضوع هم قرار شد که نظارت‌ها و بررسی‌ها توسط دستگاه اجرایی به صورت ویژه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ما، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در پایان اعلام کرد که سال گذشته ۱۵ جلسه شورای برنامه‌ریزی در استان تشکیل شد، شامل ۷۱ دستور کار بوده و در مجموع ۲۳۵ مصوبه داشته است.

فتح الله پور همچنین اعلام کرد که ۵۱ کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز در سال گذشته در استان برگزار شد و طی آن ۴۹ مصوبه در حوزه بودجه، ۵۱ مصوبه در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال، ۳ مصوبه در حوزه منابع آبی، و ۳۴ مصوبه نیز در حوزه عمران شهری داشتیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار