دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
یادداشت/
رویداد‌های گردشگری و ظرفیت‌های مازندران
رویداد‌های گردشگری یکی از موثرترین راهکار قابل اجرا در ترویج گردشگری جایگزین یا خاص به جای گردشگری انبوه به منظور مدیریت و توزیع سفر و درآمد در مناطق و جوامع برخوردار و رونق سفر در ایام غیر پیک سفر است.
آوای خزردکتر مهران حسنی - دبیر و نائب رییس انجمن گردشگری پایدار سبز مازندران: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین بار در ۴۵ سال گذشته طبق نظر شورای انقلاب فرهنگی هشت محصول وارد تقویم رسمی کشور می‌شوند.

۳۱ فروردین روز گندم و نان،۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب،۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، ۵ آبان روز زعفران، ۷ آبان روز انار و ۴ آذر روز زیتون نامگذاری می‌شوند و دلیل آن هم بنا بر جشن‌ها و آیین‌های شکرگزاری محصولات کشاورزی است.

عمده محصولات فوق در استان بهشتی مازندران کشت یا تولید و در برخی نقاط محصول استراتژیک محسوب می‌شوند.

این عبارت "گردشگری مکمل فعالیت‌های کشاورزی است"می توان آنرا گفتمان غالب در نزد مسولان، اندیشمندان و صاحبان نظر و ایده قلمداد کرد؛ بنابراین ورود موضوع در سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمینه ورود حرفه‌ای برای تحقق عبارت کاملا صحیح و دقیق را که انطباق درستی دارند، در استانی که از سه رکن توسعه، دورکن آن در این عبارت کوتاه وجود دارد.... با زمینه مطالعاتی وهم زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، در قالب یکی از انواع مهم فعالیت‌های گردشگری که بخش بسیار مهمی از صنعت گردشگری و عنصر مهم در رشد اقتصادی مقاصد مختلف است، یعنی"گردشگری رویداد"را دارد و ورود به آن جدی، دقیق وحرفه‌ای باشد.

دراین نوع از فعالیت گردشگری هدف ایجاد تمایل و انگیزه برای تولید سفر، مدیریت سفر و مقصد و هدایت گردشگران به منطفه یا مناطق خاص با مشارکت جوامع محلی، ودر زمان مشخص با اجرای منظم  است.

همچنین فضای مناسبی برای تبادل فرهنگی بین گردشگران داخلی حتی در حوزه گردشگری خارجی ایجاد می‌کند، چون ذات رویداد‌ها حضور اجباری در محل رویداد جهت تجربه کردن از نزدیک است.

از جنبه‌های دیگر خلق رویداد‌های گردشگری این است که یکی از راهکار‌های قابل اجرا در رفع دغدغه‌های حاصل از اثرات منفی گردشگری انبوه در منابع و محیط زیست و جریان سازی و حرکت به سمت سیاستی که وجهه جهانی دارد و آن گردشگری جایگزین و یا خاص به منظور مدیریت و توزیع سفر و توزیع ثروت در مناطق و جوامع برخوردار و رونق سفر در ایام غیرپیک سفر است.

از دیگر مزیت‌های رویداد گردشگری، در صورت میزبانی مناسب، علاوه بر ایجاد بازار نو در اقتصاد جوامع محلی، موجب احیا و رشد فرهنگ ها، آداب و رسوم و آیین ها، غذا‌های بومی و محلی و صنایع دستی اثربخش بوده و چنانچه در روستا‌ها برگزار شود، این توان را دارد تا زمینه مهاجرت از روستا را کُند و حتی زمینه مهاجرت معکوس را با احیا و رونق گردشگری روستایی فراهم کند.

با رویکرد دیگر، چون این رویداد‌های گردشگری با موضوع محصولات کشاورزی برگزارمی شود، به جهت اهمیت دادن به محصول مربوطه و آگاهی بخشی مشوق بالارفتن سطح زیر کشت، ارتقا کیفیت محصولات و کمرنگ شدن و یا حذف واسطه‌ها می‌شود.

رویداد گردشگری در سالی که به"جهش تولید با مشارکت مردم "هدف گذاری شده است باید با مطالعه دقیق، برنامه ریزی اصولی و استراتژی مشخص برای انجام کار حرفه‌ای به دوراز امور سنتی با تاکید بر استفاده از پایه علمی و تجربی اندیشمندان، متخصصین، متعهدان باشد که بتوانند آن را به سر منزل مقصود برسانند.

همچنین باید به دور از هرگونه اجرای "شو" با ترکیبی از کارشناسان مورد نظر با ویژگی‌های فوق دستگاه‌های متولی و مرتبط، تشکل‌های مرتبط و ذینفع به ویژه در زمینه گردشگری اعم از اقامت، پذیرایی، دفاتر خدمات سیاحتی، راهنمایان تور، مراکز سرگرمی و تفریحی، تشکل‌های مردم‌نهاد استان، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، که قادر به ایجاد تعامل با هم‌صنفان خود در دیگر استان‌ها بالاخص در استان‌های بازار هدف و حتی در صورت امکان خارجی باشند، بامدیریت استانداری البته با تاکید مجدد بر این موضوع که برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که رویداد توان تولید سفر را داشته و توزیع عادلانه گردشگر و درآمد حاصل از آن، ایجاد اشتغال از اثرات رویدادباشد و انتخاب حتی یکی از این رویداد‌ها که قبلا در سطح محلی تجربه و برگزارمی شد، می‌تواند امیدبخش باشد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار