دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
آوای خزر گزارش می‌دهد
انتقاد شدید دادستان کل کشور از طرح پتروشیمی میانکاله
در حالیکه سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله(مازندران) برای عملیات اجرایی جدید دست به کار شد، امروز، اما دادستان کل کشور صراحتا علاه بر غیرقانونی بودن این طرح و نداشتن مجوز، بار دیگر از مخالفت دولت، سازمان محیط زیست و وزارت نفت گفته و به مسئولان حامی این طرح هم تاکید کرده که محیط زیست را به بهانه اشتغال خراب نکنید.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم تودیع و معارفه روئسای کل دادگستری مازندران امروز یکشنبه در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با حضور "حجت‌الاسلام محمد کاظم موحدی آزاد" دادستان کل کشور برگزار شد.

او در بخشی از سخنان خود مازندران را یک استان حساس عنوان و اظهار کرد: "این استان دارای نعمت‌های طبیعی است، به دریا نزدیک است و منطقه سرسبزی است. بیش از ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کند، اراضی اینجا قیمتی است و از این جهت مشکلاتی هم داریم".

موحدی آزاد ادامه داد: هم کشاورزان با منابع طبیعی مشکل دارند و هم اینکه برخی سودجویان به برخی منابع طبیعی دست‌درازی می‌کنند و هم تغییر کاربری‌های غیرمجاز داریم و نعمت (اراضی) را از دست تولید خارج می‌کنند.

او از عباس پوریانی رییس کل جدید دادگستری مازندران خواست تا با کمک دادستان و سایر مسوولان، به طور جدی مقابل این دست‌درازی‌ها بایستند و نگذارند سودجویان اراضی را تغییر کاربری بدهند.

دادستان کل کشور گفت: "نباید بگذارید سودجویان جایی را بسازند، آهک و سیمان بریزند، زمین را تخریب کنند و سرمایه را از بین ببرند، نگذارید چنین اتفاقی بیفتد. برخی ادارات نظارت نکردند و مسئولیت متوجه آنهاست؛ اینکه ثروت ملی تخریب بشود و از بین برود، این قابل اغماض نیست، دستگاه قضایی اغماض نخواهد کرد ولو افرادی که قصور داشته باشند در خود دستگاه قضایی باشند".

موحدی آزاد ادامه داد: "نمی‌شود در روز روشن چیزی بسازند و دادستان متوجه بشود و منابع طبیعی متوجه نشود، چنین چیزی امکان ندارد، وسایل بردند، آهن و سیمان بردند، این طور هم نیست که هیچی نبوده باشد، آن‌ها حتما به ادارات هم مراجعه داشتند".

او خطاب به استاندار مازندران گفت: "انگیزه و نیت اشتغال خیر است، اما اجازه ندهید محیط زیست به بهانه اشتغال تخریب بشود. من با این آقا صحبت کردم، ایشان مجوز ندارد، تمام مقدمات فراهم شده، اما ایشان مجوز نگرفته است و حق ندارد آنجا را تصرف کند".

این مقام قضایی در خطاب به استاندار مازندران ادامه داد: "شما چرا کوتاهی می‌کنید؟! من شنیدم در استان او را حمایت می‌کنند. به معاون اول رییس جمهور نامه نوشتم و دارم پیگیری می‌کنم اجازه نخواهیم داد بدون مجوز ساخت و ساز کند".

دادستان کل کشور از قصور نماینده مجلس در این طرح (منظور پتروشیمی میانکاله) نیز سخن به میان آورد و تصریح کرد: "به معاون محیط زیست گفتم چرا امضا کردی؟ می‌گوید نماینده مجلس و نایب رئیس مجلس او را بردند در مجلس صورتجلسه نوشتند و او امضا کرده است و اصلا زمین واگذار نشده است (مجوزی که سرمایه‌گذار مدعی آن است در حد صورتجلسه است) ".

موحدی آزاد خطاب به نماینده (مقصود نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه) اظهار داشت: " آقای نماینده! صدور مجوز با تو نیست، مرجع قانونی دارد. به شما چه ارتباطی دارد که دعوت می‌کنی. می‌خواهی رأی جمع کنی که اشتغال ایجاد کردم؟ ".

او ادامه داد: "محیط زیست را به بهانه اشتغال خراب نکنید، مردم را مریض نکنید. امروز سلامت مردم مهمترین مسئله است. دولت، وزارت نفت و محیط زیست مخالفند، اما در استان پیگیر این کار هستند".
 
انتقاد شدید دادستان کل کشور از طرح پتروشیمی میانکاله
دادستان کل کشور گفت: "اخیرا به این آقا گفتم که تا مجوز نگرفتی ما اجازه نخواهیم در آن منطقه آجر روی آجر بگذاری. ما نامه نوشتیم تمام عملیات اجرایی متوقف شده است و هر چه فشار آورد گفتم نامه را به همان معاونت مربوطه برمی‌گردانم و اگر مجوز دادن مجاز به اجرا هستی".

موحدی آزاد بیان کرد: "اشتغال مهم است، ولی اشتغالی که پشت سر آن بیماری برای جامعه بیاورد اشتغال نیست".

او با اشاره به اینکه "۹۰ هکتار زمین را دادند به یک نفر"، گریزی به این قبیل واگذاری‌ها زد و گفت: "چرا تمام امتیازات را به یک نفر بدهیم؟ یک آقا چرا ۳۰ تا شرکت تولیدی دارد خودش اصلا در آن رشته تخصص ندارد. چرا ۳۰ تا مجوز را می‌آورید در یک استان؟ استان‌های مختلف هم نیازمند دارند، و جوان بیکار دارند".

دادستان کل کشور اظهار داشت: "یک آقا می‌گوید ۴۰ هزار کارگر دارد، اما به چه مناسبتی؟ می‌گوییم تخصص شما چیست؟ هیچی دیپلم هم ندارد. امکانات مملکت را نباید دست یک نفر دو نفر و سه نفر قرار بدهیم و او ما را مدیریت کند".

او بیان کرد: " امروز اینطور شده که امکانات متمرکز شده، ثروت در دست یک عده آمده، اختلاف طبقاتی خیلی زیاد است؛ یک فردی آپارتمان ۸۰ متری را متری یک میلیارد تومان می‌خرد، ولی یکی در جنوب شهر متری یک میلیون تومان هم نمی‌تواند بخرد این سوءمدیریتی است که ما در برخی موارد اعمال کردیم و اینگونه نتیجه داده است".

موحدی آزاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه هدف دستگاه قضا اصلاح و تربیت است، گفت: باید به فکر مردم باشیم به فکر موقعیت شخصی نباشیم، اگر نیت برای خدا و کار برای خدا باشد و، چون فقط خودمان را ندیدیم، موفق می‌شویم".

در این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات پنج ساله حجت‌الاسلام صادق اکبری رئیس کل سابق دادگستری مازندران که ادامه خدمتش را در استان سمنان خواهد بود، "عباس پوریانی" به عنوان رئیس کل جدید دادگستری مازندران معارفه شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار