دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
با حضور تعدادی از مسئولان فرهنگی – رسانه‌ای

سایت فرهنگی – هنری «صعود» مازندران رونمایی شد

سایت فرهنگی – هنری «صعود» مازندران رونمایی شد
با هدف جریان‌سازی فرهنگی توسط کنشگران فرهنگی و هنری؛ پوستر و سایت «صعود» مازندران رونمایی شد.
آوای خزر – زهرا شریفی: مراسم رونمایی از پوستر و سایت فرهنگی – هنری سعود مازندران صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمد ترابیان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، و احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

احسان آهنگر با تسلیت شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت، گفت: این رویداد تربیت‌محور بوده و قرار است در گام اول بین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد و با هدف‌گذاری ۲ هزار نفر مخاطب اجرا شود.

وی جریان‌سازی فرهنگی و فرهنگ‌سازی کنشگران فرهنگی و هنری را از اهداف این طرح عنوان کرد و تقویت کارکرد هنری با استفاده از ظرفیت مازندران در این طرح از دیگر اهداف آن برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: طرح صعود محله‌ور بوده و قرار است متناسب با بوم هر محله برنامه‌های مربوط به آن تعریف شود.

آهنگر، همچنین مسجد پایه بودن و خانواده محور بودن را از دیگر رویکرد‌های این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح نگاه ایجابی به رویکرد‌های فرهنگی داشته و افزایش نشاط اجتماعی را به‌دنبال دارد. تحقق این امر مستلزم این است که ظرفیت‌ها و نظام‌مسائل محلات شناسایی شود.

وی با بیان اینکه طرح صعود ذیل قرارگاه شهید آوینی با محوریت دستگاه فرهنگ و هنر استان و مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران برگزار خواهد شد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای این طرح هدف دیگر طرح صعود است.
 
طرح صعود چیست؟

در این نشست، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران نیز با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش، اظهار داشت: ستاد طرح صعود از یک ماه گذشته در استان مازندران تشکیل شد و عملیات اجرایی آن نیز از امروز پنجم خردادماه آغاز به کار می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ترابیان با اعلام اینکه یک هزار ۲۱۹ کانون فرهنگی و هنری در استان فعالیت دارد، افزود: هدف‌گذاری ما برای ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد است، افزود:کلاس‌های این طرح در دو حوزه عمومی و تخصصی اجرا می‌شود.

وی گفت: قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، کارآفرینی، سرود، سواد رسانه‌ای، بی نهایت شو (اردو)، تئاتر، موبایل گرافی، داستان نویسی، طراحی پوستر، تدوین و خبرنگاری رشته‌های این رویداد است.

ترابیان ادامه داد: تمامی رشته‌ها طی ۶ مرحله شامل: استعدایابی، آموزش، هدایت، تولید، رقابت و عرصه اجرا برای مردم که فرآیندی جامع و کامل است انجام می‌گیرد، تمانی افرادی که در رویداد ثبت نام می‌کنند پس از ثبت نام علاوه بر شرکت در کلاس‌ها به صورت داوطلبانه و جهادی در اجرای برنامه‌های مسجدی همکاری می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، همچنین محله با نشاط، مسجد با طراوت و تربیت نیرو را از شعار‌های این طرح عنوان کرد و گفت: رویداد صعود در راستای کادرسازی برای مساجد اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این رویداد در بازه زمانی یک‌ساله اجرایی شده و در نهایت با برگزاری جشنواره‌ای برترین‌های کلاس‌های اموزشی برگزار شده و در مساجد استان شناسایی و معرفی می‌شوند.

ترابیان از اجرای مرحله تشریح این طرح به مدت یک هفته در مساجد استان خبر داد و افزود: فعالان مسجدی ۲۲شهرستان استان برای مشارکت در این طرح توجیه خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت: همچنین در این طرح اردو‌های یک‌یا چند روزه برای نوجوانان خواهیم داشت.
 

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها