دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مازندران عنوان شد

پیشنهاد استاندار مازندران برای نامگذاری یکی از سدهای استان به نام آیت‌الله رئیسی

پیشنهاد استاندار مازندران برای نامگذاری یکی از سدهای استان به نام آیت‌الله رئیسی
نماینده عالی دولت در مازندران پیشنهاد داد که یکی از سدهای در حال ساخت مازندران مثلا گلورد یا هراز به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب مازندران با حضور استاندار و مدیران کل مربوطه ازجمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، آبفای شهری و روستایی و نمایندگانی از صنعت و معدن و منابع طبیعی و آبخیزداری با سه دستور جلسه در شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد.

استاندار مازندران با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: ایشان در دور دوم سفر قرار بود که از سد گلورد هم بازدید کنند، اما به دلیل شرایط جوی و هم اینکه آبگیری کامل نشده بود مایل نبودم که این اتفاق بیفتد و نیفتاد.

او ادامه داد: این سد یک بار افتتاح شد در حالیکه آبگیری کامل نشده بود. ۶۵ درصد کار‌ها در یکی دو سال پیش انجام گرفت و نشان داد که مورد توجه دولت است. (معاون اجرایی رئیس جمهور فقید نیز در سفر دو هفته پیش به مازندران از افتتاح نمایشی این سد گفته بود که در حدود پنج سال پیش اتفاق افتاد)

یوسف نوری اظهار امیدواری کرد که این سد زودتر به آبگیری کامل برسد و مشکل کم‌آبی اراضی پایین‌دست میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه و همچنین تالاب میانکاله حل شود.

استاندار مازندران پیشنهاد داد که یکی از سدهای استان مثلا سد گلورد یا هراز به نام همین شهید والامقام نامگذاری شود؛ او از مدیران خواست که در این زمینه مشورت کنند و اظهار داشت که فقط یک پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرنگار ما، پیشتر نیز سید محمود حسینی‌پور استاندار سابق مازندران در بازدید از سد گلورد و جلسه‌ای که در دفتر اداری این مجموعه برگزار شد پیشنهاد داد که سد به نام آیت‌الله کوهستانی نامگذاری شود و برخی پیشنهاد داده بودند که به نام آیت‌الله ایازی باشد، اما مردم نکا مایل بودند که این سد به همین نام یعنی «گلورد» باقی بماند.

با اتفاق جدید، به نظر می‌رسد احتمال بالایی برای اینکه علما و معتمدان بهشهر و نکا با نام پیشنهادی استاندار مازندران برای این سد موافقت کنند، وجود دارد.

استان مازندران دارای پنج شبکه آبی با اراضی مشخص تحت کشت شبکه بوده و تنها، شبکه‌ی تجن ساری است که به صد درصد بهره‌برداری رسیده است. گلورد نیز یکی دیگر از شبکه‌های آبی استان است که به پیشرفت کلی ۸۷ درصدی رسیده و وسعت اراضی تحت کشت این شبکه نیز به ۲۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از میاندورود تا گلوگاه می‌رسد.   
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها