دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
استاندار مازندران در بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی خواستار شد

دفاع توأمان از حق دولت و مردم در پرونده‌های حقوقی

دفاع توأمان از حق دولت و مردم در پرونده‌های حقوقی
استاندار مازندران که امروز در اجرای طرح گشت ارشاد مدیران، ابتدا به سازمان جهاد کشاورزی رفته است، به کارشناسان و وکلای بخش حقوقی این سازمان تأکید کرد که در پرونده‌های حقوقی باید دفاع توأمان از حق دولت و مردم داشته باشید.
آوای خزرآزاده بابانژاد: گرچه این اتفاق که مدیران ارشد در استان و شهرستان‌ها بازدید‌های سرزده‌ای را از دستگاه‌های زیرمجموعه خود - در قالب طرح گشت ارشاد - داشته باشند باید زودتر از این‌ها آغاز می‌شد، اما به هر حال محقق شد و در مازندران، در بین چند گزینه احتمالی که از صبح اعلام شده بود، ناگهان به جهاد کشاورزی استان رفتیم، جایی که برنامه‌های آن در امنیت غذایی و صیانت از منابع ملی و طبیعی اثرگذاری بالایی دارد.

بازدید از واحد حقوقی در همان طبقه همکف از نگاه استاندار گذشت، در اتاق اول خبری از کارشناس یا مسئول واحد نبود و در اتاق دیگر، اما ارباب‎ رجوع بود و دو مشاور حقوقی و یک وکیل که استاندار درباره چند و چون کارهایشان صحبت کرد و در نهایت به آن‌ها گفت که پرونده‌ها باید در راستای احقاق حق توأمان دولت و مردم باشد یعنی بهترین تصمیم باید اتخاذ شود و در آرا، انعطاف‌پذیری رعایت شود.

در طبقه نخست هم به واحد مکانیزاسیون برنج رفتند و به طور خاص درباره این محصول صحبت کردند، از آخرین دستاورد‌ها و البته چالش‌ها پرسیدند، اشاره‌ای هم به پیگیری رییس جمهور شهید در این زمینه داشتند.
 
دفاع توأمان از حق دولت و مردم در پرونده‌های حقوقی
این بازدید سرزده چندان طولانی نبود و تنها برای بررسی انجام گرفت، استاندار مازندران معتقد است؛ اینکه بازدید سرزده باشد یا نباشد مطرح نبوده و همه دستگاه‌ها باید آماده باشند؛ باید کاری کنیم که مراجعات مردم به دستگاه‌ها کم باشد و اگر جایی برویم و ببینیم مراجعات کم شده خوشحال می‌شویم، چون کار مردم انجام می‌شده. مراجعات برای مردم اتلاف وقت و انرژی است و هزینه-فرصت را باید برای آن‌ها کم کنیم و از این فرصت برای بهبود وضعیت تولید بهره ببریم.

یوسف نوری به خبرنگاران گفت که مواردی را از ابتدای ورود دیدیم؛ کار مراجعان انجام می‌شود و برخی موارد به نظام مهندسی می‌رود و ممکن است در همانجا هم متوقف شود، به نظر می‌آید در بخش بین‌دستگاهی باید هماهنگی‌ها بیشتر شود مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند در بخش تولید اقدام کنند باید موانعی برایشان ایجاد نشود.

او ادامه داد: آنچه که دیدیم، بخشی مربوط به مسائل اختلافی و حقوقی است که دوستان ما با لحاظ حق مردم – گاهی حق دولت هم هست – مد نظر قرار بدهند و قوانین دولتی را رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد از قانون به سود مردم استفاده کنند.
 
دفاع توأمان از حق دولت و مردم در پرونده‌های حقوقی
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید امروز و صحبت‌هایی درباره محصول استراتژیک برنج، گریزی به نشست ویژه خود با رئیس جمهور شهید در صبح جمعه هفته گذشته در حاشیه دومین سفر استانی ایشان به مازندران داشت که آیت‌الله رئیسی پیگیر بودند و رسیدگی‌هایی نیز تا کنون انجام گرفته است؛ یکی از تصمیم‌گیری‌ها برای زمان حین و پس از تولید تا صادر کردن به استان‌های دیگر و همچنین بحث واردات برنج است.  

او اظهار داشت که برای موفقیت در تولید برنج استفاده از فناوری‌های نو حائز اهمیت است، چون هم سبب افزایش بهره‌برداری در سطح، مانایی برنج، و تولید بهینه می‌شود و هم اینکه در بحث آفت‌کشی مؤثر است.

یوسف نوری در بخش دیگری از سخنان خود از آموزش کاربردی فارغ‌التحصیلان به عنوان یکی از مسائلی نام برد که اگر به درستی انجام نشود؛ نتیجه آن را در متقاضیان کار به ویژه بخش دولتی می‌بینیم.
 
دفاع توأمان از حق دولت و مردم در پرونده‌های حقوقی
از نظر او در مرحله عمل متوجه می‌شویم که آموزش دانشگاه‌ها موثر نبوده است، چون اگر اینطور بود فارغ‌التحصیل به کارآفرین تبدیل می‌شود و خود به خود کارش را انجام می‌دهد.

استاندار مازندران می‌گوید: باید ساز و کاری را انجام بدهیم که ارتباط دانشگاه با صنعت نه به این جهت که فارغ‌التحصیل تنها به دنبال درآمد باشد بلکه برای آنکه کارآفرین باشد، صورت بگیرد.

یوسف نوری این را هم گفت که اگر در دانشگاهی این مورد رعایت نشود به او تذکر می‌دهیم و خودم نیز به عنوان یک استاد معتقدم که آموزش مخصوصاً در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد، دانشگاه‌های مازندران خوب هستند، اما ۶۱ درصد فارغ‌التحصیلان اشتغال ندارند.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار مازندران پس از این دیدار بازدیدی هم از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان داشت که پیش از شرکت در کارگروه توسعه صادرات استان در همین اداره‌کل انجام شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها