دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

محمد نصرتی در خصوص جدایی برانکو از تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: برانکو هر آن چیزی که از دستش بر می‌آمد در این مدت برای پرسپولیس انجام داد و او هر چیزی را که می‌خواست انجام داد.

وی ادامه داد: برانکو چیز تازه‌ای نداشت به پرسپولیس اضافه کند. تنها عنوانی که در پرسپولیس کسب نکرد، قهرمانی آسیا بود. آن نایب قهرمانی، به دلیل مشکلاتی که در آن زمان پرسپولیس داشت کمتر از قهرمانی نبود. برانکو یکی از دو مربی خوب خارجی بوده که به ایران آمده و توانسته بهترین نتایج را کسب کند. باشگاه پرسپولیس نیاز داشت تا با تنوع و رویکرد جدید آشنا شود.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص نقش هیئت مدیره در اتفاقات اخیر گفت: ای کاش هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای با برانکو برگزار می‌کرد و به جمع‌بندی نهایی می‌رسید تا این مشکلات پیش نیاید. هر روز مسئولان پرسپولیس بهانه‌های مختلفی می آوردند که می‌خواهیم پول برانکو را با چمدان یا حضوری پرداخت کنیم. برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس زشت است که این اتفاقات رخ دهد. نباید با احساسات هواداران پرسپولیس بازی شود.

مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آیا شناختی از هیئت مدیره این باشگاه دارد یا خیر، گفت: تا پیش از آمدن عرب به باشگاه پرسپولیس شناختی از او نداشتم. تنها از میان اعضای هیئت مدیره کاشانی ورزشی به حساب می‌آید. البته این افراد هم تقصیری ندارند و در نهایت وزارت ورزش تصمیم‌گیرنده نهایی است و فقط این نفرات از وزارت ورزش دستور می‌گیرند و آن را اجرا می‌کنند.

نصرتی در مورد سرمربی آینده تیم پرسپولیس تصریح کرد: اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس خودشان زمینه جدایی برانکو از این را تیم فراهم کردند، باید مربی بزرگ‌تر از برانکو بیاورند تا از این طریق دل هواداران را شاد کنند. البته وقتی نمی‌توانند پول برانکو را بدهند، چطور می‌خواهند مربی بزرگ‌تر بیاورند؟ مدیران این باشگاه باید بر اساس داشته‌هایشان برنامه‌ریزی کنند. هر کسی که جانشین برانکو می‌شود باید خیلی زود بتواند با شرایط این آشنا شود. استفاده از مربی داخلی در این برهه زمانی خوب نیست چون به او بها نمی‌دهند و ممکن است در صورت عدم نتیجه‌گیری در چند دیدار ابتدایی، هواداران علیه او شعارهایی سر دهند. با این شرایط بهتر است به مربی خارجی اعتماد کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه با اینکه پرسپولیس و استقلال تیم‌های بزرگی در ایران به حساب می‌آیند، اما فاقد یک استادیوم خصوصی هستند. وقتی این تیم‌ها از زیر ساخت مناسبی چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه سخت افزاری برخوردار نیستند نباید توقع بیشتری از آنها داشت.
 
نصرتی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: باعث خنده است که مسئولان باشگاه پرسپولیس نتوانند بودجه جذب یک مربی را تأمین کنند. وقتی پرسپولیس زیر نظر دولت است، دولت مکلف است این پول را تأمین کند. به نظرم مسئولان می‌توانستند با برگزاری یک نشست خبری به شکل زیبا و نمادین از برانکو بابت حضور چهار ساله‌اش در ایران تجلیل و موضوع جدایی او را به صورت رسمی اعلام کنند تا به این صورت نه باشگاه پرسپولیس زیر سوال برود و نه هواداران از برانکو دلخور شوند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۰
 
منبع: میزان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار