دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبرداد
برپایی نمایشگاه «پارسی‌پوش» در قائمشهر
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه نمایشگاه مد و لباس با عنوان پارسی‌پوش از 4 تا 9 تیرماه در قائمشهر برپا می‌شود، گفت: تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه به برگزاری استارت‌آپ طراحی و دوخت همراه با اعطای گواهینامه فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سمیه قاسمی طوسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضائیه و روز اصناف اظهار کرد: زنان ما در مشاوره‌های اجتماعی و قضایی و در اتحادیه خیاطان و آرایشگران و سایر موارد فعالیت داشته و نقش مهمی در اقتصاد خانواده و جامعه دارند.

وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، از برگزاری نمایشگاه مد و لباس با عنوان« پارسی‌پوش» در قائمشهر خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه‌ی هدف است و در کنار آن باید برنامه‌های دیگری داشته باشیم. نگاه ما این است که خانواده‌ها حضور داشته باشند و در همین راستا تصمیم گرفته شد تا جنگ شادی برای ایجاد نشاط و شادی و خاطره خوشِ با هم بودن برای خانواده‌ها، در کنار آن باشد.

برپایی نمایشگاه «پارسی‌پوش» در قائمشهر

 قاسمی‌طوسی ادامه داد: هر قدر امروز به عنوان دست‌اندرکار و فرد اجتماعی یا پدر و مادر خانواده، دغدغه بیشتری نسبت به حجاب داشته باشیم و کمک کنیم تا خود واقعی زنان و دختران را براساس تعهد و تخصصی که دارند، پیدا کنیم، بسیاری از آسیب‌ها برطرف می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور لایحه تامین امنیت در برابر خشونت زنان را با قضات دادگستری استان مورد بررسی قرار دادیم و موضوعات حوزه زنان بعد از حدود 5 سال در حوزه معاونت زنان ریاست جمهوری و قوه قضائیه سرانجام در ذیل این لایحه بررسی شد که مسائل استان در حوزه زنان را جمع‌بندی کردیم تا در رفع مشکلات بکوشیم.

عضو شورای اداری مازندران وی با تاکید بر اینکه عفاف و حیا تکمیل کننده حجاب است، تصریح کرد: عفاف و حجاب مسئله چندوجهی است و نیاز به نگاه جدی و کارشناسانه دارد؛اینکه فرد باید حد و حدود صحبت کردن با دیگران را بداند، رفتار اجتماعی و متانت را بداند، لذا کار فرهنگی الزامات خاص خود را دارد، با توپ و تشر و قوانین سختگیرانه نمی‌توان آن بازدارندگی را داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نمایشگاه پارسی‌پوش اظهار کرد: در این نمایشگاه «کافه‌گپ»، غرفه نوابغ، نقاشی، بازی، آتلیه، نذر حجاب، کارگاه طراحی دوخت، چادر، چادر نماز و مقنعه، دوخت مانتو اسلامی، و همچنین استارت‌آپ طراحی و دوخت و جواهرسازی با اعطای گواهینامه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

برپایی نمایشگاه «پارسی‌پوش» در قائمشهر

* برگزاری نمایشگاه در 40 غرفه

معصومه طالبی مسئول امور بانوان شهرداری قائمشهر نیز درباره این رویداد فرهنگی اظهار کرد: نمایشگاه «پارسی‌پوش»، 4 تا 9 تیرماه از ساعت 17 تا 23 در نمایشگاه دائمی قائمشهر – جنب پل تلار در 40 غرفه دایر است.

وی ادامه داد: جنگ شادی نیز هر روزه از ساعت 9 (بعد از نماز مغرب و عشا) تا 23 در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود، برای رفت و آمد شهروندان نیز وسیله ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.

مسئول امور بانوان شهرداری قائمشه در پایان گفت: نمایشگاه پارسی‌پوش با همکاری سپاه کربلا، بسیج کارگری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر قائمشهر برگزار می‌شود. تولیدکنندگانی از استان‌های مازندران، تهران، قم، خراسان رضوی و اصفهان نیز در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار